Maastour gemeente Oss

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Maastour gemeente Oss

Bericht#51 » 08 jul 2018, 18:04

Zo te zien mooie dag geweest voor de mensen die zijn mee gereden en gegaan.
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 630
Contacteer:

Re: Maastour gemeente Oss

Bericht#52 » 08 jul 2018, 19:06

Het was een hartstikke gezellige dag, smaakte naar meer. Bedankt voor de gezelligheid mannen.
3 x
Langste rit op 1 dag 310 km

Huidige scooter:
Sym fiddle 3 02-07-2020 nieuwe

Eerdere scooters:
Peugeot elystar
Peugeot kisbee sportsline
Kymco New Dink 2013 zwart (black Betty)
Kymco Grand Dink 2008 champagne (Klara)(helaas ongeluk gehad)
Yamaha Neo's
Kymco Grand Dink 2008 antraciet
Peugeot buxy rs
Kymco k12
Peugeot tkr
Tomos

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Maastour gemeente Oss

Bericht#53 » 08 jul 2018, 19:53

Het was een mooie tour en het was kei gezellig.
Bedankt Roel voor een mooie tour.
De mede rijders bedankt voor een geslaagde dag :thumbsup:

Afbeelding
2 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: Maastour gemeente Oss

Bericht#54 » 08 jul 2018, 21:20

Kuikentje en ik ook weer veilig thuis.....
Het was ketsgezellig ! ! Mede door het duo Snip en Snap(Henk en Marco) zowat de hele dag kromgelegen van het lachen ! !
@Roel deze is voor herhaling vatbaar ! ! Ook Reyn en Remco bedankt voor de lol en het goeie gezelschap en dan nu......... :saufen:
5 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Maastour gemeente Oss

Bericht#55 » 08 jul 2018, 21:34

Ook ik kan dat beamen. Het was beregezellig, goede aanspraak met Henk (wink,wink),en de rest. En een superleuke tour gereden. Roel, bedankt jonge. Je hebt het goed gedaan. :thumbsup: :thumbsup:
3 x

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Maastour gemeente Oss

Bericht#56 » 09 jul 2018, 18:10

Zondagochtend !!

De zon staat al lekker te schijnen, als ik om 06.00 uur opsta, om mezelf voor te bereiden op mijn reisje naar Brabant.
Alweer Brabant, na de Bossche Bollenmeeting, vorige week, nu dan de Maastour gemeente Oss.
Nog voor dat ik de badkamer in ben gegaan, heb ik mijn vrouw maar even gewekt, en een ontbijtje besteld, met heerlijke verse koffie.
Dus, na de douche, stond er alweer een hapje klaar, met scrambled eggs, en en heerlijke krentenbol met kaas.

Om 07.30 uur ben ik in Hoofddorp op de scooter gestapt, om via Utrecht naar Oss te rijden.
Het toeval wil dat ik deze route een paar maanden geleden ook gereden heb, dus het grootste gedeelte was wel bekend.
Toch is het me gelukt, om in Utrecht zelf hopeloos verkeerd te rijden door allerlei kleine straatjes, omdat ik eens een keer probeerde te navigeren met Google Maps.
Dat was eens, en nooit meer.

Uiteindelijk er weer uit gekomen, en de weg vervolgd via Bunnik, naar Wijk bij Duurstede.
Het is toch verrekte mooi in die omgeving, zeker zo vroeg op zondagochtend, wanneer de meeste mensen nog niet buiten zijn.

Bij Wijk bij Duurstede gaat de Lek over in de Nederrijn, en op dit punt ben ik met de pont overgestoken.
Het is niet alleen dat de naam van de rivier veranderd, maar in het midden van dit water, verlaat je ook de provincie Utrecht, en komt dan in Gelderland.
(let hier wel goed op, want ik kon aan het water zelf het verschil niet zien :lol: )

Een stuk verderop ben ik over de Prins Willem-Alexander brug gegaan, die over de Waal ligt, om vandaar af naar het pontje bij Oijen te rijden.
Hier ben ik de Maas overgestoken, en heb ik alweer de provincie Gelderland verlaten, en kwam ik in Brabant.

Het mooie brabantse land. Even stoppen, een broodje eten, en de boerenlucht opsnuiven.
(deze lucht is een combinatie van heimwee, gemengd met herinneringen, en overgoten met de stank van koeienmest).

Van hier afwas het nog maar een kleine 12 km naar het startpunt, bij Roel thuis.
Om 10.45 uur arriveerde ik dus in Oss, waar Roel voor een lekker bakje koffie zorgde.

Natuurlijk was ik niet de eerste, Reyn was er al, en Roel ook. (maar ja, die woont daar natuurlijk).
Net na mij kwam ook Remco met zijn schitterende MP3 aanrijden.

Dus was het nog even wachten op de laatste 2 brabanders, Marco en Gradje.
Die waren natuurlijk ook op tijd, als je het brabants kwartiertje mee telt.

Eerst nog even babbelen over scooters, en lekker even alle andere leden onder de loep leggen, en toen was het tijd om te gaan rijden.
Roel voorop, die er meteen stevig de vaart in had.

En wat is er toch veel te zien, zoveel natuurschoon. En dat natuurschoon betrof niet alleen de weilanden en vergezichten, nee...., soms kwam dat natuurschoon op de fiets voorbij rijden, en zag ik in mijn spiegel onze Gradje zijn nek ruim 180 graden rond draaien.

Het lokte bij mij wel even de reactie uit om mijn duimpje naar Gradje op te steken.

Tijdens een van onze stops, hadden we even tijd om een kudde Taurossen te bewonderen.
Dit is een oerrund, die men probeert terug te fokken, nadat dit prachtige dier al sinds 1627 uitgestorven is.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Roel vertelde dat hij hier regelmatig komt kijken, en wist ons te vertellen dat de dieren zeker niet wild zijn.
Het verbaasde ons dan ook wel dat toen Roel wat dichter naar de dieren ging, ze allemaal weg liepen.

Afbeelding

We zijn daarna ons zelf even gaan verwennen met een kop koffie, aangevuld met een lekker stuk appelgebak.
Een en ander ging tijdens het bestellen al gepaard met een hoop lol, en dat zette zich tijdens onze pauze behoorlijk door.
Anekdotes werden verteld, en vooral het verhaal wat Marco vertelde over een van zijn vrienden, genaamd Hamburger Harry, deed de lachspieren wel los komen.

Na een klein uurtje, zijn we verder gegaan, en hebben we de Maas overgestoken , om zo weer even door Gelderland te rijden.

Bioj een leuk restaurant, met een groot terras, en uitzicht over de Maas, hebben we genoten van een lekkere lunch, vergezeld van een heerlijke Radler cq cola.
We hebben daarna nog even heerlijk getourd, waarbij de wind een welkome verfrissing was op deze warme dag.
Uiteindelijk nog een keer de Maas overgestoken met een van de vele pontjes, en nog een tijdje staan te kletsen bij de pont, om af te zakken naar het huis van Roel, waar we nog getrakteerd werden op een lekker bakje koffie.

Om 19.00 uur was het wel tijd om weer richting huis te gaan, en heb ik afscheid genomen van Roel, Marco, Gradje, Remco, en Reyn.
Stuk voor stuk toppers, die bijgedragen hebben aan deze fantastische dag.

We hebben gelachen, gegierd en gebulderd, en dat smaakt altijd naar meer.

Om 22.00 uur kwam ik voldaan thuis, en had ik er weer 327 km op zitten.

Het was mij een genoegen, en bij deze allemaal bedankt voor deze leuke dag.

Tot gauw,

gr, Henk
4 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2018”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer