De Grote STN Haarlemmermeer-En-Zeker-Niet-Minder-Tour 02-10-2021

.


OKTOBER 2023

01-10-2023: STN Tussen-Amsterdam-en-Utrecht Tour 2023

NOVEMBER 2023

DECEMBER 2023

JANUARI 2024

27-01-2024: STN Haaglanden Tour 2024

FEBRUARI 2024

MAART 2024

APRIL 2024

MEI 2024

11-05-2024: STN Molentjes Rit Voorne - Putten

24-26-05-2024: STN Driedaagse Vlaamse Ardennentour 2024

JUNI 2024

JULI 2024

AUGUSTUS 2024

SEPTEMBER 2024

OKTOBER 2024

NOVEMBER 2024

DECEMBER 2024



Forumregels
Op alle onder vlag van STN georganiseerde Tours & Meetings zijn de viewforum.php?f=88 van toepassing.
Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

De Grote STN Haarlemmermeer-En-Zeker-Niet-Minder-Tour 02-10-2021

Bericht#1 » 24 sep 2021, 12:29

De Haarlemmermeerpolder.... in de volksmond gewoon de Haarlemmermeer genoemd. Misschien vraag je je af: wat heb ik daarmee te maken? Nou, meer dan je wellicht denkt...

Schiphol ligt in de Haarlemmermeer. En Hoofddorp en Nieuw Vennep. De grote spoorlijnen noord-zuid lopen door de Haarlemmermeer, net zoals de A4 snelweg. Zonder het misschien te weten heeft dus iedereen wel direct of indirect te maken met dit toch wel bijzondere gebied in Nederland.

En hoewel Flevoland natuurlijk de meest opvallende polder is van Nederland, en daar zijn vaker tours geweest langs de dijken en buitenranden, is de Haarlemmermeer eigenlijk een ondergeschoven kindje. En dat terwijl het een heel bijzonder gebied is met heel veel verschillende landschappen. Die tour is er nog nooit geweest. Tijd dus dat we die eens op de kaart zetten en gaan doen :-).

Dus als het een beetje goed weer is en als er genoeg mensen mee willen, organiseer ik op zaterdag 2 oktober 2021 de Grote STN Haarlemmermeer-En-Zeker-Niet-Minder-Tour!

Afbeelding

Op deze tour starten we in het zuiden, of aan de zuidkant zo je wilt, van het voormalige Haarlemmermeer (ook wel Leidsemeer genoemd vroeger) en rijden we de totale ringdijk zoals die is aangelegd om de watermassa heen. De totale afstand is 59 KM exact en op z'n elf-en-dertigst (onze-et-trente, @KoKiem) deed ik er bij twee keer voorrijden ongeveer 2 uur en een kwartier over. Dat is dus heel goed te doen :thumbsup: En het is op zich allemaal rustig gebied waar we doorheen rijden, dus geen stress.

Afbeelding

De bedoeling is dat we rond of vanaf 12:00 uur gaan verzamelen bij Brasserie 'Tussen Kaag en Braassem' aan de Regenboogweg 102 in Nieuwe Wetering. Dat kan wellicht een beetje lastig te vinden zijn: het ligt helemaal aan het einde rechts van de dorpsstraat door Nieuwe Wetering heen. Er loopt ook een B-weg links pal naast de A4 die je er direct naartoe brengt. Alternatief hou je Roelofarendsveen aan en dan in de richting van Leimuiden; dan zit je rechts langs de A4 maar die kun je later oversteken aan het einde over het aquaduct, onderdeel van de ringvaart zelf: dan zit je om de hoek.

Zie ook: https://www.tussenkaagenbraassem.nl/

Afbeelding

Pas op met het centrum van Leiden als je daar doorheen komt of moet: er is een aftandse, maar desalniettemin toch blokkerende versie van Leidens Ontzet in het centrum, afgeslankte kermis en markt en zo, daar moet je dus omheen.

Onze niet-gekozen demissionaire leiders hebben besloten dat ook mensen die om wat voor reden dan ook, en dat moeten ze helemaal zelf weten, niet gevaccineerd zijn, toch mogen deelnemen aan de samenleving al is dat beperkt, en daarom kunnen we rustig buiten op diverse terrassen plaatsnemen. Ik heb dit nagevraagd en dat is geen probleem. Al mag je niet naar binnen om te plassen zonder een QR code. Maar daar is dan juist weer die ringvaart voor :-)

Voor diegenen die willen, en daar ben ik er dan wel één van, kunnen we eerst nog samen lunchen. Ze hebben gemiddelde prijzen dus het is te overzien.

Afbeelding

Het is goed toeven zoals je ziet en dat Pannenkoekenbier, een tripel, komt uit de lokale brouwerij van Roelofarendsveen. Best lekker!

Afbeelding

Onze keurmeester en voorproever keurt het duidelijk goed :cheers:

Daarna gaan we rond 13:00 uur rijden, langzaam aan, geen haast. De tour is OOK geschikt voor motoren, motorscooters, MP3's etc. Er zijn welgeteld 3 hele kleine stukjes van 50 - 100 meter fietspad op knooppuntjes die je als groepje makkelijk en snel overbrugt. Daar kan ook omheen gereden worden door meer-dan-50-cc-ers maar dat valt meer op dan gewoon tussen elkaar door meerijden en dat is ook soms aardig omrijden. Zelfs snorfietsen kunnen mee, we gaan niet zo hard op deze tour.

Onderweg zullen er minimaal twee kortere of langere rustpauzes zijn, tenzij iemand op een bepaalde plek specifiek wil stoppen (zie later de lokaties in dit topic).

Deze tour is bedoeld voor alle leden van de STN en eventuele aanhang. Zijn er speciale wensen, vragen, op- of aanmerkingen, laat het me dan weten :-)

Dit even als intro en aankondiging, nu moet ik weer aan het werk (het is heel erg druk de laatste tijd) en kom later terug met meer info :-)

Schrijf je alvast in in dit topic! :bighug:


DEELNEMERSLIJST

01) @Heinz (Hans)
02) @KoKiem (#metoo)
03) @Amendoim (Edwin)
04) @Doolsmurf (Hugo)
05) @Danny
3 x

Gebruikersavatar
Sjaak
Berichten: 539

Re: De Grote STN Haarlemmermeer-En-Zeker-Niet-Minder-Tour 02-10-2021

Bericht#2 » 24 sep 2021, 14:30

Ik ben een weekje naar Gelderland vanaf 2 oktober. Kan r dus niet bij zijn.
Veel plezier met de tocht
1 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: De Grote STN Haarlemmermeer-En-Zeker-Niet-Minder-Tour 02-10-2021

Bericht#3 » 24 sep 2021, 14:40

Zet mij maar op de deelnamelijst.
2 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
KoKiem
Berichten: 235

Re: De Grote STN Haarlemmermeer-En-Zeker-Niet-Minder-Tour 02-10-2021

Bericht#4 » 24 sep 2021, 14:55

Me too...... O jee, wat zeg ik nou weer. Wordt het zo een rit. Afijn. Ik zal er zijn, mits het niet vriest. :cheers:
3 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink en Honda NSC 50R.
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

www.brommerreizen.nl

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: De Grote STN Haarlemmermeer-En-Zeker-Niet-Minder-Tour 02-10-2021

Bericht#5 » 25 sep 2021, 10:59

Heinz schreef:Zet mij maar op de deelnamelijst.


Neem jij je dame nog mee Hans?
1 x

Gebruikersavatar
Doolsmurf
Berichten: 116

Re: De Grote STN Haarlemmermeer-En-Zeker-Niet-Minder-Tour 02-10-2021

Bericht#6 » 25 sep 2021, 16:31

Ik ga mee. Dat zal mijn eerste tour worden !
3 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: De Grote STN Haarlemmermeer-En-Zeker-Niet-Minder-Tour 02-10-2021

Bericht#7 » 30 sep 2021, 15:51

Hartstikke leuk en wees welkom :-)
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: De Grote STN Haarlemmermeer-En-Zeker-Niet-Minder-Tour 02-10-2021

Bericht#8 » 01 okt 2021, 09:12

Amendoim schreef:
Heinz schreef:Zet mij maar op de deelnamelijst.


Neem jij je dame nog mee Hans?


Nope, ze vindt het te ver. Jullie moeten het dus alleen met mij doen. :cheers:
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Danny
STN Tourbuffel
Berichten: 157

Re: De Grote STN Haarlemmermeer-En-Zeker-Niet-Minder-Tour 02-10-2021

Bericht#9 » 01 okt 2021, 11:17

Niet schrikken @Amendoim, maar zet mij er ook maar bij.
1 x
Afbeelding Afbeelding


Er zijn 2 meningen... de verkeerde, en die van mij :D

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: De Grote STN Haarlemmermeer-En-Zeker-Niet-Minder-Tour 02-10-2021

Bericht#10 » 01 okt 2021, 18:01

Danny schreef:Niet schrikken @Amendoim, maar zet mij er ook maar bij.




Heyyy, blast from the past, Buffel-Buddy :-D Wees welkom Danny, leuk je weer te zien :thumbsup:
0 x

Social Media

   

Terug naar “Geplande Tourritten, Meetings & Evenementen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer