op stap met Henk Houet tot Alzey, en de terug reis

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: op stap met Henk Houet tot Alzey, en de terug reis

Bericht#11 » 18 aug 2018, 15:06

Oldy schreef:Vannacht 3e verslag gemaakt en geplaatst. Bij het toevoegen van de foto's crashte de site alles weg :what2:
Terug naar vorige pagina hielp niet en helaas geen kopie gemaakt :taz: Jullie zullen wat langer moeten wachten :cry:
:arrow: wordt vervolgd



ik heb het hier ook vaak dat hij storing geeft .. dus je bent niet de enige ( gebruik Firefox)
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: op stap met Henk Houet tot Alzey, en de terug reis

Bericht#12 » 18 aug 2018, 15:12

Kom op @Oldy, vol verwachting klopt mijn hart.

gr, Henk
1 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: op stap met Henk Houet tot Alzey, en de terug reis

Bericht#13 » 18 aug 2018, 16:47

Da's ook wat Jan.
Potverdorie, potverdorie, nog eens aan toe zeg!
(Toon Hermans).
We wachten wel een weekje hoor. :thumbsup:
Jan.
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: op stap met Henk Houet tot Alzey, en de terug reis

Bericht#14 » 18 aug 2018, 21:41

Dag 3
Vandaag gaan we afscheid nemen van Henk. Wij, Jan-H en ik [Oldy] gaan weer terug naar Krefeld. Zoals afgesproken beginnen we met een ontbijt om 8:00. Ondanks dat het hotel een beetje gedateerd is en het onderhoud versloft is, zijn de kamers schoon en het ontbijt is geweldig.
Afbeelding
Wij laten het ook goed smaken en nadien blijven we nog gezellig na tafelen. Henk vertelt dat het weer héél anders is als gisteren. Tijdens de lange reis gisteren was het 's-middags wel 29°C . Er is regen op komst en wij gaan de goede kant op maar Henk krijgt veel regen. Zo tegen 9 uur verzamelen we onze spullen en gaan we naar onze scooters. Deze staan er nog ongeschonden bij het museum. Nadat we de kettingen er af hebben gehaald, nemen we afscheid van elkaar. Henk trekt zijn regengoed alvast aan maar ik besluit, daar het nu nog droog is dit niet te doen. De lucht is lichtgrijs met hier en daar wat lichte plekken. Ik zorg er wel voor dat ik hem gelijk kan pakken als het nodig is. Om 9:10 zijn we klaar en nogmaals elkaar te groeten gaan we ieder zijn weegs. Vandaag zal ik de navigator zijn. Ik heb een route uitgestippeld buiten Bonn en Köln om. Deze route is de afstand wel 20km langer maar weinig verkeerslichten. Als we Alzey verlaten en de eerste heuvel nemen begint het zacht te spikkelen. Wanneer we bijna op de top zijn begint het harder te regenen dus stoppen we en doen onze regenpakken aan. De temperatuur valt niet tegen het is 20°C. Mijn scooter heeft veel problemen met het heuvellandschap. Ik ben wel gewend dat de snelheid afneemt maar ik kom wel boven. Echter nu bij het naar beneden gaan lijkt wel of de v-snaar blijft plakken. In plaats van volle snelheid naar beneden kom ik met gas erbij geven net aan de 50km/u. Het blijft maar regen, maar de Heidenau banden blijven goed grip houden. Op een gegeven moment schat ik bij de afdaling de bocht verkeerd in en schraap ik met de standaard langs de stoep rand. Wanneer we in de buurt van Boppaard komen, besluit ik om maar weer langs de Rhein te gaan rijden. Daar is het vlak en zal waarschijnlijk mijn scooter het beter doen. Onder tussen is het al 11:00 en we zijn nog maar slechts 65 km onderweg. De regen is wel gestopt. Het is even na 12:00 als we in Boppaard aan komen. We rijden langs het prachtig Schlosshotel Rheinfels.
Afbeelding
Afbeelding
Nu nog even naar beneden en komen we aan bij de Rhein.
Langs de Rhein doet de scooter het beter maar bij een kleine stijging loopt de scooter niet geweldig.
Afbeelding
Afbeelding
We gaan naar Koblenz om daar een hapje te eten. Uiteindelijk zijn we 13:05 in Koblenz en parkeren onze scooters in een winkelstraat en gaan op zoek naar een eet gelegenheid. Als eerste belt Jan-H naar het hotel waar we vanavond aankomen. Hij heeft wel gereserveerd maar nog niet betaald. Wanneer we na 18:00 uur aankomen kan de reservering geannuleerd zijn. Na de bevestiging dat we onderweg zijn en waarschijnlijk ca 20:00 er zijn, gaan we op zoek om wat te eten.
Afbeelding
Bij Cafe ExtraBlatt vragen we of we een broodje kunnen bestellen. Ondanks dat Frühstück al lang voorbij is kunnen we dit toch bestellen.
Afbeelding
Na gegeten te hebben gaan we weer snel op weg. We moeten nog ruim 170 km en we hebben daar nog ongeveer 6 uur voor. We verlaten Koblenz via het bekende Maria Laach richting Euskirchen.
Afbeelding
Gezien we weer in het heuvelland rijden geeft dit weer problemen met mijn scooter. Ik vraag me zelfs af of we het wel op tijd Krefeld gaan halen en kom ik nog wel in Holland. Onderweg stoppen we slechts een keer om wat te drinken. Natuurlijk nemen we het er even van als er getankt moet worden. Als we in de buurt van Mönchengladbach komen is het terrein veel vlakker en gaat m'n scooter weer sneller rijden. Als we rond 19:00 bij Willich zijn weet ik dat we op tijd zijn bij ons City Hotel Krefeld. Om 19:35 staan we voor de deur.
Afbeelding
Vandaag 319,5km afgelegd. Ik lees op WhatsApp dat Henk een 1/2 uur eerder ook is gearriveerd is in zijn hotel. Hij had weer dezelfde problemen als gisteren. Op de route ging herhaaldelijk de weg op eens overgaat naar autoweg. We gaan gauw inchecken. Na de nodige formaliteiten gaan we de spullen op de kamers brengen. Gelukkig heeft dit hotel een parkeergarage en kunnen we hier onze scooters kosteloos parkeren.
Afbeelding
Nadien gaan we nog op zoek naar een restaurant. Helaas op maandag is alles gesloten in de buurt. Gelukkig vinden we er toch nog één. In Burge®s Krefeld kunnen we nog terecht.
Afbeelding
Na gegeten te hebben lopen we weer terug via de winkelstraat naar ons hotel. Morgen weer terug naar Nederland :boos:

Dag 4 :arrow: wordt vervolgd
Laatst gewijzigd door Oldy op 18 aug 2018, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
5 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: op stap met Henk Houet tot Alzey, en de terug reis

Bericht#15 » 18 aug 2018, 21:54

Bij jullie is ook niet alles vlekkeloos verlopen. Maar jullie zijn heelhuids teruggekomen, dus het viel achteraf wel mee. Als je maar plezier gehad hebt, dat is het belangrijkste. En Duitsland is een prachtig land, dus dat zit wel snor. Ik ben benieuwd naar het volgende deel.
Gr, Marco.
0 x

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: op stap met Henk Houet tot Alzey, en de terug reis

Bericht#16 » 18 aug 2018, 21:56

Leuk verslag weer @Oldy, en mooie foto's
Is het toch, alsof ik er een beetje bij was.

gr, Henk
1 x

Gebruikersavatar
Rolinda
Berichten: 336
Contacteer:

Re: op stap met Henk Houet tot Alzey, en de terug reis

Bericht#17 » 19 aug 2018, 00:06

Spannend hoor! :sct1:
Moet er niet aan denken als je met pech komt te staan.
Gelukkig toch nog aangekomen en weer een stukje dichter bij huis. :thumbsup:
0 x
..HappyCaferacer..

Afbeelding
Van 24-03-2017 tot 22-11-2018 caferacer raw 50
22-11-2018 A Rijbewijs, Mash 250 Scrambler
Totaal 1888 km gereden
Dag record 280 km
Volg onze avonturen op FB!https://www.facebook.com/groups/288962908449615
Brommervakantie Zwitserland 2018 https://youtu.be/tJqMS_vEOy8

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: op stap met Henk Houet tot Alzey, en de terug reis

Bericht#18 » 19 aug 2018, 15:38

Dag 4
Vandaag gaan we weer terug naar Nederland :help2: Om 7:30 ging mijn telefoon af om op te staan. Ik heb nog geen zin om op te staan dus blijf ik lekker liggen. Ik lig in een grote één persoonskamer. Het hotel is geheel gestoffeerd en ik had hier voor het eerst wat last van mijn luchtwegen vannacht. Vermoedelijk speelt de huisstofmijt op. Standaard beginnen we om 8:00 aan het ontbijt. Jan-H belt om 7:43 dat hij al klaar is. Ik niet, geen zin. :yawn: :bang!: Om toch op tijd te zijn snel douchen en aankleden. Om 7:56 ben ik beneden om te ontbijten. Ook hier weer een geweldige ontbijt tafel.
Afbeelding
Na het eten ga ik terug naar mijn kamer om al mijn spullen te pakken. Daar het gisteren geregend heeft heb ik mijn regen kleding laten uithangen en is nu weer kurk droog. Ook de tassen zijn weer droog. Ik had de afdekhoezen niet gebruikt daar mijn kleding toch in plastic zakken zit. Ze waren slechts een beetje vochtig Na alles ingepakt te hebben loop ik naar beneden waar enkele ogenblikken later Jan-H verschijnt. We checken uit en gaan naar de parkeergarage om de bagage op onze scooter te laden. Om 8:50 zijn we vertrek gereed en gaan we vertrekken. Ik heb een rit gepland naar Nederland waar we zo lang mogelijk in Duitsland blijven rijden. We rijden eerst naar Weeze en dan gaan we naar de grens waar we om 11:20 aankomen in het Nederlandse dorp Siebengewald.
Afbeelding
Hierna gaan we richting Gennep. Aangezien mijn routeplanner nu op fiets staat gaan we door vele dorpjes. Het gaat hierdoor allemaal niet zo snel en als we Sint-Hubert zijn gepasseerd heeft Jan-H wel trek om iets te gaan eten. Het eerste dorp waar we terecht kunnen is het dorp Zeeland. Om 12:30 arriveren bij een Kwalitaria en bestellen we wat.
Afbeelding
Als we weer vertrekken tanken we allebei hier, want door al die binnen wegen is wel de kortste route maar kom je waarschijnlijk voorlopig geen tankstations meer tegen. Op een gegeven moment zijn we aan de rand van 's-Hertogenbosch. Gelukkig blijven aan de buitenrand en gaan we richting Waalwijk. Helaas lukt het mij niet om op het "Halve Zolenpad" te komen. Als we eindelijk op een rechte weg zitten houd dit weer op bij Waspik ivm een wegafsluiting. Uiteindelijk komen we in de buurt van Made en daar het al behoorlijk laat is en ik vlak bij mijn werk ben, besluit ik richting Zevenbergschen Hoek te rijden en dan naar het emplacement Lage Zwaluwe waar een dienst gebouw staat.
Afbeelding
Het is onder tussen 15:45. Hier kunnen we even uit rusten en een bakje koffie (gratis) drinken. Na 2 bakjes gaan we weer verder richting de Moerdijkbrug en door naar Dordrecht en steken we de brug over naar Zwijndrecht.
Afbeelding
Ik wil via het emplacement Kijfhoek rijden maar de portier doet moeilijk dus rijden we er maar omheen.
Afbeelding
Nu via Barendrecht gaan via de Rhoonse polder naar Rotterdam-Albrandswaard en rijden we door naar de Benelux tunnel. Jan-H vraagt of ik mee ga naar Maassluis. Ik zeg dat is goed op een voorwaarde dat je trakteert op een broodje kroket. Jan stemt hiermee in en rijden we via Vlaardingen over de Maassluissedijk en het Deltapad naar een cafetaria in Maassluis.
Afbeelding
Na de kroket gebakken is gaan we naar Jan-H zijn huis en eet ik daar mijn broodje kroket met m'n favoriete drankje ginger-ale. Na enige tijd neem ik afscheid en rijd ik nog even naar een tante en neem daarna de pont van Maassluis naar Rozenburg.
Afbeelding
Nog een klein stukje en dan ben ik ook thuis. om 21:15 zet ik mijn scooter neer en kan ik mijn gezin begroeten :bighug:
Afbeelding
De afgelegde afstand vandaag is dan 277km. Het totaal van deze 4 dagen is 1142km. Ik vind het geweldig dat we toch zonder pech en met weinig regen deze afstand hebben afgelegd al was het heuvellandschap lastig :neh!: .
Ik kan wel het volgende beamen. Psalm 91:11, 12
Want Uw Hemelse Vader zal zijn engelen bevelen dat ze je moeten beschermen, waar je ook gaat. Ze zullen je op hun handen dragen, zodat je je voeten niet zal stoten.
3 x
Groetjes Oldy :sct1:
Rijd Sym Symphony
Langste rit op één dag 319,5 km
van Alzey naar Krefeld via de Eifel (D) op 13 augustus 2018

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: op stap met Henk Houet tot Alzey, en de terug reis

Bericht#19 » 19 aug 2018, 17:19

Heel leuk verslag weer, Jan.
Ja, vanaf Den Bosch naar............. meestal heb je dan een begeleider natuurlijk.

Volgende keer goed opletten he :lol2:

gr, Henk
1 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: op stap met Henk Houet tot Alzey, en de terug reis

Bericht#20 » 19 aug 2018, 17:53

je bent zo wat door mijn achtertuin gereden( Vlaardingen ) , had het dan even gezegd had je hier gratis koffie kunnen drinken :-)
En kunnen eten
vanaf de Benelux tunnel naar hier is net geen 15 min ( dan van hier naar Maassluis is beetje vlot door rijd ook 15 min )
ben vandaag nog in Maassluis geweest
die route rij ik geloof ik nu bijna elke weekend wel 2 keer :schater:

dit weekend alleen al 3 keer er overheen geweest

de broekpolderweg kan ik nu wel bijna slapend rijden
:schater:
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2018”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer