Soms heb je gewoon wat geluk en zijn de weergoden je gezind.
Maandag 4 maart was dit het geval; het zou een mooie vroege maart-dag worden en dat werd het ook. Prachtig scooterweer ondanks de koude ochtend, maar werd ruimschoots vergeten zodra het middaguur gepasseerd was. Op naar de Vlaamse Ardennen om de rijtour van de tweede dag voor te bereiden.
Vandaag is het startpunt zo dicht mogelijk bij huis en niet bij het officiële startpunt in mei. Voor de route maakt dat niets uit, maar voor vandaag wel zo gemakkelijk. Tijdens deze voorbereidingsronde ga je de route inspecteren op zaken waar je met de brommer niet mag komen,
kijk je naar zaken die onderweg de moeite zijn om even te pauzeren
en probeer je een indruk te krijgen van de tijd. Dat alles is redelijk gelukt.
Het wordt een mooie tour van iets meer dan 160 kilometer. Helemaal exact kan ik nog niet zijn omdat er momenteel hard gewerkt wordt alles in orde te brengen voor de wielerkoers op eerste Paasdag. Wielerfanaten weten dan dat de ronde van Vlaanderen verreden wordt, die voor een heel groot gedeelte door het gebied loopt waar wij ook komen. Dus onderweg heb ik nogal wat omleidingen gehad. Gelukkig heeft het gebied veel kleine weggetjes waardoor er niet echt grote stukken door mij overgeslagen hoefde te worden.
De tour gaat rustig beginnen via het glooiende landschap met regelmatig een korte stop bij uiteenlopende bezienswaardigheden en een koffiestop.
Rond het middaguur bereiken we een kleine stad waar geluncht en/of de stad bezocht kan worden. Nadere details krijgen de deelnemers ter plaatse.
Na de lunch wordt het heuvelachtiger en zullen sommige stukken best wel wat spanning teweeg brengen.
Zorg in ieder geval dat de achterrem prima functioneert, want de afdalingen zijn soms best steil. De berggrafiek van de totale tour ziet er als volgt uit:
Het middaggedeelte behelst een ruime 100 kilometer met ook weer korte pauzes en een wat langere break.
Uiteindelijk is het de bedoeling tussen 17.00 en 18.00 uur aan te komen in de buurt van onze verblijfsplaats. Hier kunnen we wat eten, iets gaan bezichtigen of gewoon een terrasje pakken.
Ter plaatse bezien we wat we doen en uiteraard kan je ook gewoon zelf je plan trekken. Vrijheid, blijheid.
Als we voldaan en verzadigd zijn is het nog slechts 10 minuten rijden; dus best te doen !
Ik heb nog enkele sfeerbeelden gemaakt en hoop zeker dat eind mei de natuur wat aantrekkelijker er uit ziet.
Mocht je ook nog mee willen met deze prachtige tour, dan kan dat. Geef jezelf op d.m.v. een PB aan @
KoKiem of reageer hieronder. Let er op dat deze tour alleen voor 50 cc voertuigen is.