Vakantie naar Italië en Oostenrijk

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Vakantie naar Italië en Oostenrijk

Bericht#111 » 19 aug 2018, 10:51

Goedemorgen Henk,
Dank voor het interessante reisverslag van deze dag.
Hopelijk kan je de scooter weer op zijn normale vermogen krijgen.
Triest hoe het motorongeluk is afgelopen.
Blijf alert en geniet van de komende dagen.
Jan-H
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Vakantie naar Italië en Oostenrijk

Bericht#112 » 19 aug 2018, 11:05

oh ja ik heb met de g dink die ik van henk uit assen heb overgenomen bij nijmegen een soortgelijk verhaal gehad.
dat zat zowel in de originele sproeier die voor het mooie net te klein was en de variorollen waren verpulvert nieuwe er in klaar..
maar goed.
roelf
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Vakantie naar Italië en Oostenrijk

Bericht#113 » 19 aug 2018, 18:22

Dag 9

Op een leuk terras van "SAM" restaurant in Lermoos, ben ik gisteren neergestreken voor een kleine maaltijd.
Dit keer eens geen schnitzel, maar een pizza. Het was tenslotte de bedoeling dat ik in Italie zou zitten.

Wat me opviel was dat een van de serveersters uit Nederland kwam.
Toen ik haar vroeg hoe ze hier zo terecht gekomen was, vertelde ze me dat ze vaak hier in de winter naar toe was gekomen om skilessen te geven.
En omdat ze Oostenrijk een heerlijke plek vond om te verblijven, is ze hier permanent neergestreken.
Goed gedaan Floor, als je skilessen net zo goed zijn als de bediening die ik van jou heb gehad, dan zit het voor de cursisten wel snor.

Nadat ik ook nog een paar biertjes, en twee kopjes koffie gedronken had, ben ik terug naar mijn hotel gegaan.
Vanochtend werd ik wakker, en zag dat het zonnetje al bezig was om over de bergen heen te komen.

Afbeelding

Afbeelding


Dat is toch geen straf om hier wakker te worden.
Het hotel staat mooi gelegen in het dorp, zodat je ook nog wat van de natuur meekrijgt.

Afbeelding

Afbeelding

De bedoeling was om vandaag, richting Ravensburg in Duitsland te rijden.
Ik wilde proberen om de scooter enigzins te ontzien, zodat ik er toch nog mee thuis kan komen.
Voor mijn vertrek kwam er nog een aardige Nederlandse jongeman op me aflopen, die zijn verwondering, en bewondering uitsprak voor het feit dat ik hier op een scooter was.
Natuurlijk vertelde ik hoe ik terug was gekomen uit Italie, en hoe moeizaam de scooter nu reed.

Hij wenste me nog veel succes, en een veilige thuiskomst.

Maar al meteen bij het vertrek reageerde de scooter slecht, maakte niet genoeg snelheid, en voelde lusteloos aan.
Bij de eerste de beste parkeerplaats ben ik maar weer gestopt, en heb mijn plan opnieuw bijgesteld.

Ik heb een route uitgezet naar Nederland, wel met een omweg, om zeker te zijn dat ik niet door grote steden hoef te rijden, en dus nog het maximale uit mijn vakantie probeer te halen.
Door een gunstige afslag bij Reutte, die ik eigenlijk nam, omdat de andere weg verboden was voor scooters, ben ik op de meest mooie route gekomen die ik ooit in Duitsland gereden heb.

Afbeelding

Afbeelding

Vanaf Reutte ben ik via Fussen naar Vils gereden, om iets buiten dit dorp de grens met Duitsland te passeren.
Daarna ging de reis richting Pfronten, en verder via een landelijk gelegen weg naar Kempten.

Afbeelding

Afbeelding

Aan de grens stond nog een gastenverblijf wat uit de roulatie is.
Vroeger was dit DE toegangsweg richting Oostenrijk, maar met de komst van de autowegen zijn veel dorpen verpauperd omdat er geen toeristen meer komen.

Afbeelding

Afbeelding

Onderweg kom je zoveel mooie dingen tegen. Zo kwam ik langs een houtsnijder, die buiten enige van zijn werkjes had opgesteld.

Afbeelding

Afbeelding

De route die ik nu reed ging naar Kimratshofen. Deze weg ligt op een hoogte tussen de 600 en 800 meter, en loopt dus eigenlijk vrij vlak over een bergplateau.
Wat me enorm opviel, was dat de hoge bergen zo snel veranderde in heuvels, en daarna glooiingen.
De alpen lagen definitief achter me.
De scooter kon deze wegen redelijk goed aan, al zaten er soms klimmingen in van 10 %.
Maar ja, wat je omhoog gaat, mag je ook weer omlaag, en dan kun je weer wat toeren maken.

Afbeelding

Afbeelding

Langs de weg bij Bad Wurzach, staat een oud pand wat vroeger dienst gedaan heeft als leprozenhuis, een plaats waar mensen met lepra werden ondergebracht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog wat verderop kom ik door Bad Waldsee, waar een groot meer in het centrum van het dorp ligt, met een heerlijke wandelroute er omheen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik kijk hier nog even in het dorp zelf, en ga daarna door naar mijn laatste bestemming.

Afbeelding

Ik heb een hotel gevonden op de doorgaande weg van Albstadt naar Balingen.
Hier neem ik een hapje te eten, en nuttig een paar biertjes.
Het weer is echt uitzonderlijk mooi, rond de 30 graden, dus zit ik lekker buiten op het terras.

Ik hoop maar dat het morgen ook droog en zonnig is, wanneer ik mijn tocht door Duitsland verder voortzet.


Tot morgen.
Laatst gewijzigd door henkhouet op 25 aug 2018, 16:34, 2 keer totaal gewijzigd.
7 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Vakantie naar Italië en Oostenrijk

Bericht#114 » 19 aug 2018, 18:29

Mooie foto's en weer leuk geschreven wat je allemaal mee maakt .
Ik hoop dat de aankomende dagen ook nog zo mooi mogen zijn en dat je nog lekker ervan mag genieten.
Veel plezier nog Henk :thumbsup:
1 x

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Vakantie naar Italië en Oostenrijk

Bericht#115 » 19 aug 2018, 19:50

Mooie foto's en een mooi verslag.
Ik hoop dat je de komende dagen mooi weer houd voor het vervolg van je reis.
1 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Vakantie naar Italië en Oostenrijk

Bericht#116 » 19 aug 2018, 20:12

Verdomd mooie foto's Henk. Zo zie je maar dat je met de scooter op de mooiste plekjes komt. Als je met de auto gegaan was, was je deze route nooit tegengekomen
Het is dat mijn vakantie morgen afgelopen is, want ik krijg eigenlijk wel zin om naar Duitsland te gaan. Het is niet anders. Henk jongen, geniet van het lekkere eten, drinken, de mooie omgeving, en de vriendelijke gastvrije mensen daar. En, tot morgen. :thumbsup:
Gr, Marco.
1 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Vakantie naar Italië en Oostenrijk

Bericht#117 » 19 aug 2018, 22:27

Zo mooi verslag
dat laatste voor al
ook die laatste heuvels zijn erg mooi en zeker veel prettiger om in te rijden
Dat soort tripjes zou ik ook wel eens willen doen in dat soort landschappen
dat lijkt me heel mooi ..
Ik baal ook nog steeds dat ik afgelopen zaterdag geen losgeld bij me had , dan had ik ook eens uit het stedelijk gebied geweest , ik had op Google streetview gekeken waar ik langs zou komen en net na de pont zou het een hele mooie stuk route komen ..

Als het Zaterdag weer mooi weer is ga ik zeker een tweede kans pakken om hem toch te gaan rijden
misschien een klein stukje om
En ik kijk uit naar je verslag van morgen
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Vakantie naar Italië en Oostenrijk

Bericht#118 » 19 aug 2018, 23:13

Mooie rit. Ben ook echt wel benieuwd of er iets aan je scooter mankeert.
1 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Vakantie naar Italië en Oostenrijk

Bericht#119 » 20 aug 2018, 17:32

Dag 10

Wat heb ik lekker geslapen.

Daardoor heb ik schijnbaar ook mijn alarm niet gehoord, want ik schrok om kwart over 7 wakker.
Normaal ben ik altijd om half 7, uiterlijk kwart voor 7 op.
Geen probleem natuurlijk, maar ik had afgesproken om mijn ontbijt om 8 uur te gebruiken.

Toen ik beneden kwam, was ik de enige, en de laatste. Al betwijfel ik of er nog wel andere gasten waren.
Hoewel er niet veel op de ontbijttafel stond, was het toch ruim voldoende voor mij.
En van alle koffie die ik ’s-morgens te drinken heb gekregen, was dit de meest smakelijke. Meestal is het net slootwater, erg slappe koffie, maar deze koffie had een perfecte smaak.

In al mijn haast om weg te gaan, vergat ik de kamersleutel in te leveren. Ik had de vorige dag al betaald, dus ik kon zo weglopen. Maar nog voordat mijn tas op de scooter zat, stond er al iemand naast me om de sleutel terug te vragen.

Vandaag wilde ik richting Dettenheim rijden. Als ik mijn navigatie telkens voor een deel van de route zou programmeren, dan kon ik precies tussen Stuttgart en Karlsruhe door rijden. De grote steden probeer ik te omzeilen.

Daarom eerst maar eens richting Herrenberg.
Het pakt goed uit, want het wordt weer een landelijke route, via verschillende aantrekkelijke dorpjes.

Als ik dan door Engstlatt (Balingen) rijd, word ik meteen getrakteerd op een paar mooi vakwerkhuizen. Alles wijst erop dat dit een fijne dag gaat worden. De zon staat hoog aan de hemel, er is geen wolkje te bekennen, en zelfs de scooter lijkt een goeie dag te hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even moet ik over een wat drukkere weg, maar al snel kan ik eraf en zoek de rustige wegen op.
Ik breng een bezoek aan Rottenburg, een leuke middelgrote stad.
In het centrum van de stad staat de domkerk. Voor een domkerk viel mij het interieur behoorlijk tegen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nee, dan is het marktplein, waaraan de kerk is gebouwd een stuk mooier om te zien.


Afbeelding

Afbeelding

Nadat ik even wat rondgekeken heb, ga ik verder richting Calw.
Telkens weer krijg ik van de natuur een ander panorama voorgeschoteld. Zo mooi, dat ik toch een paar keer stop, om het gewoon even in me op te nemen. Dit is door een amateur als ik zelf ben, niet te fotograferen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In Calw staan de restanten van een oud klooster. Het is het voormalige Benediktijnenklooster van St. Aurelius en St. Peter en Paul.
Vanaf de weg trekken de overblijfselen van dit klooster direct je aandacht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het klooster dateert al van 1082. Door de reformatie, en onder invloed van diverse oorlogen zijn verschillende gebouwen natuurlijk niet meer zoals ze orgineel waren.
Franse troepen hebben in de negenjarige oorlog (van 1688 tot 1697) de kloosterkerk, de kloosterschool en het kasteel, in brand gestoken en op die manier vernield.


Ondertussen begint het alweer tijd te worden voor een kleine koffiepauze.
Vandaag maar weer eens appelgebak bij de koffie.
Dit is ook een mooie gelegenheid om even te kijken hoe ik verder zal rijden, en om even mijn mail te lezen.

Ik besluit om verder te gaan naar Pforzheim.
Via wegnummer 463 rijd ik door het Monchaudal.
Naast me loopt het riviertje "Nagold" met me mee.
Het is echt een schitterde route.
De weg is mooi glad asfalt, zoder gaten of reparatiestukken.
Zowel links als rechts, steken de bergen omhoog, vol met bomen.
Het zijn dan wel niet de Alpen, maar als je ze moet beklimmen, heb je er nog een flinke kluif aan.

Vanaf Pforzheim ga ik verder naar Weingarten. Hoewel de weg opgebroken is, weet ik via een fietspad, en wat verboden weggetjes, toch weer op de juiste route te komen.
Weingarten is ook zo'n stad om je vingers bij af te likken, vol vakwerkhuizen en andere mooie panden.
Een klein stroompje is bekleed met veel groen, en zit er echt idyllisch uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het laatste stuk wat ik vandaag zou rijden, is het meest slechte stuk van de dag.
Want ondanks al mijn gepuzzel in Google Maps , kom ik toch nog op de B36 terecht.
En hoewel ik hier mag rijden, voel ik me niet prettig.
Verkeer raast hier met 100 km per uur overheen, en er is geen vluchtstrook waar ik op kan rijden.
Dit blijft zo voor een kleine 5 km. Dan kan ik van de weg af.

Ik ga op zoek naar een hotel, maar in Duitsland heb je niet zomaar overal internet.
Ik kan dus niet op mijn telefoon zoeken bij Booking.com.
Dus dan maar door een paar dorpjes gaan rijden, om op goed geluk iets tegen te komen.

Na een kleine 10 km heb ik geluk.
Ik ben aangekomen in Philippsburg, en zie toevallig een "Gasthaus mit Fremdenzimmer".
De deur is gesloten, maar als ik aanbel wordt er open gedaan, en kan ik een kamer krijgen voor deze nacht.

Ik ben weer helemaal blij. Ik kan straks slapen, en morgen weer verder gaan met mijn expeditie om thuis te komen, als het kan MET mijn scooter.
So far, so good.

Tot morgen
Laatst gewijzigd door henkhouet op 25 aug 2018, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
8 x

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Vakantie naar Italië en Oostenrijk

Bericht#120 » 20 aug 2018, 18:46

henkhouet schreef:Afbeelding


Hoe toevallig is dit! De rots op jou foto herken ik direct. Ik heb op precies het zelfde punt gestaan. Nadat je die foto genomen had was het even een heel steil stukje klimmen toch? Ik heb verder niet zo heel veel aandacht aan die omgeving besteed maar gek genoeg is juist die rots mij bijgebleven.. grappig.

Verder weer fijn om te lezen dat alles goed gaat! Geniet van de resterende dagen!

Groeten Dennis :)
5 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2018”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer