Hoe kan ik mijn avatar / gebruikersplaatje wijzigen ?

F.A.Q. / R.T.F.M.
Gebruikersavatar
TEAM STN
STN Team
Berichten: 225
Contacteer:

Hoe kan ik mijn avatar / gebruikersplaatje wijzigen ?

Bericht#1 » 06 okt 2017, 17:01

Als je lid bent van de STN, dan heb je de mogelijkheid om iets anders dan het bestaande standaard plaatje, of een zelf eerder gekozen avatar (gebruikersplaatje), te kiezen waarvan jij vindt dat dat beter bij jou past.

<<== dit plaatje bedoelen we dus.

Toegestane formaten zijn .JPG, .PNG en .GIF (bewegende plaatjes kunnen dus ook).

Die nieuwe afbeelding komt dan bij jouw naam en alle door jou geplaatste berichten te staan, en ook met terugwerkende kracht. Dat wil dus zeggen dat eerdere berichten van jou ook je nieuwe plaatje zullen laten zien (die van voordat je je avatar wijzigde).

Hoe doe je dat ?

Hou er rekening mee dat een afbeelding niet groter mag zijn dan 128 x 128 pixels (maximale hoogte en / of maximale breedte). Kleiner kan en mag wel, groter niet. Pas dus desnoods eerst je te gebruiken plaatje aan naar dat formaat.

1) log in op je account op het forum

2) rechts bovenaan op het forum, net rechts van je gebruikersnaam, klik op het kleine pijltje omlaag

Afbeelding

3) klik vervolgens op Profiel

4) klik nu net rechts van je gebruikersnaam op "Wijzig profiel"

Afbeelding

5) klik in het menuutje dat je nu ziet aan de linkerzijde op de DERDE van boven, "Wijzig avatar"

Afbeelding

6) bij Avatartype, kies voor "Upload avatar"

Afbeelding

7) naast "Upload van je computer", klik op de knop "Browse"

8) navigeer nu op je eigen computer naar de plek waar je je gewenste afbeelding hebt staan, klik die aan en druk op de knop "Openen"

9) je afbeelding, mits die aan de gestelde maximale afmetingen voldoet, wordt nu geüpload naar de STN en dan krijg je zoiets als dit te zien :

Afbeelding

10) klik vervolgens helemaal rechts onder op de knop "VERSTUUR"

11) als alles goed gegaan is, krijg je nu nog een bevestiging te zien en vanaf nu heb je bij jouw naam en berichten dan je nieuwe afbeelding / avatar staan.

Afbeelding

Je kunt dit zelf zo vaak wijzigen als je wilt. De door jou gekozen afbeelding moet echter wel fatsoenlijk en niet aanstootgevend zijn.

Onderaan staat ook nog de optie : Upload van een URL:
Voer de URL van de locatie die de afbeelding bevat . De afbeelding zal gekopieerd worden naar deze site.

De ervaring leert echter dat dat vaak niet functioneert. Ten eerste passen plaatjes soms niet bij ons op het forum qua afmetingen en bovendien kan het gebeuren dat externe bronnen hun afbeeldingen verwijderen of wijzigen zodat je opeens geen of een heel ander plaatje hebt (vanzelf). Vandaar dat wij de eerste optie adviseren.
0 x

Social Media

   

Terug naar “STN (Zelf) Helpdesk”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer