Vakantie naar Euskirchen, Cochem, Koblenz, Bernkastel-Kues, Trier, Idar-Oberstein, Maastricht

Gebruikersavatar
Victor-San
Berichten: 676

Vakantie naar Euskirchen, Cochem, Koblenz, Bernkastel-Kues, Trier, Idar-Oberstein, Maastricht

Bericht#1 » 15 jul 2020, 00:45

Ik moest allang een leuke verslag met jullie delen maar ik had nooit de tijd gehad door mijn werk of gewoon geen tijd voor jezelf als je ouders wordt. Ik was te bang om iets anders doen zoals met een kind achterop de scooter ver te rijden... dat is ook echt niet gewoon... maar ik heb besloten om het te proberen.
Wij hadden al kinderzitjes, speciaal kinderhelm met communicatie set, koffers.... ik moest alleen een datum prikken, rijden en alles was al door @Amendoim geregeld.
De eerste dag hebben wij de hele dag naar Den Bosch, Roermond en Swalmen gereden. Ik heb in Roermond schoenen voor Victor gekocht :bang!: Het was een leuk dag en qua afstand het viel wel mee. Het hotel was iets minder...de toilet was niet echt schoon maar toch nog goed plek om te slapen en de volgende dag nog verder gaan rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Dag 2 - Wij hebben de volgende dag heel vroeg opgestaan, lekker gegeten en klaar voor de volgende "expedition". Het was niet makkelijk om zo kleine en eindeloos fietspaden met veel fietsers te rijden maar op een punt van de weg had geen fietspad meer. Ik zag een bord "Bundesrepublik Deutschland"! Het was zoooo leuk om daar te zijn. Trots dat je hebt iets bereiken maar wij moesten nog verder rijden... paar kilometers verder hebben wij naar Euskirchen gestopt voor koffie en gebak.

Afbeelding

Het is wel bijzonder met een 50cc in Duitsland te rijden. Het gaat niet zo snel als auto maar je kan heel veel mooie plek zien. Bergen omhoog en omlaag... toen op eens moesten wij op een apart plek stoppen.... toen zag ik het kasteel van Cochem. Het was heel bijzonder want ik ging alleen met auto maar nog nooit met scooter gegaan. De kleine was helemaal blij om daar te zijn (en ik ook). WIj hadden een mooie hotel kamer gehad met prachtig uitzicht van het kasteel.

Afbeelding

Dag 4 - Wij hebben naar Koblenz gegaan. Het was minder mensen en prachtig om daar te rijden. Heel veel bijzondere plek gezien... geweldig dag gehad.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna gingen wij verder rijden naar Maria Laach.

Afbeelding

Afbeelding

Wij hebben 's ochtend in Cochem gebleven en daarna moesten wij naar de volgende bestemming rijden. Wij gingen eerste met stoeltjeslift naar boven gegaan vlakbij het kasteel.

Afbeelding

Afbeelding


Daarna gingen wij verder rijden...

Afbeelding

Dag 5 - Bernkastel- Kues is ook echt een mooie plek met je familie te gaan. Het is ook prachtig weg om het te rijden. Wij hebben heel veel gezien en elke 10 km wil @Amendoim foto's maken :thumbsup:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wij hebben daar rustig gedaan en lekker gegeten bij de lokale restaurant.

Dag 6 - De volgende dag hebben wij in Bernkastel-Kues het oude kasteel en daarna naar de centrum gegaan om gebak te eten.

Afbeelding

Afbeelding

Dag 7 - Wij gingen richting Trier... Het was zo prachtig en bijzonder onderweg naar Trier. Ik heb zoveel genoten en de kleine ook :moto2:

Afbeelding

Afbeelding

Kleine Victor was heel blij om overal te lopen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wij hebben zoveel bijzondere plek gezien... Het was een super dag!

Dag 9 - Idar-Oberstein. Het is voor mij wel bekend plek met auto maar niet met scooter. Wij hebben daar rustig gedaan. Lekker gegeten :saufen:

Afbeelding

Afbeelding

Wij hebben daar 3 dagen gebleven. Paar oude vrienden gezin en daarna hebben wij verder terug naar Maastricht gegaan richting thuis...helaas.

Afbeelding

Afbeelding

Ik dacht zou het onmogelijk met een kind achterop een scooter op vakantie gaan maar het kan dus wel. Wij hadden geen probleem gehad en de kleine heeft zoveel genoten. Het is wel intensief want de kleine moest elke keer zijn melk onderweg hebben... maar gelukkig hadden wij geen probleem gehad met luiers of melk. Parkeren was ook makkelijker en ook op de berg. Ik had heel mooie tijd gehad.

Tot de volgende reis!
6 x

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Vakantie naar Euskirchen, Cochem, Koblenz, Bernkastel-Kues, Trier, Idar-Oberstein, Maastricht

Bericht#2 » 15 jul 2020, 11:30

Wow mooie reis, geweldig voor die kleine. Mooie foto's en een mooi verslag mensen. :thumbsup:
1 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Rebellious Granddad
Berichten: 81

Re: Vakantie naar Euskirchen, Cochem, Koblenz, Bernkastel-Kues, Trier, Idar-Oberstein, Maastricht

Bericht#3 » 15 jul 2020, 12:31

Bedankt voor het mooie verslag. Ook voor Bets en mij hier zijn het mooie herkenbare plaatjes. Wij hebben daar in de negentiger jaren ook rondgereden (en gekampeerd) met de motor. En als jullie zoon het mooi vindt, kunnen jullie nog genoeg plannen maken voor de toekomst, toch? :moto2:
M.v.g. Jaap.
1 x
SYM Symphony ST 50 (van 2016).

SYM Fiddle II 50s injectie (Euro 5 2021)

Gebruikersavatar
Scooterbulletje
Berichten: 71

Re: Vakantie naar Euskirchen, Cochem, Koblenz, Bernkastel-Kues, Trier, Idar-Oberstein, Maastricht

Bericht#4 » 15 jul 2020, 16:41

Bedankt voor de foto's en t verslag.
1 x

Gebruikersavatar
KoKiem
Berichten: 235

Re: Vakantie naar Euskirchen, Cochem, Koblenz, Bernkastel-Kues, Trier, Idar-Oberstein, Maastricht

Bericht#5 » 15 jul 2020, 21:08

Leuk om je verslag te mogen lezen en mooie foto's. Wat moeten jullie genoten hebben.
1 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink en Honda NSC 50R.
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

www.brommerreizen.nl

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Vakantie naar Euskirchen, Cochem, Koblenz, Bernkastel-Kues, Trier, Idar-Oberstein, Maastricht

Bericht#6 » 16 jul 2020, 11:05

Leuk verslag en mooie plaatjes van deze scooterreis Sandra.
Victor als standbeeld op een oude sokkel, kom er maar op. Haha. :schater:
Wij hebben de Porte Negro in Trier ook eens bezocht, wat een bouwwerk hebben de Romeinen daar zolang geleden neergezet.
Graag tot jullie volgende avontuur. :thumbsup:
Groet,
Jan-H
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sjaak
Berichten: 539

Re: Vakantie naar Euskirchen, Cochem, Koblenz, Bernkastel-Kues, Trier, Idar-Oberstein, Maastricht

Bericht#7 » 17 jul 2020, 17:44

Erg leuk om te zien!!!
1 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2020”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer