Toertje Weerribben

Ons Archief van alle tours en meetings van alle jaren vind je hier! Snuffel eens rond!
Kaka

Toertje Weerribben

Bericht#1 » 16 mei 2020, 22:49

Vandaag samen met mijn kameraad een tourtje gedaan naar de Weerribben. Vrouwlief had haar scooter uitgeleend. Vanuit Hoogeveen eerst naar Echten voor een snack op Camping Westerbergen.
Daarna door via Koekange, Rogat, Meppel Wanneperveen naar Giethoorn. Via het Giethoornse meer naar Muggenbeet, Blokzijl en over de dijk naar Moespot. Een straffe wind was er op de dijk.
Vanuit Moespot, St Jansklooster en Poepershoek naar Zwartsluis. Dan via Baarlo naar Meppel. Hier nog een kibbeling naar binnen gewerkt.
Daarna volgen Lankhorts, de Schiphorst, de Wijk, Ijhorst de Stapel, Fort, Zuidwolde, Alteveer, Kerkenveld, Hollandscheveld,en uiteindelijk via Noordscheschut naar Hoogeveen.
Voor mij inmiddels een classic van circa 130 kilometer met zoals ik mij nu realiseer mooie en bijzondere plaatsnamen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
3 x
Nu: Peugeot Django Heritage 50
Voorheen: Vespa Pk50XL automatica
:sct1:

peter stupers

Re: Toertje Weerribben

Bericht#2 » 16 mei 2020, 23:10

Mooie route gedaan daar in Drenthe, kom er zowat jaarlijks een paar weken kamperen en het liefst in
de buurt van Dwingelo, van daaruit heerlijk fietsen en zitten redelijk centraal om in een ruime straal
veel bos en leuke dorpen aan te doen. Reuze jammer dat er dit jaar niks van komt,denk dat de caravan
de stalling niet uit komt dit jaar.
Tot voor een paar jaar geleden elk jaar in Stuifzand gestaan voor twee of drie weken gezellig bij de Fam Ham aan de
Wijsterseweg. Helaas moesten hun vanwege gezondheidsredenen de hele boel verkopen.
Vorig jaar op een mooie camping gestaan net buiten Dwingelo.
0 x
Groeten Peter.

Roy

Bericht#3 » 16 mei 2020, 23:33

Leuk toertje en mooi setje die 2 django's
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Piaggio New Liberty 2016 midnight blue

Victor-San

Bericht#4 » 17 mei 2020, 11:37

:thumbsup: leuk!!!
0 x

Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder

Bericht#5 » 17 mei 2020, 11:59

Oeh, dat is een heel mooi gebied, ik rij daar altijd graag. Het hele gebied tussen Meppel en Kampen is prachtig. Super tourtje! :thumbsup:
0 x

Jan-H
STN Verkeersveiligheid

Bericht#6 » 17 mei 2020, 22:03

Mooie rit met twee apart vormgegeven scooters.
Dank voor de foto's en groet,
Jan-H
0 x
Jan-H
Na 50 jaar weer op een scooter!

Dagrecord 318 km.
Afbeelding

Teunis

Bericht#7 » 19 mei 2020, 10:32

Prachtig hoor!
En als er straks weer wat meer open is kun je hier Elly's Beach en Bistro heerlijk lunchen...
Afbeelding
0 x

Teunis

Bericht#8 » 19 mei 2020, 10:47

Tweede van links is onze dochter Gerlinde, die had als verrassing voor mij het Restaurant gevraagd de boel wat te versieren, te ere van mijn honderdste rit die ik voor de motormaatjes had georganiseerd..

Daarom mochten we van motormaatje allemaal wat lekkers uitzoeken..
Afbeelding
0 x

Social Media

Terug naar “Verslagen van Tourritten, Meetings & Evenementen”