agm caferacer, van 50cc naar 125cc

Gebruikersavatar
aron3010
Berichten: 4

agm caferacer, van 50cc naar 125cc

Bericht#1 » 29 jan 2018, 20:51

Hallo,

Ten eerste weet ik niet zoveel van de techniek van brommers en motors af, vandaar dit bericht. Ik vraag mij af of een agm caferacer van 50cc omgebouwd kan worden naar 125cc. Van wat ik begrijp is dat je dan een cilinderset van 125cc moet kopen en een carburateur die daarop afgesteld is. Ook lijkt mij dat je de remmen moet upgraden, vanwege het extra gewicht en de extra snelheid. Ik weet ook niet of het frame het extra gewicht kan houden, dus misschien moet die dan ook versterkt worden.

Ik ben niet van plan om dat binnenkort te doen, maar misschien wel eind dit jaar of begin 2019, als het uberhaupt mogelijk is. Als iemand er wat meer over weet zou ik het graag horen.

Bedankt!
Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 369
Contacteer:

Re: agm caferacer, van 50cc naar 125cc

Bericht#2 » 29 jan 2018, 20:57

Cilinder van een 125 CC past niet in je 50 CC Blok, het hemd van de Cilinder is te groot . (breedte)
Wil je een 125 CC Blok ? koop een nieuw Blok 125 CC , oa te koop bij de 4-takt winkel.(kost geen drol).
0 x
1 x Speedfiets 3, 2-Takt Lc 70Cc Malossi Sport, Yasuni R
1 x Speedfiets 3, 4-Takt , ( Sym 6 Deukjes Blok).

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 4420

Re: agm caferacer, van 50cc naar 125cc

Bericht#3 » 29 jan 2018, 20:57

Hallo Aron en welkom bij de STN :-)

Allereerst: stel je alsjeblieft even voor in de daarvoor bedoelde rubriek zodat we elkaar beter leren kennen : Stel je even voor

En twee: een CR is vast wel om te bouwen maar dan zal je je voertuig ook moeten laten omkeuren naar motor. Op het STN forum mag niet worden gesproken over illegaal opvoeren namelijk.
1 x

Gebruikersavatar
axisissi_NL
Berichten: 320

Re: agm caferacer, van 50cc naar 125cc

Bericht#4 » 29 jan 2018, 20:58

Dit is denk je antwoord :schater:


Afbeelding

De 125 cc is een ander blok en daarnaast is daar het frame daardoor ook anders
1 x

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Berichten: 998

Re: agm caferacer, van 50cc naar 125cc

Bericht#5 » 29 jan 2018, 20:58

Nogmaals WELKOM Aron ! !
Heb je al een CR ? Want hij is namelijk ook standaard leverbaar als 125cc
Laatst gewijzigd door ROADHOGG op 29 jan 2018, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
aron3010
Berichten: 4

Re: agm caferacer, van 50cc naar 125cc

Bericht#6 » 29 jan 2018, 21:21

Ik wil hem dan ook graag laten keuren als motor. Ik bedoelde trouwens ook om een hele cilinderkit te kopen (blok + cilinder). Nu ik zie dat er ook een 125cc variant is, is dat ook wel een aantrekkelijke optie.
0 x

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 477

Re: agm caferacer, van 50cc naar 125cc

Bericht#7 » 29 jan 2018, 21:35

Ombouwen kan soms,.... als het frame het toe laat.
Niet aan beginnen, is mijn devies.
Gouden regel,...... haal niet meer dan 30% extra vermogen uit je blok.
Fabrieksmatig wordt elke motor afgeleverd met minder pk dan er werkelijk uit kan komen. Dit voor de levensduur. Kijk maar naar de auto chiptuners,..... die gaan tot 30% extra vermogen ongeveer. Ze verwijderen de veiligheids marge. Sommige hebben een eigen mapping die beter is dan die van de Fabrikant die aan emissienormen moet voldoen. Volgens de wet dan.....hehehehehe.

Meer is alleen haalbaar met een hoop aanpassingen. Injectoren, turbo, spruitstuk etc.
Dan is er meer vermogen en klapt de std versnellingsbak eruit, die weer aanpassen, enz enz enz.

Bovenstaande zeg ik je als Maxiscoot rijder met motorrijbewijs.
Snor en brom moet je niet al te hard WILLEN rijden, is ie echt niet op gemaakt en je leven niet waard.

50cc tuning is ook een no-go area,.... en ik weet wat je voelt.
Waarom dan niet enz,.... Maar,....
Ikzelf ben gestopt met vechten en heb rijbewijs gehaald op maxiscoot.
Mag elk stadshart nu weer in, rij flink harder, ding gebruikt minder als mijn brom scoot. is een 100cc tje.
Blijf maar tunen (net als vroeger). Maar nu "legaal" zogezegd.

Jammer dat halen a rijbewijs zo duur is, ook als je alles in 1x haalt.


Stay safe. Ride easy.
2 x

Social Media

     

Terug naar “Hoe kan ik lid worden van ScooterTourclubNederland?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer