Oostenrijk - Kaunertal

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Oostenrijk - Kaunertal

Bericht#1 » 01 aug 2019, 23:05

Zaterdag 6 juli was de dag waar we zolang naar uitgekeken hadden, we gaan kijken wat er achter de horizon is!
Nou hebben wij een hekel aan uren voor je uit turen terwijl de honderden autobaan kilometers onder je vandaan denderen dus doen we dit tafereel zoals we dat de laatste jaren doen namelijk op de ouwe lu....-toer, lees: met de auto en de Burgman op de trailer erachter.

Afbeelding

Afbeelding

Ons doel is het in het Oostenrijkse Kaunertal gelegen hotel Weisseespitze



Maar we zouden eerst nog tussenlanden in zuid Duitsland vlak voor de Oostenrijkse grens zodat we niet na 500 km. Duitse autobaan de altijd vreselijk drukke Fernpas op dezelfde dag over moesten.
Voor de eerste overnachting hadden we een heel rustig gelegen hotel met een mooi terras geboekt.

Afbeelding

Afbeelding

De volgende dag ging het heerlijk uitgerust verder over de eerder genoemde altijd (dus ook nu) drukke Fernpas richting Kaunertal waar we ca. 15 uur arriveerden.
Eerst de bagage in de hotelkamer uitstallen en vervolgens in de parkeerkelder van het hotel een plekje voor de Burgman claimen en daarna de Corsa en de trailer zien kwijt te raken.
Wat volgde was het vastleggen van het prachtige uitzicht dat we hadden vanaf het balkon van onze hotelkamer en het kunstig opgemaakt bed.
Bijna jammer om het door elkaar te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Dag drie zouden we na een heerlijk en uitgebreid ontbijt de Kaunertaler-Gletscherstrasse oprijden die ons via tientalle hairpins door een prachtige omgeving naar 2800m. hoogte bracht, jammer dat voor deze 38 km. lange weg € 14.00 tol betaald moest worden anderzijds weerhoud dat sommige mensen waardoor er niet de verkeersdrukte is die je op sommige andere (gratis) passen tegenkomt.

Afbeelding

Afbeelding

Boven aangekomen zijn we dan na 'n paar honderd meter glibberen en glijden door de sneeuw naar het inwendige van de zorgvuldig afgedekte rest van de gletscher gelopen.

Afbeelding

Afbeelding

Dag vier is het Timmelsjoch aan de beurt, een pas die via het Ötztal de verbindingsweg naar Italië vormt, ook hier weer even € 14.00 neertellen.
Op de pashoogte was de temperatuur tegen het vriespunt maar het bleef ondanks dreigende luchten gelukkig droog.

Afbeelding

Afbeelding

Nadat ik mijn steentje had bijgedragen ging de afdaling aan de zuidkant richting Italië waar het met elke kilometer warmer werd en zo zaten we binnen 30 minuten van de vrieskou in 28 graden.
Hoe snel het kan gaan met de weersverandering daar dat laten de onderstaande foto's zien, Marian staat het ene moment bij 'n monument met een mooie tekst (vertaald: wat vriendschap verbind...kan politiek niet scheiden) in de wolken en binnen één minuut in de heldere lucht.

Afbeelding

Afbeelding

Dag vijf gaan we over het Hanhtenjoch via Lech over de Silvretta Hochalp Strasse.
Ook hier € 12.00 aftikken om er over te mogen.

Afbeelding

Afbeelding

Dag zes waren de weersvoorspellingen zo slecht dat we besloten een rustdag in te lassen die we gingen invullen in het binnenzwembad...sauna en stoombad van het hotel.
De foto's van de sauna besparen we jullie liever!

Dag zeven...goed weer dus tijd voor het onvermijdelijke...de bedwinging van de Stelvio.
Het is en blijft een ongelovige "knoeperd" het Mekka voor de ego-trippertjes.
Helaas zoals altijd erg druk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens de afdaling richting Umbrailpas werden we nog even gespot!

Afbeelding

Afbeelding

De volgende dag zijn we naar de vrijstaat Samnaun in Zwitserland gereden, € 1.12 voor 'n liter Euro 95 en de sigaretten en flessen sterke drank verdwenen in kofferbak-ladingen belasting vrij de over de grens.

De laatste Kaunertal dag is aangebroken en na een afscheidsfoto bij het welkomsbord ging het weer noordwarts over de belachelijk drukke (of had ik dat al niet eens gezegd?) Fernpas.

Afbeelding

Evenals de heenweg hadden we op de terugweg ook een tussenlanding gepland in zuid Duitsland.
Een prachtig gelegen hotel waar we onze stijf gezeten spiertjes van de afgelopen week even aan het werk hebben gezet met een flinke wandeling door de mooie omgeving.

Afbeelding

Afbeelding

Tja...aan alles komt een einde, rest ons nog 500 km. Duitse autobaan en dan moeten we weer teren op onze herinneringen.
Maar niet alvorens op gepaste wijze met een lokaal glas bier en een tevreden smile afscheid te nemen van weer een mooie ervaring.

Afbeelding

Afbeelding

10 dagen in 10 minuten:



Groetjes, Jo & Marian
Laatst gewijzigd door Jo&Marian op 02 aug 2019, 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.
4 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Oostenrijk - Kaunertal

Bericht#2 » 02 aug 2019, 06:40

Mooi verslag! :thumbsup:
Zelf ook (vroeger :oops: ) in die omgeving geweest.
We zaten toen in Griess im Ötztall...klein plaatsje boven Längenfeld.

Zeer mooie omgeving!
0 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Oostenrijk - Kaunertal

Bericht#3 » 02 aug 2019, 09:49

Mooi verslag, en super foto's. Het is schitterend in die omgeving. Het is voor mij al echt eeuwen geleden dat ik in Oostenrijk ben geweest. Dat was in Annaberg im Lammertal, in het Salzburger land. Ik weet zeker dat jullie het daar goed naar je zin hebben gehad. Zeker als ik die foto's zie.
Gr, Marco.
0 x

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Oostenrijk - Kaunertal

Bericht#4 » 02 aug 2019, 12:22

Wat een mooi verslag, uit mijn favoriete omgeving in Oostenrijk.
Dank voor het delen met ons.

gr, Henk
0 x

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: Oostenrijk - Kaunertal

Bericht#5 » 02 aug 2019, 21:53

hoi
bedankt voor het leuke verslag en mooie foto's
groet Martin
0 x

Gebruikersavatar
Victor-San
Berichten: 676

Re: Oostenrijk - Kaunertal

Bericht#6 » 04 aug 2019, 12:40

Wow...wat een leuke vakantie en verslag!!!
0 x

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Oostenrijk - Kaunertal

Bericht#7 » 05 aug 2019, 12:17

Ik wil toch nog graag één foto toevoegen, want die heeft mijn kijk op wat zich links en rechts van de weg afspeelt drastisch veranderd.
Tijdens de afdaling van de Umbrial pas zag ik 'm staan...ik wist niet dat die daar rondlopen!

Afbeelding
3 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Oostenrijk - Kaunertal

Bericht#8 » 05 aug 2019, 12:44

Right on this road, it borders the Swiss National Park, there have been several bear watchings.
In a big action from 27.4. until 19.10.2017, 15 bear observations were verified.
2 bears have been shot, because they had lost the fear of people.
On 8.4.2016 at 23:20, a bear caused a train accident.
In 2006 the bear "Bruno" was shot in Bavaria (!), he was used to humans and walked through the town in the middle of the day.
Please don't feed them!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Oostenrijk - Kaunertal

Bericht#9 » 05 aug 2019, 21:20

Mooie foto's Jo, en met je verslag is het gelukt om de lezer in "ik was erbij" stemming te brengen!
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
gerard
Berichten: 141

Re: Oostenrijk - Kaunertal

Bericht#10 » 05 aug 2019, 22:35

Super mooi verslag van een mooie vakantie en hele mooie foto,s , ik heb genoten van het verslag en de foto,s , er ging wat mis , maar het was mooi genoeg om het 2 x te lezen .


groet van gerard uit Brabant
0 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2019”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer