Verslagen van Tourrit Texel 27 Mei

Gebruikersavatar
MonsterlijkKPS
Voormalig STN Lid
Berichten: 1760

Verslagen van Tourrit Texel 27 Mei

Bericht#1 » 27 mei 2018, 15:01

Afbeelding
27 Mei 2018 De Texel/kop van noordholland tour

Hier komen de verslagen van de Texel Tourrit, georganiseerd door @Remco1979 :yahoo:
1 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16


Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Verslagen van Tourrit Texel 27 Mei

Bericht#2 » 28 mei 2018, 18:54

Gisteren een topdag gehad met de andere deelnemers en onder leiding van Remco! Heerlijk toertje, heerlijk weer, heerlijk gezelschap.

Om 8.30 ben ik opgestapt richting Alkmaar om bij de MCDonalds samen te komen met Remco en Bjorn. Het fijne van een McD als startplek is dat je ook makkelijk een bak koffie kunt nemen.

Afbeelding

Na vertrek zijn we via de kust naar het noorden gereden, met doel; Den Helder en de ferry naar Texel. Ryan stond ons al op te wachten binnen de hekken en na kennis gemaakt te hebben konden we de ferry op. Wij 3en op het fietsdek en Remco op het autodek uiteraard.
Afbeelding

Eenmaal op texel, zijn we eerst naar de lunchstop gegaan. Met Remco voorop op het fietspad, en eigenlijk past dat prima, zo'n mp3 op de smalle fietspaden op texel. Na een goede lunch zijn we dijkjes gaan rijden richting het noordelijkste punt van texel.

Tijdens de fotostop zette Ryan, Bjorn en ik de scoots en cr op de zijstandaard, en plaagde ik Remco ermee dat hij die niet had. "wacht maar" zei die met een glimlach terug.
Afbeelding

Afbeelding

Op het noordelijkste punt van texel heb je 2 dingen. Een vuurtoren, en gebrek aan een stabiele internetverbinding. Behalve Ryan dan om een of andere reden.

Afbeelding

En toen werd het weer tijd om naar het zuiden te gaan. Ik teste voor de wind even de topsnelheid van Claire, 68 km/h op de teller. Maar met een toerental wat zonder zo'n enorme wind in de rug niet mogelijk is. En voor Bjorn de duurste tankbeurt ooit waarschijnlijk.

Afbeelding

Na het pont hebben we afscheid genomen van Ryan die toen praktisch thuis was en Remco, Bjorn en ik zijn weer zuidwaarts gegaan. Onderweg nog wat gegeten en vanwege de stortbui in bergen daar afscheid genomen van Remco die toen praktisch thuis was. In Alkmaar laadde Bjorn de scoot weer op de oprijdwagen en ging ik verder naar Zaandijk, waar ik laat en moe; maar volkomen voldaan aankwam.

Heren nogmaals bedankt voor de leuke dag!
5 x

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Verslagen van Tourrit Texel 27 Mei

Bericht#3 » 28 mei 2018, 21:13

Ziet er schitterend. Is zeker een prachtig eiland voor tour.
Ik vind de afstand voor mij alleen te ver
0 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Verslagen van Tourrit Texel 27 Mei

Bericht#4 » 28 mei 2018, 22:01

Bedankt Remco voor het uitzette van deze route :thumbsup: .

Weinig aan het verhaal van Frank toe te voegen, maar het was een leuke lange dag.
Ik ben ook om 8:30 vertrokken en met een gangetje van 100/120 kmh richting Alkmaar gereden waar Remco en Frank op mij zaten te wachten. Hee, daar komt een oprijwagen aan met een scooter achterop, is dat hem. Nee dat is niet de goede kleur :nono2: . Totdat ik precies voor hun neus stopte :schater: .

Na de nodige chit chat hebben we de rest van de dag gevuld met touren en genieten. :sct1:

Uit eindelijk lag ik om 00:30 op bed :slaap: .
3 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2018”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer