GMAIL / HOTMAIL / MSN GEBRUIKERS OPGELET

F.A.Q. / R.T.F.M.
Gebruikersavatar
TEAM STN
STN Team
Berichten: 215
Contacteer:

GMAIL / HOTMAIL / MSN GEBRUIKERS OPGELET

Bericht#1 » 05 okt 2017, 12:17

Het is ons vaker gemeld dat gebruikers van GMail, Hotmail en MSN e-mail GEEN e-mails ontvangen van de STN. Bijvoorbeeld wanneer je een PB krijgt, een bestelling doet in de webshop of je aanmeld als nieuw lid.

Uit testen is gebleken dat bij heel veel mensen die deze maildiensten gebruiken, berichten van @scootertourclubnederland.com automatisch worden verplaatst (door de mailorganisatie zelf) naar de SPAM / Ongewenste E-Mail folder (maar ook weer niet bij iedereen).

Ze worden dus wel verstuurd en komen zelf aan maar ze komen soms niet in je Postvak In.

Is dit bij jou het geval, kijk dan in je postvak SPAM / Ongewenste Mail om te zien of e-mails van de STN daarin terecht komen en markeer die vervolgens als "Dit is geen Spam". Daarna zou het wel weer goed moeten gaan.

De reden is, denken wij, dat bepaalde criminele organisaties de e-mail adressen van de STN "spoofen". Dat betekent niet dat de STN gehackt is (absoluut niet) maar dat criminelen de e-mail adressen van de STN gebruiken als zogenaamde afzender (doen alsof) om zo reclames en virussen te verspreiden. Ook hier hebben we al berichten over gehad. Dan komt de STN soms op een (tijdelijke) "blacklist" te staan en dan komen onze e-mails dus helemaal niet door of worden gevlagd als spam. Helaas kunnen wij daar helemaal niets aan doen.

Wat dan kan gebeuren, en dat lijkt zo te zijn, is dat e-mail-providors de e-mail adressen van (in dit geval) de STN automatisch markeren als afzenders van spam en zo komt het dus dat die niet in je Postvak In verschijnen maar in de folder Spam.

De STN verstuurt geen reclames en ook geen bijlagen per e-mail. Krijg je een e-mail zogenaamd van de STN en er lijkt een bijlage bij te zitten zoals een factuur of een document, open die dan NIET maar gooi die mail weg.

Heb je je aangemeld als nieuw lid met een gmail, hotmail of msn-mail account maar heb je na 2 of 3 dagen nog geen goedkeuringsbericht ontvangen? Probeer dan gewoon in te loggen met de gebruikersnaam en het wachtwoord zoals je dat bij je registratie hebt opgegeven. Grote kans dat dat werkt. Lukt het dan nog niet? Stuur dan een mailtje naar beheer@scootertourclubnederland.com.
3 x

Social Media

   

Terug naar “STN (Zelf) Helpdesk”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer