STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 1 t/m 4 Juni 2018

Gebruikersavatar
Patrick
Voormalig STN Lid
Berichten: 414
Contacteer:

Re: STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 1 t/m 4 Juni 2018

Bericht#191 » 29 mar 2018, 14:08

Kijk dat zijn de biertjes die ik nou ook graag lust heb de zelfde glazen en inhoud eruhgggg vervelend ja .
Ik heb er ook altijd moeite mee ;)
2 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 1 t/m 4 Juni 2018

Bericht#192 » 29 mar 2018, 16:53

Ja, ik heb met je te doen. Dit is echt afzien. Ik denk dat ik maar niet meega. Ik geloof niet dat ik dat trek. :lol2:
2 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 1 t/m 4 Juni 2018

Bericht#193 » 29 mar 2018, 19:10

De directe omgeving van het hotel...

Afbeelding

Dit is het uitzicht vanaf de tweede verdieping van het tweede gebouw. Rechts in de verte zie je het centrum van het dorp (al lijkt dat verder weg dan het is) en links de rivier. Aan de andere kant ligt wat lichte industrie maar daar heb je helemaal geen last van en zie je amper. Eerlijk gezegd had ik "erger" verwacht naar aanleiding van wat ik op Google had gezien, maar dat valt dus heel erg mee. Ook de spoorbaan aan de andere kant van de rivier heb je helemaal geen last van. Meteen aan de rechterzijde dan de heuvel met een supermarkt en nog wat andere winkels er bovenop, je bent er zo vanaf het hotel, 2 minuten lopen. In het dorp zelf is nog een grote supermarkt.

Afbeelding

Van naast gebouw 1 kun je rechtsreeks naar beneden via een trap omlaag naar de boulevard die langs het riviertje de Lenne loopt. Die is opvallend breed maar helemaal niet diep. Een perfecte plek voor mensen die graag een (ochtend)wandeling maken of om lekker naast te zitten of een ijsje te eten terwijl je geniet van het landschap na een harde dag "touren" :-)

Afbeelding

Er zijn ook "stepping stones", leuk voor de kids en om iemand vanaf het water in te jonassen. Hier zie je de tweede brug, de eerste in de achtergrond ligt vlak naast ons hotel.

Afbeelding

Óf het is inderdaad niet diep, óf ik ben de nieuwe messias. Jullie mogen bepalen.

Afbeelding

Dit is het uitzicht de andere kant op. Best mooi en rustgevend. In deze omgeving zijn de bergen en heuvels iets lager dan iets verderop. Maar die gaan we op één van de twee tourdagen zeker bezoeken (als het niet stortregent uiteraard).

Afbeelding

De boulevard loopt door langs de rivier tot aan de achterzijde van het centrum van het dorp. Daar kun je de weg oversteken en dan door het centrum teruglopen.

Voor wie het diner in het hotel te duur vindt: in het dorp is ook een soort van pizzeria waar je voor 5 euro een pizaatje kunt halen, zoals we van @thomas hebben vernomen.

Afbeelding

Alle Menschen werden Brüder. Uw Deutschland Vierdaagse Erlebnis Team verenigd aanwezig. Die lelijke links ben ik (voor de duidelijkheid).

Het was koud maar niet guur, in het zonnetje was het heerlijk om daar even te wandelen.

Afbeelding

Nog geen kilometer de andere kant op ligt dan de rotsformatie waar Lethmate beroemd om is: de Pater und Nonne. Uiteraard een Sage over een verboden liefde waarbij beide lovers gestraft werden en in steen veranderden... En zoals @thomas al demonstreert: IT WILL BE GLORIOUS !

Afbeelding

Om die Pater und Nonne heen ligt wat bos en kreupelhout en terwijl Thomas en ik ons daar doorheen worstelden, stond daar zomaar spontaan en geheel alleen en verlaten een koffer midden in de wildernis... Geen geintje. En nee er zat geen lijk in. Maar mysterieus genoeg om er een foto van te maken...

Vraag me af of die er in juni nog zal staan :-)

Later nog wat meer over de omgeving en wat jullie nog te wachten gaat staan :-)

Afbeelding

@thomas inspecteert alvast nog even de kamer die @Patrick heeft geboekt.
8 x

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 1 t/m 4 Juni 2018

Bericht#194 » 29 mar 2018, 19:43

Ziet er veel belovend uit
Mooi geregeld allemaal
Groet martin
1 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 1 t/m 4 Juni 2018

Bericht#195 » 30 mar 2018, 12:37

De twee tourdagen daar, wat kun je verwachten...

Nou, de tours zelf willen we een beetje "geheim" houden zeg maar, als verrassing :-)

De eerste tourdag zal, na de aanslag van de aanrit de dag ervoor, relatief kort zijn, geschat rond de 120 KM. Daar zit een bezoek aan een stad bij, het is tenslotte zaterdag, dus leuk om te shoppen !

De tweede tourdag is dan langer, geschat rond de 160 KM, en zal voornamelijk landschap en natuur zijn. Voor deze dag, zondag, hebben we ook een gemeenschappelijke lunch in de planning staan waarover straks meer.

Afbeelding

Dat het in maart nog goed koud kan zijn daar, is wel duidelijk. Rechts in de verte zie je dan het centrum van het dorp en helemaal rechts zie je de grote A van de Aldi supermarkt. Heel dichtbij dus.

Tot grote ergernis van Thomas had ik weinig zin om op zondag vroeg op pad te gaan :-D. Maar uiteindelijk zijn we toch een stukje door de omgeving gaan rijden zodat we een idee hadden van hoe het er ongeveer uitzag en wat we zouden kunnen tegenkomen. Thomas, als voormalig ingezetene van deze regio, had een aantal voorstellen en dat waren aangename verrassingen !

De uitdaging is dan uiteraard om routes zodanig op te stellen dat we doen wat we in ons kikkerlandje bijna niet kunnen, en dat is : omhoog...

Afbeelding

En ben je dan na een flinke klim redelijk boven, dan stop je om van het uitzicht te genieten.

Afbeelding

Afbeelding

En heb je dat gedaan, dan ga je nog meer omhoog. Nog veeeeel meer omhoog :-D.

Afbeelding

Maar ja, what goes up, must come down. Dus een tijdje later dan maar weer omlaag.

Afbeelding

En dan geniet je weer even van het uitzicht...

Afbeelding

... en daarna ga je weer heeeel hard naar beneden :-D

Afbeelding

Afbeelding

Maar even zonder dollen: je ziet dus dat het echt heel belangrijk is dat zowel je banden als je remmen in topconditie moeten zijn. Want dit is nog maar een klein voorbeeldje...

De omgeving is echter waanzinnig mooi, ook in deze tijden dat er nog geen blaadjes aan de bomen zitten :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De kwaliteit van de wegen is wat ik noem "typisch Duitse landweg", een klasse apart. In principe redelijk tot goed met af en toe scheuren en gaten. Maar niets onoverkomelijks.

Voor ZONDAG MIDDAG hebben we dan een gemeenschappelijke lunch in gedachten op een mooie en bijzondere lokatie. Die lunch bestaat uit een onbeperkt buffet van heel veel verschillende warme gerechten. Dus je kan minimaal twee uur schaamteloos schransen wat je wilt en wel zoveel waarschijnlijk dat je geen avondeten meer hoeft (wat dus weer bespaart in de kosten). Deelname is natuurlijk vrijwillig en de prijs per persoon is EUR 18,-. We proberen daar nog wat vanaf te slopen maar ga daar van uit. In principe hebben we nu al een reservering voor zo'n 20 personen staan. En ja, ook daarvoor hebben we ons opgeofferd om dat te proberen en ach ach wat een lijdensweg ;-)

Maar zowel het eten zelf als de lokatie zijn zeer aan te bevelen!

Afbeelding

De exacte details van de tours zijn nog niet uitgewerkt maar voorlopig hebben jullie dan in ieder geval een idee. Er zijn ook voorstellen voor boswandelingen, rotsbeklimmingen en musea-bezoek en als jullie dat interessant vinden, dan horen we dat graag zodat we dat kunnen inplannen. Met de minder validen houden we uiteraard wel rekening.

Na anderhalve heel mooie dag in deze omgeving was het jammer om alweer weg te moeten gaan maar uiteraard konden we dat niet alvorens ons territorium duidelijk gemarkeerd te hebben ;-)

Afbeelding

Yep, die sticker zit echt (met toestemming) op het hotel ;-). Ons nieuwe officiële clubhuis in Lethmate :-D

Op het moment van dit schrijven, zit ons hotel vol maar als jij ook mee wilt: laat je daardoor niet tegenhouden! Óf we plaatsen je op de reserve-lijst en mocht er iemand uit- of afvallen, dan ben jij erbij, óf boek een ander hotel of zoiets in de omgeving en ga gewoon mee ! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

Boek je een accomodatie zonder ontbijt, zoals een camping of een B&B: iedereen kan aanschuiven ook bij het ontbijt in het hotel voor slechts EUR 5,- per persoon (speciaal naar gevraagd).

Geef je nog op en ga mee want het wordt

Afbeelding
2 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 1 t/m 4 Juni 2018

Bericht#196 » 30 mar 2018, 12:52

Oh ja, voordat ik het vergeet :

- in het hele hotel heb je gratis internet

- op zondag is er ook Schutzenfest in een stadje niet ver weg: dat zijn dus allerlei feestelijkheden en activiteiten Duitse stijl ;-) Als een meerderheid dat interessant vindt, kunnen we het schema ook zo aanpassen dat we daar langer verblijven.
1 x

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 1 t/m 4 Juni 2018

Bericht#197 » 30 mar 2018, 14:16

Wat heb ik toch een medelijden met iedereen als jullie huiswaarts gaan blijven wij nog 7 dagen word erg vervelend daar waarschijnlijk zakken we af .
Oh dat word genieten :oops:
1 x

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 1 t/m 4 Juni 2018

Bericht#198 » 30 mar 2018, 14:17

Misschien heeft thomas nog goeie tips heb er nu al zin in
0 x

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 1 t/m 4 Juni 2018

Bericht#199 » 30 mar 2018, 17:53

Verdulleme, nou heb ik er al zoveel zin in, en nou moet ik nog 2 maanden geduld hebben.

Het ziet er allemaal goed uit, hulde aan de organisatoren.
Jullie hebben een mooi stukje Duitsland uitgezocht.

Alvast bedankt voor alles wat jullie alweer voor ons (STN) hebben gedaan.

Gr, Henk
1 x

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: STN Deutschland Vierdaagse Erlebnis 1 t/m 4 Juni 2018

Bericht#200 » 31 mar 2018, 12:26

gerard lift schreef:Misschien heeft thomas nog goeie tips heb er nu al zin in
I do not fully understand what kind of tips I could give you.
Do you want to extend the trip to 7 days?
Staying in the same location or visiting something completely different (then I'd recommend moving SE to the Hochsauerland, which we probably can't visit in these 4 days.).
0 x
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2018”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

Aanmelden  •  Registreer