STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 2023 !

Alles over het (komende) buitenlandse lange weekend van de STN

Peiling: Welke periode komt voor jou het beste uit om mee te gaan?

1) donderdag 18 mei t/m zondag 21 mei (Hemelvaart)
9
60%
2) vrijdag 26 mei t/m maandag 29 mei (Pinksteren)
4
27%
3) vrijdag 2 juni t/m maandag 5 juni (het weekend na Pinksteren)
2
13%
Totaal aantal stemmen: 15

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 2023 !

Bericht#1 » 22 jan 2023, 20:53

Na een gedwongen pauze van 3 jaar, voornamelijk vanwege de perikelen en waanzin rondom en door Tante Corrie, ben ik van plan om voor dit jaar 2023 weer het vierdaagse festijn, de

STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis

te gaan organiseren!


Afbeelding

Voor wie nog nooit is meegeweest: het is een tour-evenement van dus 4 dagen (drie nachten verblijf): dag 1 rijden we naar het punt waar we gaan verblijven, in de omgeving waar we de dagen erop gaan touren. Dat is uiteraard in Duitsland en voor dit jaar heb ik de zinnen gezet op (de omgeving van) Wuppertal. De reden hiervoor is dat het niet al te ver weg is voor de meesten van ons om naartoe te rijden (maximaal rond de 300 kilometer, plus of min 20 zeg maar), ik ken de omgeving goed en kan dus gidsen, en je kan uitstapjes zowel richting het Rijnland maken als het Sauerland in (bergachtig). Super mooi, super leuk, super interessant, super gezellig. Met een tikje uitdaging, spanning en avontuur....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Beste. Uitzicht. Ooit.

Afbeelding

U wilt hier parkeren. Mag dat ?
A) Nee.
B) Nee.
C) Nee.
D) Tieten.


Afbeelding

Geronimo!


Qua slapen en eten: in het verleden reserveerden we / ik vooraf een half hotel op basis van het aantal geïnteresseerden. Daar ben ik het schip mee ingegaan, al of niet door onverwachte omstandigheden en calamiteiten, maar toch, dus dit jaar is het iets anders: ikzelf ga in een hotel zitten in Wuppertal want een camping heeft niet mijn voorkeur. Ik ken een hotel dat vorig jaar 50,- per nacht kostte voor een tweepersoons kamer inclusief eigen badkamer en een ruim ontbijtbuffet, en veilig parkeren voor de deur. Ook centraal gelegen als uitvalsbasis. Neem je dus samen met iemand anders een kamer, kost dat je dan 25,- per nacht (als voorbeeld want ik weet de huidige periode en prijzen nog niet). Voor het avondeten heb ik suggesties, in combinatie met de te rijden touren én vanwege het culinair genot (het is tenslotte een Deutschland Erlebnis), niet duur en heel lekker, maar als iemand liever een kebab haalt in het dorp, is dat natuurlijk ook goed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kedeng, kedeng.


Maar dat hoeft dus niet, dat is niet verplicht. Het motto van de STN is niet voor niets: alles mag, niets moet. Wie mee wil maar liever gaat kampongen bijvoorbeeld, of een B&B neemt of een AirBNB: helemaal goed, geen probleem. Iedereen boekt voor hem- of haarzelf en verblijft dus waar men zelf wil, afhankelijk van voorkeuren of budget. Helemaal geen probleem. De dagen dat we dan gaan touren, spreken we gewoon af dat we "zo laat en op die plek" afspreken als vertrekpunt. Dat komt allemaal wel goed. Als mensen hulp willen of nodig hebben bij boeken/reserveren, wel of niet in hetzelfde hotel als ik of ergens anders, ook geen probleem aangezien ik vloeibaar Duits spreek en al veel van dit soort dingen georganiseerd en geregeld heb. Kan ik je bij helpen als je wilt. Misschien kan ik zelfs een korting regelen als Genius 3e graads bij booking.com. Maar dat zien we tegen die tijd wel.

Huisdieren zijn trouwens toegestaan in het hotel waar ik ga boeken, als dat kan / lukt.

Er naartoe rijden (en weer naar huis) : dat kan je alleen (solo) doen als je dat prettig vindt, maar je kan ook aansluiten bij anderen onderweg en dan als groep rijden. Bij mij geen probleem: ik heb vaker een hele straal Deutschlandgangers achter me aan gehad :-) En ik ken de route er naartoe. Wil je de weg erheen niet rijden maar wel lokaal, dan kan je natuurlijk ook je scooter er naartoe (laten) vervoeren in een bus of aanhanger. Mensen die dat willen kunnen dat wellicht zelfs met elkaar samen doen en afspreken. Lokaal kun je dan gewoon aan alles meedoen. Ikzelf ga in ieder geval op twee 50cc wielen.

Afbeelding

Duitse kledingwinkel. Geen geintje.


Ik zou graag willen polsen wie interesse heeft om mee te gaan op dit toch wel tradiionele en epische evenement van de STN. Dan leg je je dus nog niet vast: dit is een vraag om te zien wie eventueel interesse heeft, geen belofte van deelname. Dat besluit je (later) helemaal zelf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Voor wie is het : alle leden van de STN met een 50cc minimaal 45KM/u of meer scooter/bromfiets/motor/MP3, plus eventuele partners / aanhang die mee willen; ook geschikt voor onervaren lange-afstand- en / of -buitenlandrijders: er zijn een aantal veteranen en oudgedienden op dat gebied bij dus geen zorgen.

Wat kost het:
alles wat je zelf boekt, eet, drinkt, verbruikt, uitgeeft, benzine etc. : dat ligt dus grotendeels aan jezelf, de STN sponsort in deze niet

Wat gaan we daar doen: we rijden er naartoe, gaan HEEL VEEL LOL en plezier hebben en rijden tourtjes op de twee dagen er tussenin door / naar interessante en mooie landschappen, gebieden en lokaties: waar we dan precies naartoe gaan, is nog niet geheel duidelijk of besloten en jullie input zal later worden gevraagd; we moeten tenslotte nog gaan voorrijden ook (wij, niet jullie). Deelname aan de dagtours of delen daarvan is uiteraard ook niet verplicht, je kan ook "je eigen weg" gaan afhankelijk van je voorkeuren en je budget (zolang je dat maar even meldt want anders maken we ons zorgen waar jij bent). En daarnaast gaan we natuurlijk samen genieten van vele DUITSE lekkernijen :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Wanneer is het:: traditioneel vindt dit plaats het eerste weekend van juni, of met Pinksteren. Pinksteren wordt echter elk jaar vroeger, dus vooralsnog hebben we drie mogelijke "periodes" uitgevogeld. We proberen het voor iedereen mogelijk en naar de zin te maken, in verband ook met school en werk, maar uiteindelijk zullen we misschien iets moeten kiezen waarbij we niet iedereen blij kunnen maken. We doen ons best maar we vragen om jullie begrip.

Bij dit topic zal ik een peiling aanmaken waarbij je maximaal TWEE voorkeuren kunt opgeven. Je kunt je stem ook nog wijzigen. We gaan proberen met de meeste stemmen dus rekening te houden.

Toelichting bij de opties:

1) donderdag 18 mei tot en met zondag 21 mei : donderdag 18 mei is Hemelvaartsdag en dus voor de meeste mensen al een vrije dag, en vrijdag de 19e hebben / krijgen / kunnen veel mensen ook al vrij krijgen; nadeel: het is halverwege mei en dan kan het weer nog wat aan de slechtere kant zijn soms

2) vrijdag 26 mei t/m maandag 29 mei: dit is het Pinksterweekend en bijna iedereen heeft dus maandag de 29 sowieso al vrij; nadeel: alleen vrijdag de 26e kan lastig zijn, dat is een gewone werk- en schooldag. In Duitsland is het dan Pinkstervakantie maar de ervaring leert dat dat helemaal geen probleem is, alles is gewoon open. Bovendien gelden Christelijke feestdagen in Duitsland vaak als zondagen en dan mogen er geen vrachtauto's rijden, dus is het rustiger op de weg.Traditioneel regent het trouwens altijd als de ziekte op 2e Pinksterdag wanneer we weer naar huis gaan. Geen idee waarom, maar het is echt zo :-)

3) vrijdag 2 juni t/m maandag 5 juni : na de Pinkstervakantie dus mogelijk iets minder druk, misschien zelfs iets goedkoper, maar zowel vrijdag 2 als maandag 5 zijn gewone school- en arbeidsdagen dus moeilijk of niet vrij te nemen voor sommigen.

Dit is de eerste post om te peilen wie eventueel geïnteresseerd is en zo ja, welke periode dan het beste uit zou komen.

Als er geen klimaat-lockdowns en hyperinflatie tussendoor komen, uiteraard.

Vragen, opmerkingen en suggesties zijn natuurlijk altijd welkom ! :thumbsup:

Afbeelding

Dát kan alleen maar STN zijn...


Afbeelding

Afbeelding
8 x

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 2023 !

Bericht#2 » 22 jan 2023, 21:24

:yahoo: :cheers:
No matter which date, I will try to come! :bighug:

Heuvels en bochten
Afbeelding
3 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 138

Re: STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 2023 !

Bericht#3 » 24 jan 2023, 01:16

:scoot: Zonder de agenda, kalender erbij te pakken, maakt mij de datum niet uit. Ja, mocht er een keer flink wat regen vallen, kan je je regenpakkie aantrekken. Laat het wat mij betreft maar lekker doorgaan
Afbeelding
3 x

    Gebruikersavatar
    LadyAnirul
    Berichten: 205

    Re: STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 2023 !

    Bericht#4 » 25 jan 2023, 09:26

    Wij gaan hierbij zeer graag mee. De werkplaats zal tegen die tijd goed bruikbaar zijn, en de GD zal tegen die tijd 'klaar' zijn.
    2 x
    Afbeelding

    Gebruikersavatar
    Amendoim
    Easy Writer / STN Beheerder
    Berichten: 5414

    Re: STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 2023 !

    Bericht#5 » 26 jan 2023, 13:46

    Het ziet ernaar uit dat het lange Hemelvaart het gaat winnen dit jaar, dus 18 t/m 21 mei 2023.

    Ik zal dit nader bestuderen qua mogelijkheden voor verblijf en entertainment en laat het jullie dan komende week definitief weten. Dan laten we deze peiling nog even doorlopen tot en met het weekend, dan heeft iedereen een week de tijd gehad om te reageren.

    Ik zal nog een aantal posts en peilingen plaatsen voor wat andere gerelateerde zaken.

    Hou deze rubriek dus in de gaten :-)
    2 x

    Gebruikersavatar
    Amendoim
    Easy Writer / STN Beheerder
    Berichten: 5414

    Re: STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 2023 !

    Bericht#6 » 30 jan 2023, 16:04

    Voor wie interesse heeft in dit mooie lange weekend: je kunt nog stemmen en / of je stem wijzigen als je dat wilt.

    Overmorgen op 1 februari wil ik dit topic sluiten en dan de definitieve data vaststellen op basis van de uitgebrachte stemmen.

    Slechts ter info :-)
    0 x

    Gebruikersavatar
    Jan-H
    STN Verkeersveiligheid
    Berichten: 2596

    Re: STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 2023 !

    Bericht#7 » 31 jan 2023, 12:10

    Helaas kan ik niet mee. :eek:
    0 x
    Jan-H
    Na 56 jaar weer op een motorscooter!

    Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
    Afbeelding

    Gebruikersavatar
    Amendoim
    Easy Writer / STN Beheerder
    Berichten: 5414

    Re: STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 2023 !

    Bericht#8 » 04 feb 2023, 08:36

    Nou, de uitslag lijkt me wwel duidelijk: het wordt het lange weekend van Hemelvaart! :-)

    Dus donderdag 18 mei gaan we heen en zondag 21 mei komen we weer terug.

    Zet die data dus vast in je agenda en vraag vrij :-)

    Later zal ik nog links naar mogelijke hotels plaatsen. Zelf neem ik een kamer in het TRYP Windham in Wuppertal maar ik zal kijken of ik een link met korting hier kan plaatsen.

    Ben nu even buiten de deur. Ik kom er later op terug.
    2 x

    Gebruikersavatar
    thomas
    STN Deutschland
    Berichten: 1049

    Re: STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 2023 !

    Bericht#9 » 04 feb 2023, 09:28

    Do 19 or Do 18 or Fr 19?
    0 x
    Afbeelding

    Gebruikersavatar
    Heinz
    Berichten: 1643

    Re: STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 2023 !

    Bericht#10 » 04 feb 2023, 10:51

    Amendoim schreef:Later zal ik nog links naar mogelijke hotels plaatsen. Zelf neem ik een kamer in het TRYP Windham in Wuppertal maar ik zal kijken of ik een link met korting hier kan plaatsen.


    Ik hou me aanbevolen! Maar in principe kunnen we in de omgeving dus zelf kiezen. Lijkt me overigens wel leuk om met wat leden in hetzelfde hotel te zitten.
    0 x
    Honda SH 300i '10
    Suzuki Bandit 1200S '06
    Kymco Agility 50 '13

    Social Media

       

    Terug naar “STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis”

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

    Aanmelden  •  Registreer