Verslag lange dorpen lege polders tour

Gebruikersavatar
VincentB
Berichten: 385

Re: Verslag lange dorpen lege polders tour

Bericht#21 » 22 apr 2018, 17:19

Mij gaat het ook te ver hoor. Wat een eind.. Na 15-18 uur rijd je echt gewoon rond als een dood mak schaap op je tweewieler, Je voelt jezelf gewoon langzaam gek worden ;)
2 x
Record op een dag: 660km

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Verslag lange dorpen lege polders tour

Bericht#22 » 22 apr 2018, 17:33

Diep respect. :worshippy: 660 km op een dag, en dan alleen een beetje last van je nek. Man, als ik dat op een dag zou rijden, kan ik 3 dagen niet meer lopen.
1 x

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Verslag lange dorpen lege polders tour

Bericht#23 » 22 apr 2018, 18:43

VincentB schreef:Mij gaat het ook te ver hoor. Wat een eind.. Na 15-18 uur rijd je echt gewoon rond als een dood mak schaap op je tweewieler, Je voelt jezelf gewoon langzaam gek worden ;)


Respect man, Dat je zo'n eind rijd op een dag. :thumbsup:
Voor mij was dit echt te ver.
1 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Verslag lange dorpen lege polders tour

Bericht#24 » 22 apr 2018, 19:02

Ik maak een hele diepe buiging voor jou Vincent.
Een superprestatie.

Maar het allermooiste vind ik dat je gewoon heelhuids thuis gekomen bent.

gr, Henk
1 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Verslag lange dorpen lege polders tour

Bericht#25 » 22 apr 2018, 19:09

nou om eerlijk te zijn weet ik hoe die laatste km s gaan

of beter gezegd als je de beruchte dip krijgt.. je flikkert op den duur gewoon van je scooter /brommer..
we waren ietwat bezorgd echter het nagenoeg live verslag deed ons geruststellen.
2 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Jan Hans
Voormalig STN Lid
Berichten: 238

Re: Verslag lange dorpen lege polders tour

Bericht#26 » 22 apr 2018, 19:17

Respect Vincent, was leuk om je te leren kennen.
Net als de andere jongens die ik nog niet eerder ontmoet had.
2 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Verslag lange dorpen lege polders tour

Bericht#27 » 22 apr 2018, 21:01

Dan nog even mijn verslag en foto's van deze kilometersrijke dag!

In november aangegeven dat ik deze tocht erg graag wilde rijden vanwege Jeugdherinneringen...
Maar de lange toereis, toertocht en terugreis zeker niet op één dag te willen doen.
Door onvoorziene omstandigheden er toch voor gekozen om het wel te doen met in mijn achterhoofd dat ik altijd nog de toertocht kan afslaan.

's Morgens om 06:30 aan de toereis begonnen vanuit Amersfoort met 172km voor de boeg...
Het was een prachtige ochtend, maar de zon had de kracht niet om mij op te warmen, het was kil en ik had me op een warme dag gekleed en geen handschoenen aan!

Afbeelding
Afbeelding
Net even buiten Amersfoort tussen Hoevelaken en Nijkerk

In Nijkerk de tank volgegooide met de wetenschap dat ik Stadskanaal hiermee ruimschoots zal halen!
De toereis ging over Putten, Ermelo, Elspeet, Zwolle, Meppel, langs de Smildervaart richting Assen en in Vries afslag richting Stadskanaal.

In Meppel heb ik even een stop gehouden voor een mueslibol bij de watertoren.

Afbeelding
Afbeelding

In Stadskanaal de tank opnieuw volgegooide voor de toertocht en vervolgens naar Jan Hans gereden, vanwaar er gestart zal worden...
Na 2 bakken koffie, een plak Snelle Jelle, roddels aanhoren en inbrengen over leden en oud-leden en bellen naar Camping De Paardetange waar vandaan Schooterkees naar het startpunt zal gaan (echter gaf tot 3x toe niemand thuis en mocht ik mijn bericht inspreken: niet gedaan!) Is besloten, ruim na oorspronkelijke starttijd, om de tocht aan te vangen!

Afbeelding
Afbeelding mm

Inmiddels had de zon kracht gewonnen en was het aangenaam warm...
De tocht zelf staat min of meer beschreven in de aanmeldings-bericht en zal aan de hand van foto's het één en ander toelichten!

Één van de eerste oponthoudingen vond plaats bij een sluis complex met schuiven en tevens grensovergang met Duitsland aan de voet van de Dollerd!
Het was er goed vertoeven en het uitzicht prachtig en helder

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Natuurlijk nog even Duitsland in geweest :)

De tocht werd voortgezet en even later pauze gehouden bij een visboer anex restaurant, waar ieders een bestelling plaatste, de kwaliteit goed en de bediening vlot
Wat ik gekozen had was heerlijk en de rest van de toerleden heb ik ook heerlijk zien smullen...

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
En... Ze verkochten er softijs, erg zacht maar heel lekker!

Iedereen weer op de scooters en brommers werd de tocht voortgezet naar Delfzijl aan de Eems...
Met het Wad op de achtergrond was de tijd rijp voor een fotosessie...
Het resultaat is te zien in andere verslagen, ik heb de fotograaf op de foto gezet...


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn terugreis verliep niet helemaal gladjes, door 3 verkeerde routeverwijzingen, maar verder helemaal OK.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's tonen brug over het Zwarte Water...

Ik dank alle deelnemers en daarbij de organisatoren Roelf en Jan voor de gezelligheid!

Ik heb in totaal 476 km gereden, tevens mijn dagrecord, en geen centje pijn!
Mens en machine hebben deze monsterritten glansrijk doorstaan :D
7 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Verslag lange dorpen lege polders tour

Bericht#28 » 22 apr 2018, 21:28

Wat een enorme afstanden zeg!
Ik heb wat roots in die omgeving zitten en ben wel eens in 1 dag op en neer met de auto geweest. EN DAT WAS AL VER!
Ik doe het jullie in ieder geval niet na. Het is wel prachtig om te lezen en het avontuur druipt ervan af!
2 x

Gebruikersavatar
scooterkees
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 18

Re: Verslag lange dorpen lege polders tour

Bericht#29 » 23 apr 2018, 14:26

Beste Jan Hans
Ik was graag meegegaan afgelopen zaterdag maar ik heb tevergeefs gewacht op bericht van jullie kant.
Ik wist namelijk geen startpunt alleen vertrektijd. Ik heb diverse malen op de computer gekeken naar
een pb tje dat ik zou ontvangen. Het is jammer dat het zo gelopen is.
Ik was daar best teleurgesteld over want ik was graag meegegaan.
Zaterdag alleen een toertochtje gemaakt van 130 km.
Scooterkees.
1 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Verslag lange dorpen lege polders tour

Bericht#30 » 23 apr 2018, 14:47

das eigenlijk heel raar ik heb hem je namelijk gestuurd en hij is uit mijn mail box je had me ook kunnen bellen of jan hans..
maar ons excuus dan maar ik heb hem echt naar jou verstuurd mag hij wel ergens verdwenen zijn hij is overigens ook uit mijn postvak uit..
kan hij bij jou in de spam teregd zijn gekomen?
roelf
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2018”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer