Niet de Eiffeltoren, maar de Eiffeltour

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Niet de Eiffeltoren, maar de Eiffeltour

Bericht#21 » 02 sep 2018, 20:45

@tomosje, ik heb een voordeel. Ik slaap al heel de week slecht om een of andere reden. Dus het zit in mijn ritme ;)

Iedereen bedankt voor de goede wensen en velen zal ik zaterdag zien op de jaarmeeting.
3 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Niet de Eiffeltoren, maar de Eiffeltour

Bericht#22 » 03 sep 2018, 22:48

Na een vroege wekker vanochtend en een grijze lucht stapte ik toch een beetje brak op de scooter. Jammer genoeg zou het toch heel de dag behoorlijk grouw zijn. Het eerste doel van de dag werd de belgische grens bij baarle nassau. Op 155 kilometer was dit toch al een behoorlijke rit maar dan ben je voorlopig nog in luik. Gelukkig is het in belgie relatief goed doorrijden, tenzij je navigatie je fout stuurt of er files ter lengte van een heel dorp staan.
Bij circuit zolder stond Dennis al een poosje op mij te wachten door mijn dolen door het landschap. Samen zijn wij doorgereden naar Luik waar we gelukkig precies op tijd bij de camping aankwamen om nog te overnachten. Onderweg stuurde de garmin ons nog over een leuke weg terwijl onverharde wegen toch echt ontweken zouden moeten worden. Blijkbaar ligt de g-dink heel stabiek op dit soort terrein. Nu doen wij plopperdeplop en ha chouffe en trekkken wij morgen door luxemburg heen.
Dagafstand is ongeveer 320km geweest!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
6 x

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Niet de Eiffeltoren, maar de Eiffeltour

Bericht#23 » 03 sep 2018, 23:16

Goed om te lezen dat jullie elkaar gevonden hebben, en samen verder trekken.
Blijf genieten van alles en hou ons op de hoogte,

Tot morgen?????

gr, Henk
0 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Niet de Eiffeltoren, maar de Eiffeltour

Bericht#24 » 03 sep 2018, 23:22

Goed bezig geweest jullie beiden en intussen kilometervreters geworden en ik wens jullie beiden nog veel plezier onderweg :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Niet de Eiffeltoren, maar de Eiffeltour

Bericht#25 » 04 sep 2018, 14:04

FTrotsenburg schreef:
Afbeelding




STN-ers zijn grensverleggend.

Respect! Eh, nee... chapeau, heren ! :thumbsup:

PS : pas op voor de kabouters...
0 x

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Niet de Eiffeltoren, maar de Eiffeltour

Bericht#26 » 04 sep 2018, 14:58

Heel toepasselijk voor 'n stel hoogvliegers...de helikopter achterop, je weet maar nooit!

Afbeelding

Nog 'n heel fijne reis!
Gr. Jo
1 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Niet de Eiffeltoren, maar de Eiffeltour

Bericht#27 » 04 sep 2018, 15:08

Verrek, Jo, die was me niet eens opgevallen...
1 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Niet de Eiffeltoren, maar de Eiffeltour

Bericht#28 » 04 sep 2018, 22:06

Vanochtend was het moeilijk opstaan. We hadden beiden slecht geslapen en alles wat buiten was was uitteraard vochtig. Snel koffie gezet, ontbeten en alles op de scooters gepakt. Eerste middendoel van de dag, circuit Spa de Francorchamps. Waar we zowaar naar een hoop lawaaierige autos hebben kunnen kijken vanaf de tribune.
Na ongeveer 30km verder gereden te hebben. En dus n6ig 200 kilometer voor de boeg hadden, besloten we om niet door het mullerthal en Trier te gaan maar een relatief directe route naar de camping te nemen. Maar die route bracht ons alsnog over heek leuke wegen. Al zullen de Belgen en Duitsers die achter ons reden de snelheid wat wat laag gevonden hebben. Na op de camping de allerlaatste plek gekregen te hebben hebben we de tenten opgezet, heerlijk gegeten en zijn op ontdekkingstocht naar de burcht gegaan. De weg er naartoe was gravel en soms 20%. Nu zetten we de keizer zijn kroon op en gaan we zometeen lekker pitten.
Dagafstand: 238km


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
7 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Niet de Eiffeltoren, maar de Eiffeltour

Bericht#29 » 05 sep 2018, 09:30

Nemen jullie voor iedereen zo'n schnitzel mee voor op de Jaarmeeting ?
1 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Niet de Eiffeltoren, maar de Eiffeltour

Bericht#30 » 05 sep 2018, 21:35

Zoals altijd was sochtends alles vochtig. Maar gelukkig brak er snel een zonnetje door. Dennis had 167km met mooie bochtjes gepland die ons langs mooie bezienswaardigheden zou leiden. Als eerste over mooie heuvels en door bossen heen. Op weg naar de geierlay brug. De langste hangbrug van DE. Daarna zijn we naar de burcht van Eltz gereden waar we hebben geluncht. En weer kwamen er mooie wegen op ons pad met soms een kleine omleiding, op weg naar cochem. Hier wist ik me na 6jaar afwezigheid nog goed te vinden. Jammer genoeg kwam er toen flink wat bewolking en hier en daar een spetter. Een voorbode van wat morgen voorspeld is. Nu duiken we lekker de tent en laten we het voor de komende 9 uur overwaaien.

Dagafstand: 207
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
4 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2018”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer