250 km regen rit.

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

250 km regen rit.

Bericht#1 » 14 dec 2019, 20:42

hallo scooter tourclub vrienden..

ik had vandaag een bespreking met Arno in het mooie Hattem
juist dat mooie plaatsje voorbij Zwolle tenminste als je vanuit het noorden komt bij de meeste hier zal het voor Zwolle liggen!
en zoals het bij tourclubzaken hoort gaan we in stijl,, op de scooter dus.
nou was deze dag misschien niet de meest beste keuze maar ja. afspraak is afspraak.
dus vanmorgen om 10.00 had ik alles aangetrokken motorpak. regenkleding kol helmuts dikke handschoenen ..
skiboots om toch een beetje warme voeten te houden alhoewel dit later niet helemaal bleek te lukken.

uit niekerk weg gereden en de eerste gravel weg vanaf huis genomen langs de tolbertervaart.

via Jonkersvaart Heineburen Allardsoog Bakkeveen Waskemeer Jansenstichting Bovenveld Jardinga naar Oosterwolde gereden
daar de n 381 over gestoken en einde fietspad links richting Elsloo stukje richting Boil dan door de bossen richting Vledder Frederiksoord.

dan onder de A32 door en op Onna aan gehouden dan Nijeveen, Wanneperveen en Belt-Schutsloot.
Zwartsluis pontje naar Genemuiden dan Cellemuiden en Hasselt schampend naar Zwolle gereden dan over de oude ijssel brug en tenslotte Hattem.

daar een warm ontvangst en na de nodige dingen besproken te hebben om 16.00 uur weer huis waarts waarbij de buien radar nog slechter weer voorspelde dan de heenweg!
die was voorzien van harde wind met vlagen storm wind. veel regen een enkele sneeuwvlok en een fikse hagelbui waarbij ik even onder een boom heb staan schuilen .
vreselijk dan de wegen of beter gezegd weggetje s die niet schoon gereden worden maakte het een inspannende rit niet geheel zonder risico.
maar relaxt rijdend en vooral de tijd nemend toch in mijn motorkleding regenpak dichte helm cocon genoten alleen koude handen op de heenweg door natte handschoenen.. tja.

de terug weg met invallende duisternis was ronduit vreselijk !
ik heb de standaard route genomen dus Zwolle Hasselt Zwartsluis Meppel de Asservaart tot afslag Bosweg en das een lang dood end met het verkeer dat tegen je in rijdt ! je rijdt op het fietspad links van de weg,..
dikke regen en hagel buien rukwinden auto s met slecht afgestelde verlichting dood hout op de wegen en fietspaden..
ik heb me echt 200% moeten concentreren.
viel me eigenlijk best tegen..
maar goed was om 19.00 uur weer thuis en kon gelijk aanschuiven en snert eten.. heerlijk!

kwam er achter dat mijn snowboots toch niet helemaal waterdicht zijn.. maar goed !
heb totaal vandaag 245 km gereden.
Arno en gezin bedankt voor de gastvrijheid en maar snel weer eens live met elkaar praten
was toch een leuke dag en weer eens wat anders dan met 18 graden zomer jasje en handschoenen toerend door groen Nederland toch?
ook dit heeft zeker zijn charme en uitdaging.
mensen fijne zondag
Roelf
7 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: 250 km regen rit.

Bericht#2 » 14 dec 2019, 20:44

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nog wat fototje s
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
HJ T
Voormalig STN Lid
Berichten: 575

Re: 250 km regen rit.

Bericht#3 » 14 dec 2019, 21:09

mooi tochtje Roelf , maat het belangrijkste is weer heelhuids terug gr Henk
1 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: 250 km regen rit.

Bericht#4 » 14 dec 2019, 21:30

zo ist henk
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: 250 km regen rit.

Bericht#5 » 14 dec 2019, 21:56

Respect hoor, dat is pittig met dat slechte weer.
Gelukkig zonder ongelukken weer thuis gekomen.

gr, Henk
0 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: 250 km regen rit.

Bericht#6 » 14 dec 2019, 22:07

Erg dapper om vandaag met de scooter te komen!
Leuk je weer even gesproken te hebben.
Volgende keer met beter weer maar een keer jou kant op...iets met familieoorsprong in jouw woonplaats.

Heb de hele tijd aan je gedacht qua terugweg...blij met je thuiskomst berichtje!

Thanx voor de gezelligheid en de leuke gesprekken.
Tot de volgende keer!
1 x

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: 250 km regen rit.

Bericht#7 » 14 dec 2019, 22:32

hoi roelf
dapper van je zo een rit
maar ook goed om te lezen dat je weer veilig thuis bent
groet Martin
0 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: 250 km regen rit.

Bericht#8 » 15 dec 2019, 02:13

Zo, je hebt wel lef om met zulk weer zo'n afstand af te leggen. Je kunt wel onderkoeld raken. Gelukkig is alles goed gegaan. Leuk dat je nog wat plaatjes heb gemaakt onderweg.
0 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: 250 km regen rit.

Bericht#9 » 15 dec 2019, 08:56

Knap, Roelf. :worshippy: Ik vind het niet zo erg om een keer met slecht weer, met de scooter, de weg op te moeten. Maar als het zo spookt, dan toch maar liever de 4 wieler. En zeker als het 250 km rijden is.
Maar ja, er zijn wel meer leden hier die dat doen, omdat ze geen auto tot zijn of haar beschikking hebben.
Gr, Marco.
0 x

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: 250 km regen rit.

Bericht#10 » 15 dec 2019, 12:48

Bikkel!!! :worshippy:
0 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2019”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer