Vakantie naar Tsjechie en Polen 2019

Gebruikersavatar
hanskleij
Voormalig STN Lid
Berichten: 550

Re: Vakantie naar Tsjechie en Polen 2019

Bericht#121 » 17 aug 2019, 19:06

Tjonge jonge wat maken jullie toch een prachtige reis, ik zit van oor tot oor te genieten, helemaal top.
Blijf wel voorzichtig en ook zeker heelhuids terug komen.
Groet Hans
1 x

Gebruikersavatar
gerard
Berichten: 141

Re: Vakantie naar Tsjechie en Polen 2019

Bericht#122 » 17 aug 2019, 22:01

Welkom terug in nederland


Afbeelding voor alle mooie verhalen en foto,s


groetjes gerard
1 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Vakantie naar Tsjechie en Polen 2019

Bericht#123 » 18 aug 2019, 08:41

Jammer voor jullie dat jullie tocht er bijna op zit.
Jammer voor ons, de gene die jullie volgen, dat de mooie verslagen en foto’s van deze tocht bijna op zijn.
De laatste kilometers van deze tocht is iets om van te genieten.
En zo te lezen hebben jullie van de hele tocht genoten.
In afwachting van jullie laatste verslag.
1 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Vakantie naar Tsjechie en Polen 2019

Bericht#124 » 18 aug 2019, 10:14

Ja mannen. Jullie schitterende reis zit er al weer bijna op. Beterschap voor Henk. Ik kan me voorstellen dat, als je je niet lekker voelt, je liever een dagje in bed door zou brengen. Het is bijna het einde van jullie reis, die ik met genoegen, maar ook wel een beetje jaloers, heb gevolgd.
Gr, Marco.
1 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Vakantie naar Tsjechie en Polen 2019

Bericht#125 » 18 aug 2019, 10:24

Henk, hou vol. De laatste loodjes wegen het zwaarst. BETERSCHAP. Sterkte man :!: :worshippy: BEDANKT voor je reisverslag
1 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Vakantie naar Tsjechie en Polen 2019

Bericht#126 » 18 aug 2019, 21:29

Sterkte Henk en bedankt voor het laten meemaken van de reis van jou en Kees.
0 x

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Vakantie naar Tsjechie en Polen 2019

Bericht#127 » 18 aug 2019, 23:54

Zondag 18 augustus.

Na een onrustige nacht, waarbij zowel het hoesten, maar ook de kerkklokken, mij wakker gehouden hebben, ben ik al om half 7 opgestaan.
Toen ik de gordijnen openschoof in mijn hotelkamer werd het er allemaal niet vrolijker op.
Regen, regen, en nog eens regen.
De buienradar liet zien dat de nattigheid vanuit het westen kwam, en dat was nou de richting die wij op moesten.

Ik heb me eerst maar eens lekker gedoucht, want we hadden alle tijd, het ontbijt was pas vanaf 8 uur.
Dit werd ook nog aangekondigd door de kerkklokken, want die luidde vanaf 8 uur, gedurende een half uur, CONSTANT.
De ontbijttafel was perfect, heerlijke verse warme broodjes, volop beleg, koffie, jus de orange, en noem maar op.
Nu pas viel het ons op hoeveel gasten in het hotel verbleven, want er schoven zeker meer dan 20 mensen aan.

Omdat we voor het ontbijt alles al hadden ingepakt, konden we, nadat we onze regenkleding hadden aangetrokken, om half 9 vertrekken.
Een relatief korte rit van 103 km, naar Nijverdal, waar Kees woont.
Het was fris en nat, maar.......... rond de klok van 9 uur was het relatief droog, en was het goed te doen.
We hadden een bosrijke tocht uitgezet, maar als de zon niet schijnt, komt dat nooit zo goed tot zijn recht.

Om kwart voor 10 reden we, via een klein sluipweggetje (genaamd grensweg) Nederland binnen.
Kees had het eerst niet eens in de gaten, maar wat opviel was dat er steeds meer auto's waren met een Nederlands kenteken.

Zelfs tot aan Nijverdal is het redelijk droog gebleven, zodat we niet als 2 verzopen katjes aangekomen zijn.
We waren om iets over 11 uur bij Kees thuis.
Snel even alle scooterkleding uitgetrokken, en toen aan de koffie, die Kees zijn vrouw voor ons had gezet.
En dan vertellen hoe mooi iets was, of hoe emotioneel, of hoe leuk, of.................ga zo maar door.

Rond de klok van 2 uur ben ik vertrokken naar Hoofddorp, waar ik zelf woon.
Een rit van 165 km.
Het was droog, en op een piepklein buitje na rond Amersfoort, is het droog gebleven.
Ik heb zelfs de zon even gezien.

Nu had ik zoveel ritten voor de vakantie uitgezet, en we zijn niet 1 keer verkeerd gestuurd, behalve een keer een stukje autoweg.
Maar nu ging ik bij Amersfoort de fout in, omdat de navigatie mij een autoweg op wilde sturen.
Hierbij verkoos ik een andere weg, maar reed daarbij net de verkeerde richting in.
Amersfoort heeft vele fietspaden, maar ze lopen vaak niet parallel aan de andere wegen, zodat mijn Garmin niet goed een nieuwe route kon bepalen. Uiteindelijk maar even via de telefoon Google Maps gebruikt.
Hierdoor raakte ik wel een half uur kwijt, wat behoorlijk vervelend was.

Gelukkig is het verdere verloop van de reis goed gegaan, en stond ik om half 7 weer veilig en wel thuis.

Afbeelding


Deze vakantie heb ik precies 3050 km afgelegd, in 17 dagen tijd.
Kees heeft iets minder gereden.
In totaal heb ik gemiddeld 1 op 48 gereden, een mooi prestatie.

En dan de zijkoffers, wat een luxe.
Ze bleven altijd op de scooter. Ik had pakketjes met kleding gemaakt, zodat ik elke keer een tasje, met toiletartikelen en zo'n pakketje kleding mee het hotel in nam.
Nooit eerder was het zo gemakkelijk om van hotel naar hotel te reizen.

De Jet14 heeft zich uitstekend gedragen, wat meer te danken is aan de perfecte afstellingen, die door Allbike in Zaandam zijn verricht, dan aan SYM.
Tim, heel veel dank hiervoor. En ook voor je support tijdens onze reis.

En ik heb er een vriend voor het leven bijgekregen. Kees, mijn reisgenoot had ik voor onze vakantie maar 2 keer ontmoet.
Bij alle boekingen bij de hotels, had ik als naam "Kees" opgegeven, omdat ik zijn achternaam niet eens kende.
In veel hotels zei ik dan ook dat wij samen aan de reis begonnen waren als een "blind date" .
Het heeft geweldig uitgepakt, we hebben gelachen, getourd, zijn verdrietig geweest, hebben gekletst, gedronken, gegeten, en dat allemaal in goede harmonie.
Heel veel dank hiervoor, Kees.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties, dat maakt het schrijven van verslagen gemakkelijker om te doen.

Maar de meeste dank voor mijn vrouw, die het altijd maar weer goed vindt, dat ik iets wil ondernemen, en mij daarin voor de volle 100 % steunt.
Dus sluit ik af met een voldaan gevoel, en zeg,

tot een volgende keer ?????????????
6 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Vakantie naar Tsjechie en Polen 2019

Bericht#128 » 19 aug 2019, 00:51

Wat hebben jullie een topreis gehad Henk en Kees!!
Veel beterschap Henk en dat je de kou maar snel boven mag komen nu je niet elke dag in de rijwind zit.
1 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Vakantie naar Tsjechie en Polen 2019

Bericht#129 » 19 aug 2019, 06:59

Eind goed al goed.
Dank je wel voor je prachtige verslagen en foto’s van deze reis/tourtocht.

Henk en Kees kan niet wachten op een volgend vakantieverslag
1 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
vp50
Berichten: 268

Re: Vakantie naar Tsjechie en Polen 2019

Bericht#130 » 19 aug 2019, 08:22

Welkom thuis mannen,bedankt voor de verslagen en de foto,s
Het was geweldig om te zien.

Groeten
Peter
1 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2019”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer