Verslag BBQ rit KTN/STN 21-07-2018

Gebruikersavatar
Patrick
Voormalig STN Lid
Berichten: 414
Contacteer:

Verslag BBQ rit KTN/STN 21-07-2018

Bericht#1 » 21 jul 2018, 21:16

Hier komt het verslag van de BBQ Rit
Afbeelding
4 x

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Verslag BBQ rit KTN/STN 21-07-2018

Bericht#2 » 21 jul 2018, 23:00

Dit zijn de mooiste weekenden.

Vrijdagmiddag heerlijk vrij genomen, dat is het voorrecht van het zelfstandig zijn.
Om half 3 stapte ik op mijn scooter om vanuit Hoofddorp naar Oisterwijk te rijden, om daar de acht door te brengen in een hotel.
De reis verliep voorspoedig, het grootste gedeelte is bekend terrein, en dus was ik om 6 uur op de plaats van bestemming.
Een eenvoudige kamer, schoon, en alles wat een mens nodig heeft was aanwezig.
Even nog een stukje gewandeld, door de bossen, want rondom het hotel is het omgeven door bosgebied.

Op het terras nog even wat gedronken, en daarna naar mijn kamer en even tv gekeken.
Toen was het tijd om de oogjes dicht te doen.

En dan is het al gauw half 7, en gaat mijn alarm af.
Het is de dag van de Kempentour. Hier wilde ik graag mee rijden, en heb daar best wel een en ander voor moeten regelen.
Na een heerlijke douche, ben ik gaan ontbijten. Wat een perfect ontbijt. Hier had een heel weeshuis van kunnen eten, zo overdadig.
De verzorging in dit kleine hotel is echt super.

Na het ontbijt nog even de beentjes gestrekt, met een kleine boswandeling, en mijn vrouw gebeld.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna was het tijd om naar het startpunt in Bergeijk te rijden.

Wat is Brabant toch mooi, met zijn bossen, velden, en pitoreske dorpen, waar het lijkt of de tijd veel langzamer gaat. Echt een lust om doorheen te rijden.
Om ongeveer half 11 arriveerde ik bij De Vlegel in Bergeijk, waar al een paar tourvrienden aan de koffie en thee zaten.
Al snel was de groep compleet met 9 personen.

De dag kon beginnen.
En hoe........ Eerst uitgebreid koffie met een heerlijk stuk ijstaart, waarbij op de slagroom niet bezuinigd was.
Dit alles overgoten met nootjes, een heerlijke saus, en andere smakelijke ingredienten.
Een hele hap, zeker nadat ik al zo uitgebreid ontbijt had gehad.

Maar we waren er nog niet, want de baas van deze leuke zaak, verwende ons ook nog even met een paar houten plankjes, gevuld met minihamburgers, stukje gemarineerde kip, en eigengemaakte frietjes.

DIT IS NOU BRABANT.

En dit hebben we natuurlijk ook te danken aan onze gastheer, Patrick.

Nadat de buikjes volledig rond gegeten waren, konden we om half 12 vertrekken.
Volop zon, dus prachtig tourweer. als eerste bestemming stond Postel in de planning.

Dus de grens over, naar Belgie, om een bezoek te brengen aan de aldaar gevestigde abdij.
Buiten de abdij is een behoorlijk groot restaurant met bijbehorend terras gevestigd, waaraan wel te zien is dat het geloof ook een draai naar de commercie gemaakt heeft.

Wij hebben daar niet gezeten, vroom als wij allemaal zijn, hebben we een bezoek gebracht aan de abdij met de daarbij horende kruidentuin.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens hebben we onze tour voortgezet, waar Patrick ons de mooiste stukken van dit geweldige gebied heeft laten zien.

Het was heerlijk om te rijden, ook al omdat Jan met zijn motor, ons vaak in de gelegenheid kon stellen om veilig over te steken, door even met deze machtige machine stil te staan, met alarmlampen aan, zodat het overige verkeer even stopte.
Helemaal top, Jan.

De tocht bracht ons rond de klok van 2 uur of half 3, naar een volgende stopplaats, waar we een lunch konden gebruiken.
Via een niet geasfalteerde weg, een hoop steentjes en zand, kwamen we bij "In den Bockenreyder" in Esbeek terecht.

Bij aankomst zag ik vanuit mijn ooghoeken, dat een heel peleton kippen, als de sodemieter aan de gang gezet werd om eieren te produceren, want bij dit restaurant staan veel uitsmijters op het menu.
Twee, drie, ja zelfs met 5 eieren, aangevuld met kaas, ham en salade of groenten, het is hier allemaal te krijgen.

Ik dacht dat ik aardig kon eten, maar ik moet in Gradje, en Marco, mijn meerdere erkennen.

We hebben wel lekker gegeten, en natuurlijk met een paar Radlers, en colaatjes, alles weg gespoeld.

Na het afrekenen, ( ja, dit was het enige wat we zelf betaalden) zijn we weer opgestapt, en verder gegaan.

Via Oirschot, kwamen we bij een spottersplaats van vliegveld Eindhoven terecht, waar we allemaal door Gerard getrakteerd werden op een ijsje naar eigen keuze.
Dank je wel, kanjer. Het was lekker.

En maar weer verder, voor het laatste stuk van deze geweldige tour.

Natuurlijk passeerde we dat misterieuze kleine huisje, waarvan velen zich afvroegen wie daar dan woont.
Dus, de meesten gingen en op onderzoek uit.

Afbeelding

En nee, Marco zit hier niet te poe...n, ik was een beetje laat met het maken van de foto.
Hij kwam net weer overeind, nadat hij binnen in het huisje gekeken had.

Vandaag moest Marco wel vaker weer overeind komen, maar daar mag ik niks over zeggen, ander praat hij straks niet meer met mij.

En ook anderen waagden een blik naar binnen.

Afbeelding

Afbeelding

Alle geheimzinnigheid is hierbij opgelost.


Afbeelding

Afbeelding

Bij het eindpunt wachtte ons alweer een maaltijd, nu een uitgebreide BBQ, aangevuld met heerlijke salades, stokbrood, sausjes, enz.
Hier hebben we, onder het genot van een paar drankjes, nog lekker zitten kletsen.

Ik vond het echt top, maar hier hield het dus nog steeds niet op.

Patrick bedankte ons voor onze aanwezigheid bij deze tour, en liet dit nog vergezeld gaan met een mooie pen van de KTN, en een klein flesje drank, wat zijn ontstaan dankt aan de tijd dat er een smokkelroute was tussen Belgie en Nederland.

Patrick, jij moet ons niet bedanken, wij bedanken jou, voor deze schitterende dag, voor al het werk wat je erin gestoken hebt om de route uit te zetten (en ook Gradje hiervoor dank). Voor de super ontvangst, en natuurlijk voor de BBQ.

Ook mijn medetourders bedankt, jullie zijn goed en fijn gezelschap, en ik vond het tof om deze dag met jullie door te brengen.

Afbeelding

Afbeelding

Tot een volgende keer.

gr, Henk
10 x

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 630
Contacteer:

Re: Verslag BBQ rit KTN/STN 21-07-2018

Bericht#3 » 21 jul 2018, 23:24

Het was idd een hele mooie rit en super gezellige dag. Patrick bedankt voor de goede zorgen en de medetourrijders bedankt voor alle gezelligheid.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
7 x
Langste rit op 1 dag 310 km

Huidige scooter:
Sym fiddle 3 02-07-2020 nieuwe

Eerdere scooters:
Peugeot elystar
Peugeot kisbee sportsline
Kymco New Dink 2013 zwart (black Betty)
Kymco Grand Dink 2008 champagne (Klara)(helaas ongeluk gehad)
Yamaha Neo's
Kymco Grand Dink 2008 antraciet
Peugeot buxy rs
Kymco k12
Peugeot tkr
Tomos

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Verslag BBQ rit KTN/STN 21-07-2018

Bericht#4 » 22 jul 2018, 00:16

Ik heb hier weinig aan toe te voegen, behalve dat het een topdag is geweest, en ik intens genoten heb. Als je bovenstaande foto's hebt gezien, snap je wat ik bedoel. Ik heb 3 foto's die nogal schokkend kunnen overkomen , maar heb besloten om ze toch te plaatsen. Roadhogg heeft een vrouw gevonden. Tenminste......dat dacht hij. Bleek het achteraf een beer te zijn, want er hing een flos onder, maar toen was het leed al geschied. Gradje is nu officieel homo geworden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na deze schokkende mededeling wil ik alle mederijders bedanken voor de gezelligheid, en Patrick in bijzonder, die dit allemaal mogelijk heeft gemaakt.
Gr, Marco.
8 x

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: Verslag BBQ rit KTN/STN 21-07-2018

Bericht#5 » 22 jul 2018, 11:32

Tja wat moet ik hier nog aan toevoegen?
Ten eerste Henk alle credits voor de tour gaan naar Patrick, ik heb alleen maar meegereden........., Ten tweede Gerard bedankt voor het ijs(je was me net voor......) En ten derde iedereen HARDSTIKKE BEDANKT voor de gezelligheid ! !
Maar nogmaals een dank je wel :worshippy: voor Patrick voor het organiseren van deze geweldige dag ! ! Ook al was het een thuiswedstrijd ik ben weer op stukken geweest die ik niet kende .......
7 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2018”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

Aanmelden  •  Registreer