Even de sleur doorbreken

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Even de sleur doorbreken

Bericht#1 » 22 okt 2020, 09:41

Na zeven maanden thuiswerken komen de muren soms wel een beetje op me af. En dan de hele dag door dat oeverloze geouwehoer over kerauna in de media, waar iedereen weer wat van vindt. En die meningen van anderen vormen weer brandstof voor de volgende discussie, en zo zitten we muurvast in een vicieuze circel van gezeik en gedoe. Boos worden helpt niet, vluchten wel. Even weg uit de dagelijkse sleur.

Nu wordt vaak gezegd dat Zuid-Holland veel te vol en te druk is. Daar kan ik criticasters niet helemaal ongelijk in geven, maar je hoeft toch echt niet helemaal naar Groningen voor rust en ruimte. Zeker niet als je met de scooter op pad gaat op een winderige woensdagmiddag in oktober. Als je via Midden-Delfland en door het Westland naar Hoek van Holland rijdt, kom je nog behoorlijk wat wijdse uitzichten tegen.

Net voorbij Schipluiden waan je je even alleen in de polder. Dan kan je in rust genieten van de prachtige dreigende herfstlucht.
Afbeelding

In de buurt van Maasdijk veranderde de lucht weer door de zon die door de wolken probeerde te breken.
Afbeelding

Eenmaal aangekomen bij de Maeslantkering had de zon uiteindelijk van de wolken gewonnen. En dan schittert dat indrukwekkende bouwwerk toch wel (nee, ik bedoel niet m'n Kymco :schater:).
Afbeelding

Afbeelding

Eenmaal bij zee besef ik me hoeveel je kan zien en beleven in een rondje van pakweg 100 km. Wat mij betreft het beste medicijn als je de situatie even zat bent. Met een verruimde blik weer huiswaarts.
Afbeelding

Door de harde wind onderweg varieerde de snelheid van 45 tot 70 km/h. Maar de Kymco trekt het allemaal prima. :sct1: Vooralsnog lijkt de nieuwe Deestone achterband z'n werk prima te doen. Ik heb toch wel spijt dat ik de voorband niet heb laten vervangen, want ik had onderweg weer een schrikmoment toen het voorwiel bij licht aanremmen op (gelukkig) lage snelheid weggleed. Zo gek had ik het nog niet meegemaakt... En tsja, na zo'n ritje zal er ook weer gewassen moeten worden.
Afbeelding
4 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Even de sleur doorbreken

Bericht#2 » 22 okt 2020, 11:44

Je bent net zo'n grasmaaier als ik zie ik :-)
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Even de sleur doorbreken

Bericht#3 » 25 okt 2020, 10:52

Als je eenmaal de smaak te pakken hebt... Gisteren ook nog even naar de Reeuwijkse plassen geweest. Erg mooi daar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Altijd leuk als je zo dicht bij huis toch weer nieuw terrein weet te ontdekken.
2 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Even de sleur doorbreken

Bericht#4 » 27 okt 2020, 10:45

Heinz schreef:Als je eenmaal de smaak te pakken hebt... Gisteren ook nog even naar de Reeuwijkse plassen geweest. Erg mooi daar.


Het weggetje dwars tussendoor waar 's zomers de ijscoboer staat?
0 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Even de sleur doorbreken

Bericht#5 » 27 okt 2020, 13:43

Mooie herfstplaatjes van ons land.
Met dank en groet,
Jan.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Even de sleur doorbreken

Bericht#6 » 07 nov 2020, 16:23

Ook de schakelbrommer moet rijden:

Afbeelding

Wat een verschil met de Agi. :schater:
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2020”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer