Italië 2020

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Italië 2020

Bericht#1 » 25 sep 2020, 18:34

Nadat Corona roet in het eten had gegooid voor onze vakantieplannen begin Juni hebben we begin September een nieuwe poging gedaan.
De 800 km. Deutsche Autobahn naar ons hotel in het Zuid Duitse Schneizlreuth ging zoals eerdere jaren zo:

Afbeelding

In hotel Mauthäusl mochten we na een overnachting de Corsa en trailer achterlaten.

Afbeelding

Van daaruit was het ca. 10 minuten scooteren tot de Oostenrijkse grens.
Ik had me zeer verheugd op de hoogste en mooiste pas die Oostenrijk te bieden heeft...de 2571 m. hoge Grossglöckner.
Helaas motregende het die ochtend en toen we de pas naderden werd het nogal mistig maar we hebben het eerder meegemaakt dat naarmate je hoger klimt je op een gegeven moment boven de wolken komt hetgeen ook wel wat heeft dus met deze hoop in het achterhoofd de € 28.00 tol betaald...en omhoog.
Maar helaas waren de 2571 m. niet hoog genoeg, het zicht was ca. 15 m. en het natte wegdek degradeerde het genieten van het uitzicht dat er die dag niet was tot het geconcentreert overeind blijven in de talrijke haarspeldbochten.
Boven aangekomen was het nat...mistig en koud (plus 4 graden)

Afbeelding

Dit was ons panorama die dag:

Afbeelding

Nadat we ons in de Edelweisshütte met 'n stuk apfelstrüdel met warme vanillesaus hadden opgewarmd gingen we teleurgesteld verder bergafwaarts naar het zuiden.

Afbeelding

Maar naarmate de hoogte zakte...steeg de stemming want na 2 uurtjes rijden zag de wereld er zo uit:

Afbeelding

Vlak voor we de Italiaanse grens zouden passeren via de prachtige Staller-Sattel-pas zouden we overnachten in het Oostenrijkse hotel Alpenhof.

Afbeelding

De volgende ochtend was het stralend weer en opgewekt gingen we richting de pas
Doordat de weg aan Italiaanse zijde zeer smal is wordt het verkeer door een stoplicht geregeld, het eerste kwartier heeft het verkeer van Oostenrijk naar Italië groen licht dan gaat het 'n kwartier op rood en het derde kwartier heeft het verkeer van Italië naar Oostenrijk groen licht.
Maar als je het groene licht mist is het zeker geen straf als je 45 minuten moet wachten voordat je aan de beurt bent want op de pashoogte is het uitzicht adembenemend mooi.

Afbeelding

Afbeelding

Verder gingen we die dag door een fantastisch mooie streek zuidwaarts naar hotel Nigritella dat onze uitvalsbasis zou zijn om de komende dagen alle grijpbare bergpassen in die streek te scoren.

Afbeelding

En dat waren er nogal wat, de ene pas op...de andere af. Een rondritje van 180 km. betekende 5 bergpassen genieten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wellicht overbodig te vermelden dat wij ondanks de teleurstelling op de Grossglöckner enorm genoten hebben van het mooie weer en de indrukwekkende natuur in deze streek.
Ohja...en van het ijsje op de laatste foto!

;) Jo
3 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Italië 2020

Bericht#2 » 25 sep 2020, 19:03

Weer iets om jaloers op te zijn. En mooie foto's. Ik hoop dat jullie gezondheid toelaat om ook de volgende jaren nog zo'n reizen te maken. :thumbsup:
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Victor-San
Berichten: 676

Re: Italië 2020

Bericht#3 » 25 sep 2020, 19:28

Wooowwww wat een prachtige vakantie!!! Waren ze streng met coronamaatregelen? Groetjes Victor en Sandra
0 x

Gebruikersavatar
Sjaak
Berichten: 539

Re: Italië 2020

Bericht#4 » 25 sep 2020, 20:38

Erg gaaf, en mooie foto's!!
0 x

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Italië 2020

Bericht#5 » 25 sep 2020, 20:47

Verwijderd!

Jo
Laatst gewijzigd door Jo&Marian op 26 sep 2020, 08:26, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
Victor-San
Berichten: 676

Re: Italië 2020

Bericht#6 » 25 sep 2020, 20:58

Maar gelukkig hadden jullie leuk tijd gehad. Waren nog veel mensen op vakantie? Ik zie bijna geen auto's bij de hotels...
0 x

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Italië 2020

Bericht#7 » 26 sep 2020, 08:28

Victor-San schreef: Waren ze streng met coronamaatregelen? Groetjes Victor en Sandra


Beste Victor en Sandra,

Ik realiseerde me dat ik met het antwoord op je vraag misschien een discussie op gang breng die niks met het reisverslag te maken heeft, daarom heb ik het verwijderd!

Groetjes,
Jo
0 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
Victor-San
Berichten: 676

Re: Italië 2020

Bericht#8 » 26 sep 2020, 14:50

Geen probleem hoor Jo, zo'n fantastisch plek wou ik dit jaar ook gaan maar het zou niet meer worden denk ik.... maar ik ben blij voor jullie dat is wel gelukt. Groetjes Victor en Sandra
0 x

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Italië 2020

Bericht#9 » 27 sep 2020, 12:26

bertocello schreef: Ik hoop dat jullie gezondheid toelaat om ook de volgende jaren nog zo'n reizen te maken. :thumbsup:


Dank je voor deze lieve wens!

Ja...het klopt dat naarmate je ouder wordt je steeds meer gaat teren op herinneringen.
Het is dus zaak om zolang het kan mooie herinneringen te creëren, dan heb je later iets om op te teren!

Phoe...dit lijkt wel hogeschool filosofie... :roll: ...maar ik heb het toch echt zelf verzonnen!

;) Jo
0 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Italië 2020

Bericht#10 » 28 sep 2020, 09:43

Ik heb er weer van genoten van de foto's met het verslag. Ziet er schitterend uit daar.
Ook ik hoop voor jullie dat je samen nog lang wat mooie herinneringen mogen creëren. :thumbsup:
0 x
Groeten Peter.

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2020”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer