STN Spring Beach Tour 2022

.


OKTOBER 2023

01-10-2023: STN Tussen-Amsterdam-en-Utrecht Tour 2023

NOVEMBER 2023

DECEMBER 2023

JANUARI 2024

27-01-2024: STN Haaglanden Tour 2024

FEBRUARI 2024

MAART 2024

APRIL 2024

MEI 2024

11-05-2024: STN Molentjes Rit Voorne - Putten

24-26-05-2024: STN Driedaagse Vlaamse Ardennentour 2024

JUNI 2024

JULI 2024

AUGUSTUS 2024

SEPTEMBER 2024

OKTOBER 2024

NOVEMBER 2024

DECEMBER 2024



Forumregels
Op alle onder vlag van STN georganiseerde Tours & Meetings zijn de viewforum.php?f=88 van toepassing.
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: STN Spring Beach Tour 2022

Bericht#11 » 11 feb 2022, 10:29

Leuk! Mooi dat er verschillende tours komen in verschillende delen van het land. Ik kijk uit naar een goed gevulde touragenda en wanneer mogelijk zal ik meerijden.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: STN Spring Beach Tour 2022

Bericht#12 » 26 feb 2022, 10:17

Afgelopen woensdag was het best redelijk weer en ik had een gaatje in mijn toch wel volle schema (van wie tenslotte niet?) dat mijn laatste afspraak in de buurt bracht van het startpunt van de tour, dus ik ben het eerste stuk alvast gaan voorrijden.

Het eigenaardige is vaak dat je al een heleboel stukken kent, los van elkaar, maar hoe knoop je die nu op een leuke manier aan elkaar? Dat is altijd een leuke uitdaging. Dus GPS voorop om het aantal kilometers bij te houden en dan de paden op, de lanen in! :-)

En wedden dat je een heleboel stukjes en verborgen paadjes nog niet kent?

Een voorproefje van de dingen die we onderweg gaan zien...

Afbeelding

Uiteraard had ik ook al mijn huiswerk een beetje gedaan, ook op Google Maps, en daarom wist ik dat er verbouwd werd bij het startpunt, Van der Valk Hotel Wassenaar. Maar zoals je kunt zien, zit dat ons niet echt in de weg, hebben we geen last van.

Ontbijt wordt net geserveerd op de eerste verdieping zoals je ziet.

Afbeelding

Er is voldoende te bewonderen aan koloniale en overige architectuur onderweg, soms glurend tussen de bomen door. Helaas is dit niet ons nieuwe STN clubhuis, nee :-(

Afbeelding

Auw, auw, auw... weet niet of Sperti nog gaat helpen

Afbeelding

Het lijkt wel herfst, zo mooi als deze laantjes zijn.

Afbeelding

De SkyLine van Den Haag in de verte. Daar hebben ze speciaal een soort van "uitkijkpunt" van gemaakt langs deze laan.

Afbeelding

... en dit is het uitzicht aan de andere kant. Nee, die scooter staat daar niet altijd ;-)

Afbeelding

We komen heel dicht langs Kasteel Duivenvoorde, dat is niet veel verderop. Daar mogen we helaas niet op de scooter naartoe of langs rijden maar het landschap hier is net zo mooi. In alle jaargetijden is het hier echt prachtig rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Stormachtig weer en fel zonlicht, dat levert vaak hele mooie plaatjes op. Hier gaan we de machtige rivier de Vliet over :-D Deze begint net ten noorden van Leiden en stroomt dan, steeds groter wordend, via Leidschendam richting Delft waar die opeens dan de Schie wordt genoemd (vandaar: Schiedam). Maar het is dezelfde rivier. Deze gaan we een tijdje volgen, stroomopwaarts...

Afbeelding

Het beschermde vogelgebied nabij de Vlietlanden, een natuur- en recreatiegebied net ten oosten en zuiden van Voorschoten. Heel veel watersport en een paar leuke en goede bars langs het water :-) Hier zijn ook een aantal jachthavens die we zullen passeren.

Afbeelding

Afbeelding

Links de rietlanden, rechts de Vliet en daartussen het pad dat we zullen berijden. Hier gaan we ook niet zo snel, zowel vanwege het landschap als overige tweewielers die, zo heb ik gehoord, je niet omver mag rijden...

Afbeelding

Rechts de Vlietlanden en in de verte de brug naar Voorschoten en daarachter ligt Leiden.

Afbeelding

Naast boerderijen ook andere mooie panden langs deze route. Dit is een restaurant, echter alleen vanaf de andere kant van de Vliet te bereiken. En nee, hier gaan we niet naartoe :-) Is nogal sjiek... of in ieder geval doen ze alsof dat zo is.

Afbeelding

Het punt waar officieel De Vliet (links, die heet hier de Trekvliet) uit het centrum van Leiden komt en afbuigt naar het zuiden. Het doorgaande water wat je aan de rechterkant ziet, is het Rijn-Schie Kanaal (sic) dat we vanaf nu een eindje zullen gaan volgen. De hoge flat rechts achterin is eigenlijk het begin van de meer bebouwde kom van Leiden. Vlak daarachter ligt de Lammenschans, waar in het verre verleden mensen met lepra en andere ernstige ziekten buiten de stadsmuren werden gedumpt. Schans van de verlamden, inderdaad... Daar staat trouwens ook het standbeeld van Cornelis Joppenszoon, de jongeman die op 3 oktober 1574 de stad uitglipte, ontdekte dat de Spanjaarden waren vertrokken en terugkwam met de eerste ketel hutspot :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: STN Spring Beach Tour 2022

Bericht#13 » 26 feb 2022, 10:26

Je gaat natuurlijk wel volledig op eigen risico mee. Het is niet echt een korte tour en als je na afloop niet meer kunt lopen om die of andere reden, mag je niet klagen, je was gewaarschuwd ;-) :-D


Afbeelding

(klik om te vergroten)
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: STN Spring Beach Tour 2022

Bericht#14 » 26 feb 2022, 10:26

Ziet er goed uit! :sct1:
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: STN Spring Beach Tour 2022

Bericht#15 » 26 feb 2022, 11:03

De tour is geschikt voor: alles op twee wielen dat het tempo kan bijhouden. Dat wil zeggen dat je toch zeker een 35KM/u moet kunnen halen minimaal. Of dat nou een electrische fiets is of een scooter, bromfiets of motor, rolschaatsen met straalaandrijving: allemaal prima. Voor 3 of 4 wielen is niet alles geschikt, zeker niet voor een auto. Je kan wel meedoen aan de tour maar dan zullen er stukjes zijn waar je echt even moet omrijden. Als dat zo is, neem even contact met me op en dan plannen we dat in.

Wil je mee maar je hebt geen geschikt voertuig? Meld het even en mogelijk kan je achterop mee. Kids zijn uiteraard ook welkom.

Sommige stukjes zijn ook alleen fietspad maar die bevinden zich in meer afgelegen gebieden dus voor tweewielers is dat geen probleem, al moet eenieder die afweging voor zichzelf maken. Er is zelfs een stukje tussen waar we geloof ik helemaal niet mogen rijden, maar doe als ik en knijp een oogje dicht. Alleen maar één want anders moet je bijzonder goed verzekerd zijn. :darulez: :-D

Afbeelding

Dit is het laatste stuk van het Rijn-Schie Kanaal dat we volgen. In de verte zie je de beroemde watertoren van Leiden naast de Wilhelminabrug. Op geen moment komen we door de drukke binnenstad van Leiden, we gaan helemaal langs de rand. En vanaf nu zullen we de stad ook verder achter ons laten.

Afbeelding

En dan kom je onderweg ook weer langs dingen als dit: "Hij heeft een toe-toe-toeter..." :cheers:

Afbeelding

Het beroemde monument ter ere van de Scooter Tourclub Nederland op de grensbrug tussen Leiden en Leiderdorp.... prachtig, nietwaar?

Afbeelding

Ook een heel beroemd punt uit het verleden waar vroeger veel STN tours zijn begonnen. Hier komen we langs en voor mensen meer uit het noorden of oosten zou dit een aansluitpunt kunnen zijn voor wie mee wil op deze tour maar niet helemaal vanaf het beginpunt (er komt er nog één of twee verderop in de tour). Dit is de Pannenkoekenboerderij langs de A4 in Leiderdorp. Maar nee hier stoppen we ook al niet om te eten :-)

Afbeelding

Voor wie vaker filmpjes of foto's van mij heeft gezien in verslagen, zou dit ook een bekend plaatje kunnen zijn. Aan het begin van op weg naar een tour of een meeting kom ik hier 's ochtends vroeg vaak langs, de poldermolens van Hoogmade en Oud Ade. De 'rivier' die je hier ziet is geen rivier maar een kanaal, de Does. In mijn niet-om-aan-te-ziene afgrijselijke Nieuwjaarsgroet-filmpje van 1 januari kwam ik hier ook langs en ben even gestopt :-)

Afbeelding

Het oude centrum (en doorkijkje richting de polder) van Hoogmade, met de kerk die twee jaar geleden afbrandde. Ik heb nog foto's van toen die nog intact was. Was een heel mooie kerk.

Afbeelding

Lokale volkshumor. Heeft absoluut wat. Soms krijgen ze een andere kleur muts. En in de zomer hebben ze badmutsjes (zwemmutsjes) op. Geen geintje. Je blijft terugkomen.

Afbeelding

Natuurlijk mochten ook een paar mooie molens onderweg niet ontbreken. In de verte de beroemde Blauwe Molen, blijkbaar de laatste van z'n soort. Daar komen we niet direct langs maar als iemand een bijzondere interesse heeft in molens, laat het me weten.

Afbeelding

Prachtige kaarsrechte landwegen waar nooit een einde aan lijkt te komen...

Afbeelding

En weer een prachtige antieke ventilator, gelegen aan het meer de Wijde Aa, aan de andere kant.

Afbeelding

... en hier is dan de Wijde Aa, prachtig met die stormgolven en dat tegenlicht. Dat is dezelfde molen. Heel veel scouting hier en zeepadvinders... heten die zo?

Afbeelding

Nu zijn we de polder uit en rijden nu over de dijken langs het Paddegat richting het Braassemermeer. Misschien kan je er goed vissen, misschien daarom dat het zo heet, ik weet het niet. Ik heb niets met vissen, dus...

Afbeelding

Je kunt hier oversteken met een pontje (nee dat gaan wij niet doen, geen zorgen) en vanaf de andere kant kun je dan richting Schiphol en Amsterdam. Ik kan me niet voorstellen dat iemand daar naartoe zou willen, maar je hebt van die mensen... ;-) :-D Anyway, er is geen andere manier, geen brug of zo. Dan moet je -tig kilometers omrijden. Dorpen in deze regio zijn dan ook eeuwen lang van elkaar geïsoleerd gebleven terwijl ze soms hemelsbreed vlak bij elkaar lagen.

Afbeelding

We moeten helaas een klein stukje door modern Roelofarendsveen heen, alhoewel het een heel rustige buitenwijk is, en dan komen we hier uit. En yep, daar gaan we overheen...

Afbeelding

... om dan ook hierlangs te komen, de grote jachthaven (waar ik nu met mijn rug naartoe sta) (dat je niet denkt dat het alleen maar 4 palen met 2 planken zijn) (zo achterlijk zijn wij hier nou ook weer niet :-D ) bij Roelofarendsveen aan het Braassemermeer . Prachtig hoe het licht met die stralen over de golven heen viel. Zulke momenten komen niet vaak voor.

Hier vandaan rijden we verder en verlaten we het merengebied. Zelf ben ik nog een stukje doorgereden maar de batterij van mijn camera was leeg dus helaas moest ik het hier voor nu bij laten. Bovendien werd het al aardig koud intussen dus het was wel tijd om naar huis te gaan. Dit was minimaal 1/3 van de hele tour en ik zal er nog wel wat aan schaven maar je hebt al een idee.

Als het weer net zo mooi is op de 5e maart als dat het die dag was, dan hebben we niets te klagen denk ik :thumbsup: Vandaag, zaterdag, probeer ik nog een heel stuk voor te rijden en zal ik jullie hopelijk later laten zien.

Afbeelding

Ongeveer de route zover. Het is minder dan het lijkt.
3 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: STN Spring Beach Tour 2022

Bericht#16 » 26 feb 2022, 13:44

Amendoim schreef:Je gaat natuurlijk wel volledig op eigen risico mee. Het is niet echt een korte tour en als je na afloop niet meer kunt lopen om die of andere reden, mag je niet klagen, je was gewaarschuwd ;-) :-D


Afbeelding

(klik om te vergroten)


Duurde ff voordat het kwartje viel... :schater:

Hoeveel km is het ongeveer?
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: STN Spring Beach Tour 2022

Bericht#17 » 26 feb 2022, 15:12

Heinz schreef:
Duurde ff voordat het kwartje viel... :schater:

Hoeveel km is het ongeveer?


Whahahaha :-D

Als ik het nu zo bereken, een kilometer of 80 heel grof gezegd maar daar gaat nog wel wat vanaf denk ik. Bovendien ben je op de laatste "poot" weer onderweg naar het zuiden, richting huis.
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: STN Spring Beach Tour 2022

Bericht#18 » 26 feb 2022, 20:55

80 is prachtig. :sct1:
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

djticorotterdam
Berichten: 59
Contacteer:

Re: STN Spring Beach Tour 2022

Bericht#19 » 02 mar 2022, 16:28

Haal mijn OVB maar weg. Ik ben er gewoon bij. Alleen zijn we maar met zn 4en???
Laatst gewijzigd door djticorotterdam op 03 mar 2022, 11:05, 2 keer totaal gewijzigd.
1 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: STN Spring Beach Tour 2022

Bericht#20 » 02 mar 2022, 17:02

Valt me een beetje van jullie tegen dat je het een beach tour noemt en dan niet over het strand gaat crossen... :-D
1 x

Social Media

   

Terug naar “Geplande Tourritten, Meetings & Evenementen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer