4 dagen met Henk Houet en Oldy.

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

4 dagen met Henk Houet en Oldy.

Bericht#1 » 15 aug 2018, 22:05

Beste scootervrienden,
Als beloofd hierbij een kort verslag met foto's van de tour naar Alzey in de deelstaat Rheinland-Pfalz in Duitsland.
De rit naar deze stad had als doel, Henk de eerste twee dagen te vergezellen op zijn scootervakantie naar Florence.
Oldy (Jan Tanis) had zich al eerder bij Henk aangemeld, om dit deel van zijn reis mee te rijden. Ook zijn hotelreserveringen waren al geregeld. Toch bij Henk en Oldy geïnformeerd of ik ook mee zou kunnen. Beide hadden geen bezwaar en van Jan T kreeg ik van de drie hotels de telefoonnummers. Ben direct gaan bellen en kreeg gelukkig van alle hotels een kamerreservering voor elkaar. :thumbsup: Nu kon ik een lijst gaan maken waar ik mijn bagage in de drie mogelijkheden: Buddy, topkoffer en rugzak.
1) Ik besloot de lichtste zaken als kleding en overige reiszaken in de rugzak te pakken en deze zo af te stellen dat het gewicht onder het rijden op de buddy zou rusten. 2) Onder de buddy de ketting, regenpak en andere noodzakelijke dingen.3) Eten en drinken, landkaarten en reispapieren in de topkoffer. So far, so good.
Met Oldy om 08.00 uur afgesproken bij de Benelux tunnel aan de zuidzijde van Rotterdam en vandaar naar ontmoetingsplaats in Gorinchem. Daar stonden tot mijn verbazing, Edwin met Victor, Micha en Gradje ons op te wachten. Leuk! :D Kort later kwam onze gids aanrijden en waren we compleet. Tot mijn verbazing zou Kuikentje mee gaan tot de grens. Helemaal top Grad.
Na gezellig bij gepraat te hebben namen we afscheid en op weg nar Krefeld. Zonder problemen naar de grens en ging Grad weer op huis aan.
Daar Henk al veel over het verloop van de reis in zijn blog heeft geplaatst, beperk ik mij tot mijn persoonlijke ervaring tijdens de trip:
*) Het rijden met een rugzak is na langere tijd niet prettig tijdens stops en tanken. Ook warm met de zon in je rug. :skull2:
*) Bella kan goed meekomen, zeker bergop. Op de rechte stukken iets langzamer, maar niet storend.
*) Gelukkig had Henk extra materiaal bij zich om de rugzak tegen de topkoffer te binden, bedankt Henk.
Dag 2:
Ondanks de beschreven navigatie problemen enorm genoten van Düsseldorf, Keulen, Bonn en natuurlijk het rijden langs de Rijn. Prachtige uitzichten op de rivier, de schepen en de omliggende heuvels met de vele Kastelen en Burcht ruïnes.
Dag 3)
Henk neemt afscheid in Alzey en gaat verder5 met zijn Tour.
Oldy is nu mijn gids en besluit een route naar Krefeld te maken zonder door de grote steden te moeten rijden.
Het worden meer kilometers, maar veel natuurschoon en leuke dorpjes zijn de beloning. Rond 19.30 uur komen we bij het hotel aan en na ingecheckt en de bagage naar de kamers gebracht te hebben konden we de scooters voor 0 euro in de parkeergarage van het Hotel stallen. Dat gaf een veilig gevoel in deze grote stad. Je zou maar met de trein naar huis moeten in geval dat...! :help2:
Dag 3:
Mooi op tijd weer op pad ook nu een totaal andere route die ons een stuk door de Eifel voerde, met ook weer leuke berg op- en af- wegen. Veel te snel was daar weer de grens van ons land en via Gelderland en Brabant kwamen we over de Moerdijkbrug weer in Zuid-Holland aan en daarmee aan het einde van een stevige tour met als gezegd 1.050 km op de teller.
Nu een dag later nog best wat vermoeid en wat pijn in mijn (r..d) van het lange zitten op mijn Bella.
Henk, veel dank voor de gelegenheid een stuk met je samen te kunnen rijden en... aan Oldy voor zijn gezelschap en navigatiekunst op de terugweg.
Het was best inspannend, maar een geweldige ervaring om mee te maken.
Gret,
Jan-H.
Afbeelding
Tot in Keulen nog met de rugzak om.
Afbeelding
Afbeelding
Ook Jan heeft brandstof nodig
Afbeelding
Veerponten, altijd leuke onderbreking.

Afbeelding

Afbeelding
Stukje Nederland in de Rijn.
Afbeelding
Tot zover mijn bijdrage, wordt vervolgd.
7 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: 4 dagen met Henk Houet en Oldy.

Bericht#2 » 15 aug 2018, 22:08

Heel mooi :-) en zeer mooi verslag
hoop zelf ook eens zo iets te gaan doen
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: 4 dagen met Henk Houet en Oldy.

Bericht#3 » 15 aug 2018, 22:12

Leuk verslag Jan.
Ik heb genoten van je gezelschap.

gr, Henk
1 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: 4 dagen met Henk Houet en Oldy.

Bericht#4 » 15 aug 2018, 22:21

@Jan-H en dat op jou leeftijd , ik vind het knap van je en die lach staat je goed .
1 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: 4 dagen met Henk Houet en Oldy.

Bericht#5 » 15 aug 2018, 23:01

Mooi verslag. En @henkhouet heeft het echt wel getroffen met zo'n kameraden, die hem voor de gezelligheid ff een paar dagen vergezellen. Goed gedaan mannen. :thumbsup:
Gr, Marco.
1 x

Gebruikersavatar
hanskleij
Voormalig STN Lid
Berichten: 550

Re: 4 dagen met Henk Houet en Oldy.

Bericht#6 » 16 aug 2018, 18:19

Hoi Jan,
Top dat je mee bent gegaan en je aardig wat kilometers gemaakt met Bella, respect.
ik heb weer genoten van de verslagen.
Groet Hans
1 x

Gebruikersavatar
Rolinda
Berichten: 336
Contacteer:

Re: 4 dagen met Henk Houet en Oldy.

Bericht#7 » 17 aug 2018, 02:55

Bedankt dat jullie ons meenemen op jullie :sct1: reis.
Prachtige rit Jan en mooie foto's.
Heel knap zoveel km in 4 dagen!
Petje af. :worshippy:
0 x
..HappyCaferacer..

Afbeelding
Van 24-03-2017 tot 22-11-2018 caferacer raw 50
22-11-2018 A Rijbewijs, Mash 250 Scrambler
Totaal 1888 km gereden
Dag record 280 km
Volg onze avonturen op FB!https://www.facebook.com/groups/288962908449615
Brommervakantie Zwitserland 2018 https://youtu.be/tJqMS_vEOy8

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2018”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer