STN Spring Beach Tour 2022

.


OKTOBER 2023

01-10-2023: STN Tussen-Amsterdam-en-Utrecht Tour 2023

NOVEMBER 2023

DECEMBER 2023

JANUARI 2024

27-01-2024: STN Haaglanden Tour 2024

FEBRUARI 2024

MAART 2024

APRIL 2024

MEI 2024

11-05-2024: STN Molentjes Rit Voorne - Putten

24-26-05-2024: STN Driedaagse Vlaamse Ardennentour 2024

JUNI 2024

JULI 2024

AUGUSTUS 2024

SEPTEMBER 2024

OKTOBER 2024

NOVEMBER 2024

DECEMBER 2024



Forumregels
Op alle onder vlag van STN georganiseerde Tours & Meetings zijn de viewforum.php?f=88 van toepassing.
Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: STN Spring Beach Tour 2022

Bericht#31 » 03 mar 2022, 22:00

Amendoim schreef:
Janvb schreef:Valt me een beetje van jullie tegen dat je het een beach tour noemt en dan niet over het strand gaat crossen... :-D


Ik zou zeggen: doe het eens voor en daarna wil ik je filters en je vario zien :-D


Vario? :lol:

Lijkt me een mooie rit mensen, veel plezier!!
1 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: STN Spring Beach Tour 2022

Bericht#32 » 04 mar 2022, 10:15

Janvb schreef:
Vario? :lol:



Ketting :-)
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: STN Spring Beach Tour 2022

Bericht#33 » 04 mar 2022, 12:55

Ik moet mij helaas afmelden vanwege de grote C... :cry: Heel erg jammer, maar het is niet anders. Alle tourders heel veel plezier in het prachtige weer. :sct1:
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: STN Spring Beach Tour 2022

Bericht#34 » 04 mar 2022, 13:20

Amendoim schreef:
BadWeather schreef:Ik ben bezig met een tour de Gooi en Vechtstreek en eventueel Eemland. Startpunt paleis Soestdijk, vanaf daar links of rechts :D .


Een route langs de Eem lijkt me heel erg mooi. Ik heb wel eens wat gezien van die omgeving maar te weinig tijd doorgebracht voor een echte tour.


Staat genoteerd, ben geboren en getogen in die streek. 33 Km, visje onderweg en genoeg tijd om te genieten van natuur. Zelf ook nog nooit helemaal de stroom gevolgd dus moet 'm wel even voorrijden denk ik. Start in Amersfoort, einde in Baarn.

Afbeelding
1 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: STN Spring Beach Tour 2022

Bericht#35 » 04 mar 2022, 13:42

... wat we natuurlijk meteen doen en wel de volgende dag, maandag. De kleine heeft voorjaarsvakantie dus wat dat betreft hoef ik niet op tijd thuis te zijn en bovendien is de tour zaterdag al dus de voorverkenning moet af, toch? Dus rond een uurtje of 10 vertrekken we terwijl de koude mist op sommige plekken nog laag boven de grond hangt, om full speed richting Zandvoort te gaan en daar dan rond 11 uur aan te komen op dezelfde locatie. Wederom beginnen we waar we de vorige keer noodzakelijkerwijs afgehaakt zijn, en dan beginnen we de dag dan ook meteen goed :-)

Afbeelding

Afbeelding

Het weer belooft voor later veel goeds en het uitzicht is zoals altijd fantastisch. De latte macchiato met caramel en warme chocomelk met slagroom voor de kleine dragen daar ook zeker aan bij, lekker warm in het zonnetje na de frisse rit hier naartoe...

Dat is dus wel het nadeel van deze mooie plek: als je eenmaal zit, wil je niet meer verder :-D

Ook is het nog vroeg en dus nog niet zo druk. Dat zal zaterdag mogelijk wel anders zijn...

Afbeelding

Victor is weer druk bezig met het verzamelen en aanslepen van drijfhout om redenen die alleen hem bekend zijn, maar snel is het alweer tijd om te gaan... vanmiddag heb ik nog wel afspraken dus ik heb niet de gehele dag de tijd. Ik zie geen borden dat ik hier niet mag parkeren dus dat doe ik dan altijd maar en ze staat daar goed, ook lekker in het zonnetje op te warmen. Tijd om de motor weer aan te slingeren...

Afbeelding

... en dat voert ons dan langs en door het prachtige duinlandschap dat eigenlijk zowat pal achter de eerder getoonde boulevard en rijen vakantiehuizen begint. Dit is op vele plekken ook gewoon openbaar wandelgebied en er zijn ruime parkeerplaatsen voorhanden dus voor ieder wat wils.

Afbeelding

Afbeelding

Je zal hier maar wonen en dat uitzicht hebben elke dag, prachtig. Alhoewel, als je er woont, ben je eraan gewend en zie je het misschien niet eens meer... Ik woon tenslotte zowat aan de kust maar ga er eigenlijk nooit naartoe. Geef mij maar de bergen, terwijl miljoenen Duitsers elk jaar de invasie van de Hollandse stranden opnieuw aangaan. En dan niet vanwege een historisch besef en de Atlantik Wall... en toch kuilen zat :-)

Afbeelding

Dit ziet er dan wel weer heel anders uit dan gisteren toen ik vertrok in de goudgele gloed van de avondzon. Alles was toen overgoten met gouden licht en overal hele mooie lange schaduwen. Helaas heb ik dat dus niet kunnen vastleggen, maar dit geeft wel een goede impressie van hoe het eruit ziet in het algemeen.

Afbeelding

Nog een laatste groet aan de machtige en solide vuurtoren van Zandvoort voordat we het dorp echt verlaten, een klein stukje terug langs dezelfde weg en wederom langs diverse duingebieden die hier heel ver landinwaarts doorlopen. Op de weg uit het dorp zie je die veel beter dan op de route erin, ook omdat die beide wegen van elkaar gescheiden zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pal naast de woonwijken hebben ze het gebied de natuur gelaten en uitgestrekte duingebieden wisselen zich af met kleine meertjes en bosjes. Nogmaals, als je hier woont met dat uitzicht...

Afbeelding

Afbeelding

Achter me en links van me zijn dus gewoon woonwijken en huizen.

Afbeelding

Afbeelding

Je kan het zo op de foto niet zo goed zien maar op de weg het dorp uit richting Bentveld zien we rechts opeens een aantal herten staan grazen, midden op de dag in het kreupelhout van de duinen. Uiteraard moet ik even vol in de remmen en schiet het fietspad op :-) Mensen zijn ze wel gewend want ze slaan niet echt op de vlucht maar nemen wel enige afstand. Logisch, vanwege corona. Mondkapjes hebben ze echter niet op.

Een politiebus passeert ons terwijl we in vol ornaat met helm op en de Jet midden op het fietspad naar de herten staan de kijken. De agenten slaan ons even nauwlettend gaande en ik weet dat er verderop een rotonde is waar ze kunnen keren dus het wordt hoog tijd om weer verder te gaan...
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: STN Spring Beach Tour 2022

Bericht#36 » 04 mar 2022, 13:44

BadWeather schreef:Staat genoteerd, ben geboren en getogen in die streek. 33 Km, visje onderweg en genoeg tijd om te genieten van natuur. Zelf ook nog nooit helemaal de stroom gevolgd dus moet 'm wel even voorrijden denk ik. Start in Amersfoort, einde in Baarn.


Ik kijk ernaar uit ! :thumbsup: Laat tzt weten wanneer, dan zetten we 'm in de agenda :-)
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: STN Spring Beach Tour 2022

Bericht#37 » 04 mar 2022, 13:45

Heinz schreef:Ik moet mij helaas afmelden vanwege de grote C... :cry: Heel erg jammer, maar het is niet anders. Alle tourders heel veel plezier in het prachtige weer. :sct1:


Als dat de Omikron is, kom maar gewoon langs want dat is de enige variant die ik nog niet heb gehad, serieus :-) Ik heb een plakboek en verzamel ze allemaal :-D
0 x

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: STN Spring Beach Tour 2022

Bericht#38 » 04 mar 2022, 21:18

Ik wens jullie morgen een mooie tourdag toe en kijk weer uit naar verslagen en foto's. :thumbsup: :sct1: :sct1:
1 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: STN Spring Beach Tour 2022

Bericht#39 » 05 mar 2022, 08:03

Dank je Peter :-)
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: STN Spring Beach Tour 2022

Bericht#40 » 05 mar 2022, 08:51

Zoals gezegd rijden we een stukje terug richting Haarlem maar dat halen we bij lange niet want net voorbij Bentveld slaan we rechtsaf en rijden dan richting het zuiden, effectief eigenlijk helemaal langs de Amsterdamse Waterleidingduinen. Nog nooit geweest maar ik heb gehoord dat het een heel mooi recreatiegebied is. Alleen dat "Amsterdamse" valt dan weer tegen ;-) :-D.

Afbeelding

De wegen zijn hier mooi en rustig, bosrijk en gaan langs spectaculaire huizen die je soms tussen de bomen door even kunt zien. De mensen zijn hier erg gesteld op hun privacy...

Afbeelding

Snel sluit dit weer aan op een doorgaande B-weg, ook absoluut aan de rustige kant en we kunnen lekker doorrijden.

Afbeelding

En laten we wel wezen, de weg wordt alleen maar beter :thumbsup:

Afbeelding

Afbeelding

Zonder dollen: iets later in het jaar staat deze hele omgeving natuurlijk helemaal vol met bollenvelden. Op dit moment is alles nog kaal, totdat ik tussen de bomen door in de verte een heel veld vol narcissen zie staan. De kleurenpracht valt echt op dus ik draai om, en draai de weg in die je net zag, een hobbelige soort boerenland- /bosweg met platen. De Heidenau's laten zich niet kennen als winterband met uitstekende grip dus zonder problemen ploegt de Jet zich over het heuvelige pad tot op een geschikt uitkijkpunt vanaf waar ik een mooie foto kan maken. Aan het einde staat ook een huis en alhoewel het lijkt alsof er niemand woont, meer dat het in aanbouw is, wil ik niemand storen en blijf ik daar dus ver vandaan.

Afbeelding

Tijd om verder te gaan met het voorrijden dus ik draai om en rij terug. Onderweg staat er vlak naast het zo te zien veelgebruikte pad een schattig groepje bloemetjes helemaal verlaten, nog net niet overreden. Dus daar moet ik ook even voor stoppen om vast te leggen op de gevoelige plaat. Een bijtje is druk bezig de aanwezige nectar te verzamelen en negeert me verder volkomen. Status 'normaal' voor mij dus :-)

Op dat moment komt er een auto met volle snelheid het pad opstuiven, ja dat pad, en komt gierend op zo'n 30 centimeter afstand van de Jet14 tot stilstand. Echt, het scheelde niets of hij had er bovenop gezeten. Een man springt assertief uit de auto en ik zeg hem gedag en vraag of ik mij wellicht op verboden terrein bevind. Duidelijk nog verhit zegt de man dat dit inderdaad privéterrein is en dat dat duidelijk staat aangegeven bij de ingang en dat het terrein met camera's wordt beveiligd. Hij is gebeld door de alarmcentrale dat ongenode gasten op zijn terrein zijn. Ik heb dat echter echt niet gezien, geen enkel bord noch camera's, en leg hem uit waarom ik het pad opgereden was en dacht dat het een soort bos- of landweg was. Eventueel kon ik hem ook mijn foto's laten zien als bewijs. Blijkbaar zag ik er niet té crimineel uit als ouwe grijze vent op een scooter met kind bij zich dus alhoewel nog duidelijk geïrriteerd lijkt hij mijn verklaring te accepteren en ik verontschuldig mij nogmaals. Bij vertrek zie ik inderdaad heel hoog in een boom bij de ingang een bord hangen dat ik totaal over het hoofd had gezien. Gelukkig liep dit goed af :-) Zo zie je maar wat voor soort onverwachte dingen je onderweg mee kunt maken. Het was in ieder geval niet saai :-)

Afbeelding

Dit zijn de zogenaamde "geestgronden", afgegraven oude duinen welk land nu gebruikt wordt voornamelijk voor het telen van bloemen en bloembollen. Dit kun je duidelijk zien in de hele omgeving en zoals gezegd is nu helaas alles nog kaal. Misschien moeten we, wanneer alles in bloei staat, ook een "Bollentocht" gaan doen... ?

Afbeelding

Een andere onverwachte ontmoeting vindt dan plaats in het dorp De Zilk waar mijn oog plotseling valt op een vermelding van mijn achternaam op twee pilaren langs de weg. Dus vol in de remmen, omkeren en even gaan kijken, njetwaar :-) Dit blijkt het oude toegangshek te zijn van voormalige boerderij Wassenaar. Deze bestond al vóór 1726 maar is helaas in 1962 afgebrand, waarna op het terrein een woonwijk werd gebouwd en later de palen van het toegangshek met de ornamenten erop werden gerestaureerd. Ik wist niet dat dit hier was dus toch leuk om een stukje indirecte familiegeschiedenis te ontdekken :-)

Afbeelding

Afbeelding

De paden weer op en de lanen weer in spoeden we ons verder richting Noordwijkerhout. Dit zijn nog steeds hetzelfde soort duinwegen met bossen en voornamelijk nu kale bloemenvelden. De voorbereidingen voor de bloemenpracht zijn echter al in volle gang. Het is heerlijk rijden op wegen als dit.

Afbeelding

Afbeelding

Er zijn, voor zover mij bekend, maar twee echt mooie doorgangen met een mooie, en voor gemotoriseerd verkeer berijdbare, duinwegen naar de kust en dat is Wassenaarse Slag en deze, Langevelderse Slag. Deze moeten we dus absoluut even aandoen, dat wil zeggen: de duinroute richting het strand even rijden, over de heuvels heen en er zitten ook een paar leuke bochtjes is. Niet zo hoog en bochtig als Wassenaar wellicht, maar wel heel erg mooi.

Afbeelding

Als je hier nog nooit gewend bent, laat de foto's voor zichzelf spreken. En de ervaring is heel anders op twee dan op vier wielen, vandaar dat ook normaal gesproken zoveel motorrijders hier komen.

Afbeelding

Dit is het eindpunt van de weg zelf. Rechts is een restaurantje, daarachter door het midden één of twee koffie- en ijstenten en daarachter ligt de doorgang richting het strand, heel dichtbij. Daar wilde ik eens oprijden, zo het strand op, en binnen drie meter stond ik tot aan mijn assen in het zand :-) En krijg dan een scooter van 160 kilo maar weer eens 'vlot'. Niet voor herhaling vatbaar :-D

Afbeelding

Afbeelding

Dezelfde weg terug geeft toch weer een heel andere kijk op hetzelfde landschap, al was het alleen maar omdat de lichtval nu anders is én je ziet het eens vanaf de andere kant. Vanuit alle hoeken is het mooi, en ook wel uniek in de wereld, onze Hollandse duinen en stranden. Wegen als dit zijn eigenlijk altijd te kort en al snel weer zijn we terug bij het kruispunt met de doorgaande weg richting onze volgende bestemming...
0 x

Social Media

   

Terug naar “Geplande Tourritten, Meetings & Evenementen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer