Een ritje...........

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Een ritje...........

Bericht#1 » 25 nov 2019, 21:23

Een :sct1: ritje voor :schater: met z'n tweeën
Gisteren was het weer in onze regio in de middag mistig en aan de kust zeer mistig.
Afbeelding
Vanochtend ziet het een stuk beter uit alleen de temperatuur is slechts 4º C. 's-Morgens vroeg op gestaan om de auto weg te brengen voor de jaarlijkse APK. Om 9:10 krijg ik het keuringsrapport overhandigt en het is in orde. 'k Ben nog maar net thuis en krijg ik een berichtje binnen. "Heb je zin in een ritje met de scooter". Ik antwoord: "Nee natuurlijk niet, KOUD!
:lol2: Misschien vanmiddag. Om 13:30 vertrek ik uit Den Briel op weg naar de N57. Daar staat @Jan-H al te wachten. We gaan op weg naar ...........
Afbeelding
Op een gegeven moment rijden langs de Bernisse
Afbeelding
via Simonshaven naar het pontje van Hekelingen. De oversteek is maar krap 100m. Als je na gaat dat deze pont 46m meet is de oversteek zéér kort. 'k Heb nooit begrepen dat hier geen brug is gelegd.
Afbeelding
Aangekomen aan de overkant zijn we in de Hoeksche Waard waar gelijk onderaan de dijk Nieuw-Beijerland ligt. We laten dit dorp beneden de dijk liggen en gaan rechtsaf richting Piershil en dan door naar Nieuwendijk. In de buurt van de WSV De Put is een klein stukje natuurgebied waar het water van het "Vuile Gat" weer de vrije loop heeft om in en uit te stromen.
Afbeelding
Deze constructie heeft men op een gedeelte van "Tiengemeten" ook gerealiseerd. In Nieuwendijk kan men met een veerpont naar het eiland Tiengemeten gelegen midden in het Haringvliet. Het museum Rien Poortvliet is hier gevestigd.
Afbeelding
Wij rijden door naar Numansdorp om daar een bakje koffie te doen.
Afbeelding
Tenslotte na een tijdje rijden in de kou ben ik hier wel aan toe. Helaas, haast alles is dicht maar we vinden een cafe wat net open is en genieten daar van een bak koffie :slurp: Na een 1/2 uurtje gaan we weer verder richting Heijnenoord tunnel.
Afbeelding
Na de tunnel richting Rhoon om dan de doorsteek naar Rotterdam-Albrandswaard te gaan. In Rhoon komen we langs Intratuin en daar staat een oliebollenkraam. Hier nemen we iets lekkers want bij de koffie konden we niets er bij nemen. De zon gaat bijna onder dus gauw weer verder. Vlak bij Pernis richting de Beneluxtunnel neem ik afscheid van @Jan-H en ga ik verder naar de grootste hefbrug van Europa de "Botlekbrug".
Afbeelding
Afbeelding
Hierna door naar Rozenburg om m'n tankje vol te gooien met E5 brandstof op aanraden van enkele leden om te kunnen starten na enkele weken stilstand met deze kou. Na getankt te hebben door naar Den Briel echter natuurlijk de Calandbrug open.
Afbeelding
Nou dan maar wachten. Na een tijdje brug dicht en door naar Den Briel waar ik na 4 uren touren weer thuis ben.

Hier een overzicht van de gereden route
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Oldy op 25 nov 2019, 22:22, 2 keer totaal gewijzigd.
7 x
Groetjes Oldy :sct1:
Rijd Sym Symphony
Langste rit op één dag 319,5 km
van Alzey naar Krefeld via de Eifel (D) op 13 augustus 2018

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Een ritje...........

Bericht#2 » 25 nov 2019, 21:35

Mooie rit, Jan (en Jan)

gr, Henk
1 x

Gebruikersavatar
Sandertjuh
Berichten: 49

Re: Een ritje...........

Bericht#3 » 25 nov 2019, 21:39

Leuke rit in een mooie omgeving!
1 x
Kymco New Dink 50
Kymco DJ Y50
Yamaha TDM 850


When someone tells you it can't be done, it’s more a reflection of THEIR limitations, not yours !!

Gebruikersavatar
Victor-San
Berichten: 676

Re: Een ritje...........

Bericht#4 » 25 nov 2019, 21:54

:thumbsup: Leuk!!!
1 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Een ritje...........

Bericht#5 » 25 nov 2019, 22:56

Met redelijk helder en fris weer vind ik touren in de herfst of winter vaak nog leuker dan in 's zomers
met > 25 graden.
En dat was vandaag zo'n dag. Ik wist dat Oldy geen dienst had dus een App naar Brielle en Jan wilde best rond 13.30 afspreken voor een rit naar mijn vroegere watersportgebied en de nog landelijke Hoekse Waard.
Met een brandschone scooter naar ons startpunt aan de N57. Jan stipt op tijd en karren maar.
De foto's van Jan spreken voor zich en we konden lekker doorrijden op de rechte stukken.
Hoewel weinig verkeer op de dijkjes reed, hadden de tractors van de boeren het asfalt geplamuurd met modder, zodat de altijd witte Liberty gezellig grijs kleurde en de motorjas van de achter mij rijdende Oldy vol modder spetten kwam te zitten. Na koffie in Numansdorp en een andere route via de Heinenoord tunnel kwamen we snel weer In Rhoon voor een korte stop met met een heerlijke appelbol met kaneel.
Na nog mooie kilometers door landwegen kwamen de ECT containerkranen langs de Vondelingenweg in zicht en gingen we ieder zijnsweegs. Ik viia de Beneluxtunnel naar Maassluis en Jan via de bruggen naar Brielle. Met ruim 100 km reed ik net voor het donker mijn tuintje in en voor het eerst werd Bella-B vol opgedroogde modder in de schuur gezet. Jan, dank voor de kameraadschap tijdens deze mooie herfsttour. :thumbsup:
Laatst gewijzigd door Jan-H op 27 nov 2019, 10:51, 2 keer totaal gewijzigd.
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Een ritje...........

Bericht#6 » 26 nov 2019, 00:13

Samen gezellige rit gemaakt.
1 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Een ritje...........

Bericht#7 » 26 nov 2019, 09:33

Tourtje van maken in het voorjaar.
Ik doe mee.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Een ritje...........

Bericht#8 » 26 nov 2019, 14:15

stoyanov schreef:Tourtje van maken in het voorjaar.
Ik doe mee.


Goed plan... en je weet dat je altijd welkom bent bij een tour Peter. :thumbsup:
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
hanskleij
Voormalig STN Lid
Berichten: 550

Re: Een ritje...........

Bericht#9 » 27 nov 2019, 01:03

Leuke rit geweest "Jannen"
voorjaarstourtje?????,
Hoor ik wel dan rijd ik ook mee.
Groet Hans
1 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2019”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer