Plan toerrit door Nederland

Ons Archief van alle tours en meetings van alle jaren vind je hier! Snuffel eens rond!
Gebruikersavatar
KoKiem
Berichten: 235

Plan toerrit door Nederland

Bericht#1 » 17 apr 2021, 21:53

In een eerder verslag heb ik geschreven over een toerrit Ardennen of Moezel te willen gaan maken. Nu de Covid-perikelen aanblijven wordt het een rondje Nederland. De planning ligt om op zaterdag 24 april as. te vertrekken om 4 dagen later, Koningsdag, thuis te komen. De eerste dagtoer zal vanaf mijn huis (in de buurt van Vlissingen) naar een camping in de kop van Noord-Holland zijn. De afstand zal 200 tot 230 kilometer bedragen waarmee ik mezelf ook wat tijd wil gunnen onderweg nog h.e.e.a. te zien.

De reis zoals ik deze wil rijden gaat over de Veersegatdam, Stormvloedkering, Brouwersdam en Haringvlietdam naar Spijkenisse om via de Beneluxtunnel, Schiedam naar Hazerswoude-Rijndijk te gaan. Dan naar Hoofddorp en door naar de pont over het Noordzeekanaal om via Assendelft de richting van Den Oever uit te gaan. De bedoeling is dat ik ter hoogte van Alkmaar / Heerhugowaard een camping zal gaan zoeken.

De volgende dag zal ik ongeveer een zelfde afstand af willen leggen. De route gaat over de Afsluitdijk naar Friesland waar ik dan een tourrit wil maken via Sneek, Hindeloopen, Stavoren, Oldemarkt, Steenwijk en Giethoorn in de richting van Zwolle. Daar zal ik weer ergens gaan overnachten.
De maandag wil ik een landelijke toertocht gaan maken via de IJssel en daarbij Deventer, Zutphen en Doesburg aandoen waarna ik tussendoor Arnhem en Nijmegen wil rijden en ergens wil overnachten aan de zuidkant van de Maas. Die dag zal ik minder dan 200 kilometer rijden.
De laatste dagtocht zal via de zuidkant van de Maas naar Willemstad gaan om de, voor mij bekende weg, naar Ooltgensplaat te nemen in de richting van Zierikzee. Dan over de Zeelandbrug weer richting huis aan.

Het grootste gedeelte van deze reis zal vrij goed te rijden zijn via navigatie (Google maps). Het enige deel waar ik wat vervelende situaties voorzie is de reis vanaf de Beneluxtunnel tot aan het Noordzeekanaal. Met mijn elf jaar oude tweetakt brommer moet ik Den Haag en Amsterdam mijden. Niet dat ik daar naar toe wil, maar noopt mij wel de route aan te passen en uit te kijken daar niet terecht te komen. Hierbij zal ik ook best wel eens voor een gesloten verklaring komen te staan en een alternatieve route zal moeten nemen.
Nu hopen dat de weergoden mij gunstig gezind zijn. Dat maakt de reis aangenamer. U hoort van mij.

Ko
6 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink en Honda NSC 50R.
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

www.brommerreizen.nl

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Plan toerrit door Nederland

Bericht#2 » 18 apr 2021, 08:38

Straffe plannen Ko! :thumbsup:

Je hebt het over 'n rondje Nederland...daarbij sla je het mooiste stukje Nederland over en dat ligt niet ten zuiden van de Maas en de plaatsen die jij noemt maar echt in het zuiden!!!!

:lol: .... ;)
1 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Plan toerrit door Nederland

Bericht#3 » 18 apr 2021, 09:35

Dat wordt hoe dan ook een hele mooie ronde!
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Sjaak
Berichten: 539

Re: Plan toerrit door Nederland

Bericht#4 » 18 apr 2021, 10:55

Veel plezier met de tour!! Nederland is leuk om te ontdekken.
1 x

Gebruikersavatar
KoKiem
Berichten: 235

Re: Plan toerrit door Nederland

Bericht#5 » 18 apr 2021, 18:40

Jo&Marian schreef:Straffe plannen Ko! :thumbsup:

Je hebt het over 'n rondje Nederland...daarbij sla je het mooiste stukje Nederland over en dat ligt niet ten zuiden van de Maas en de plaatsen die jij noemt maar echt in het zuiden!!!!

:lol: .... ;)


Ik bewaar graag het mooiste voor het laatst :) Als de grenzen weer open zijn hoop ik ooit nog eens bovenlangs de Brabantse steden naar Venlo te rijden en dan langzaam afzakken naar Sittard, Slenaken, Vaals om dan via de Eifel, Luik, Maastricht, Weert, Eersel naar Baarle Nassau en terug naar huis. Dus wacht maar af. :moto2:
0 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink en Honda NSC 50R.
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

www.brommerreizen.nl

Gebruikersavatar
Victor-San
Berichten: 676

Re: Plan toerrit door Nederland

Bericht#6 » 18 apr 2021, 18:53

Wooow Ko, leuk en goede plan!!!
1 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Plan toerrit door Nederland

Bericht#7 » 21 apr 2021, 13:36

Hey Ko,
Ben benieuwd naar je avonturen en wens je veel plezier, met de al vergevorderde voorbereiding van deze grote NL -en omstreken Tour.
Ik houd het topic in het oog. :o
Groet,
Jan.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
KoKiem
Berichten: 235

Re: Plan toerrit door Nederland

Bericht#8 » 21 apr 2021, 15:23

Dankjewel Jan. Heb gisteren vernomen dat de Afluitdijk afgesloten is voor (brom)fietsers. Tsja, de dijk heet niet voor niets Aflsluitdijk. De rit gaan nu via de Enkhuizen en de Markerwaarddijk naar Flevoland en de Noordoostpolder. Desalniettemin ook een mooie route. Je hoort er van.

Groet, Ko
1 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink en Honda NSC 50R.
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

www.brommerreizen.nl

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Plan toerrit door Nederland

Bericht#9 » 27 apr 2021, 18:05

En heeft de reis plaats gevonden :?:
0 x

Gebruikersavatar
KoKiem
Berichten: 235

Toeren door Nederland

Bericht#10 » 27 apr 2021, 23:28

Beste mensen,

De afgelopen paar dagen heb ik een toerrit gereden door Nederland Begonnen in mijn woonplaats Oost-Souburg en via de Zeeuwse dammen, het groene hart van Zuid-Holland naar Enkhuizen gereden. De volgende dag een tocht via Flevoland door de Noordoostpolder en zuidwest Friesland naar Giethoorn en richting Kampen. Dan de terugrit via Ede, 's-Hertogenbosch en Bergen op Zoom. Dit alles op mijn Kymco Gran Dink 50 cc 2-takter.
Lees het volledig verslag met foto's op de webpagina van mijn blog: https://brommertours.blogspot.com/p/toerrit-nederland-april-2021.html

Veel leesplezier en laat een berichtje achter.

Groetjes Ko
4 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink en Honda NSC 50R.
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

www.brommerreizen.nl

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van Tourritten, Meetings & Evenementen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer