Deutschland Vierdaagse : Peiling Routes & Afstanden

Alles over het (komende) buitenlandse lange weekend van de STN

Peiling: Wat zou je qua lokale tours beter of leuker vinden zoals hieronder toegelicht:

1) beide dagen een langere tour met veel moois
8
67%
2) één dag een korte en één dag een langere tour
2
17%
3) beide dagen liever korte touren
2
17%
Totaal aantal stemmen: 12

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Deutschland Vierdaagse : Peiling Routes & Afstanden

Bericht#1 » 29 jan 2023, 12:51

Voor degenen die meegaan en / of interesse hebben is het wellicht belangrijk om te weten waar ze straks qua afstanden aan toe zijn lokaal.

Uiteraard hebben we onze vaste uitvalsbasis in Wuppertal en in principe maakt het tijdstip van komen en gaan weinig uit (behalve de ochtend van vertrek / uitchecken) want je kan altijd naar binnen en er wacht een warme douche op je.

De dag er naartoe rijden kan pittig zijn, voor sommigen van ons rond de 310 KM (al reden we vroegâh langere afstanden richting Bad Laer), en op dag 4 dan natuurlijk weer dezelfde afstand terug (al heb ik daar persoonlijk een hele relaxte houding over: ik ga naar huis, ik heb geen haast, ik geniet van de rit en aangezien zowel mijn bed als douche op me wachten, zie ik wel hoe laat ik thuis kom (ook in verband met eventueel slecht weer)).

Afbeelding

De vraag blijft dan: op de twee dagen er tussenin, dat we in de omgeving gaan touren, hoe ver ben je bereid te gaan qua afstand en uren?

Afbeelding

Zoals gezegd ken ik de omgeving aardig en ik heb een paar leuke tours en bestemmingen in gedachten. Alleen: op beide dagen kan die tour best lang zijn, geschat elke dag een 220 KM (dat lijkt meer dan het is op lokatie), en we komen dan na het avondeten onderweg waarschijnlijk pas 's avonds laat weer terug.

Afbeelding

Ik ga nog niet verraden waar we naartoe gaan eventueel, dat blijft een verrassing, al kan ik wel zeggen dat ik beide tours die ik in gedachten heb, al een keer gedaan heb, ja ook op twee opvolgende dagen. Het is dus zeker te doen. Dag 2(dus de eerste dag lokaal) zou dan een berg-tour zijn met iets meer uitdaging soms (maar niet gevaarlijk en oh zo mooi) en dan zijn we pas heel laat terug (goede wegen dus geen zorgen) en dag 3 zou dan meer het plattere landschap rondom het Rijnland zijn maar alles bij elkaar een pittige afstand. Al lijk je daar in de Heimat veel minder last van te hebben en ook veel minder moe van te worden, gek genoeg. Geen geintje. Het rijdt over het algemeen gewoon lekker door.

De peiling van vandaag gaat dus over het volgende: de twee dagen dat we daar gaan touren, vind je het bezwaarlijk als dat qua afstand en tijd lange dagen worden allebei (met uiteraard de nodige stops tussendoor, dat zeker wel) (maar dan wel ook laat "thuis" komen), heb je liever 1 lange en 1 korte dag qua afstand en tijd of wil je liever helemaal geen lange tourdagen?

Uiteraard, als het heel slecht weer is op lokatie dan verzinnen we iets anders zoals ronddolen in de stad en gaan we met de leuke Schwebebahn, een ervaring an sich :-)

https://www.youtube.com/watch?v=9IFh6wFTJiQ

In Duitsland zijn sowieso op zondagen alle winkels en supermarkten dicht. 's Ochtends zijn sommige bakkerijen wel open voor ontbijt, als je dat al niet in je hotel / pension etc hebt. Op zaterdagen gaan de meeste winkels dicht rond 1 uur 's middags maar supermarkten zijn wel open tot een uurtje of 9 's avonds. Donderdag Hemelvaart geldt mogelijk als een zondag, als we dan gaan, en dan is in Duitsland dus ook mogelijk veel zo niet alles gesloten. Hou hier dus rekening mee.

Ik maak de peiling hierover aan hierboven en ze graag jullie input! Je mag in deze peiling 'één keuze opgeven. Je kunt je keuze nog wijzigen. Eventuele vragen, opmerkingen en suggesties zijn uiteraard welkom :-)
2 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Deutschland Vierdaagse : Peiling Routes & Afstanden

Bericht#2 » 29 jan 2023, 15:43

Ik ben voor lange ritten, lijkt me schitterend om daar lekker rond rijden. Al moet het wel een beetje weer zijn, 200 km in de regen rijden is wel lang.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Deutschland Vierdaagse : Peiling Routes & Afstanden

Bericht#3 » 29 jan 2023, 18:16

Helaas zit de Erlebnis 2023 er niet in voor mij wegens verhuizing naar een appartement. :oops:
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
LadyAnirul
Berichten: 205

Re: Deutschland Vierdaagse : Peiling Routes & Afstanden

Bericht#4 » 30 jan 2023, 09:57

Als het even kan, gaan wij mee. Vanwege dat onze langste rit afgelopen jaarmeeting was, willen wij buiten de zeer lange heen- en terugreis, graag wat korte ritten daar lokaal. Als de ritten beide dagen zeer lang worden, blijven wij waarschijnlijk in en rond Wuppertal.
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Deutschland Vierdaagse : Peiling Routes & Afstanden

Bericht#5 » 30 jan 2023, 15:42

LadyAnirul schreef:Als het even kan, gaan wij mee. Vanwege dat onze langste rit afgelopen jaarmeeting was, willen wij buiten de zeer lange heen- en terugreis, graag wat korte ritten daar lokaal.


We proberen het iedereen naar de zin te maken maar keuzes moeten ook gemaakt worden. Sowieso wordt het 1 lange dagrit. Als ik jou was, zou ik de berg-rit op dag 2 dan niet meemaken maar de Rijnland-tour van dag 3 kan dan wel want dat is veel vlakker, alhoewel wel lang.

Dit is slechts een suggestie uiteraard. En de peiling loopt nog even deze week dus alles kan nog.
1 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Deutschland Vierdaagse : Peiling Routes & Afstanden

Bericht#6 » 30 jan 2023, 16:56

Ik zie alle dagen een lange rit ook niet zitten , de Heenweg is al lang , dan de dagen er na ook lang , en de terugweg ook lang ... Hmmmm..
Liever om en om , lang kort lang kort lang.
Eventueel een dagje voor mezelf ... FF Blazen in de Bergen ... Stoom afblazen.
2 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
KoKiem
Berichten: 235

Re: Deutschland Vierdaagse : Peiling Routes & Afstanden

Bericht#7 » 31 jan 2023, 12:45

Op zich maakt het mij niet veel uit of er lange of korte ritten tussendoor zijn. De heen- en terugreis zijn in mijn geval al de langste die in deze reis gereden worden. :vhappy2: Inmiddels heb ik al een hotel geboekt (eenpersoonskamer). Ik kijk er naar uit. :thumbsup:
1 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink en Honda NSC 50R.
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

www.brommerreizen.nl

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 138

Re: Deutschland Vierdaagse : Peiling Routes & Afstanden

Bericht#8 » 31 jan 2023, 16:39

Heel simpel einfach: rijden eten en drinken en gezellig zo toeren. Ik vind het goed zo
Afz Liberty
Afbeelding
1 x

    Gebruikersavatar
    Sjaak
    Berichten: 539

    Re: Deutschland Vierdaagse : Peiling Routes & Afstanden

    Bericht#9 » 03 feb 2023, 10:01

    Goedemorgen, wat is de datum dat je richting onze oosterburen wilt gaan?
    0 x

    Social Media

       

    Terug naar “STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis”

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

    Aanmelden  •  Registreer