Kouwe jatten rit

Ons Archief van alle tours en meetings van alle jaren vind je hier! Snuffel eens rond!
KoKiem
Contacteer:

Kouwe jatten rit

Bericht#1 » 27 jan 2024, 19:35

Zevenentwintig januari. Na een vorstperiode en periodes van regen staat vandaag de uitgestelde nieuwjaarsrit op het programma. De schaatsen mogen inmiddels weer in het vet, maar de isobroek nog niet. Het is 4,5°C als ik om half acht op de bromscooter stap. Maar met motorkleding, een dubbel paar sokken en drie lagen onderkleding maak ik de rit van Vlissingen naar Bleiswijk (122 km). Een rit die ik al vaker heb gereden en normaliter ongeveer drie uren vergen.
Ik rijd de mij bekende weg over de dammen (Veersegatdam, Oosterscheldekering, Brouwersdam en Haringvlietdam) via Hellevoetsluis en Spijkenisse en bij Pernis even een bakje doen, dan door de Beneluxtunnel en Schiedam naar Berkel & Rodenrijs. Dan is het nog een kleine tien kilometer naar het obesitasplein van Bleiswijk. Ik was er om 10.45 uur en even later kwam ook @Heinz. Nog even een bakje doen en terwijl de koffie genuttigd wordt komen de andere rijders binnendruppelen.
Enkele rijders hadden zich afgemeld maar het clubje was mooi genoeg om weer even lekker te babbelen. Als je elkaar een tijdje niet gezien hebt, is er weer veel de revue gepasseerd.
Rond twaalven begon de korte route waarbij de motoren een andere weg gingen dan de brommers/snorders. De route voor brommers was ruim 35 kilometer door de Haaglanden. Polder en stedelijk gebied wisselen elkaar af. Inmiddels was het kwik al ruim 7°C en een ietwat waterig zonnetje maakte dat het aangenaam was. Het eindpunt was de Dobbeplas in Nootdorp. Daar kwamen motorrijders en brom/snorrijders weer bij elkaar.
Gezelligheid kent nauwelijks tijd, maar op een bepaald moment moeten we toch weer afscheid nemen. Na enige drankjes en een prima lunch was dat moment aangebroken. Ieder ging weer individueel zijn weg naar huis. Voor mij nog een kleine drie uur naar Vlissingen. Rond zes uur hadden mijn trouwe tweebander en ik weer een mooie dag achter de rug.

@Heinz bedankt voor de wederom goede organisatie en succes de komende tijd. Ieder die aanwezig was ontzettend bedankt voor de gezelligheid en tot de volgende keer.
7 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink (2009), Kymco G-Dink (2014) en Honda NSC 50R (2017).
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

www.brommerreizen.nl

Jan-H
STN Verkeersveiligheid

Re: Kouwe jatten rit

Bericht#2 » 27 jan 2024, 22:41

Mooi verslag Ko als gebruikelijk voor hem.
En ook trots op Oldy, die voor Lutz en mijzelf een zeer afwisselende Tour voor de motorscooters uit de Navi toverde.
Dank aan Heinz voor de prima locatie voor de lunch, die wij allen konden waarderen.
Wij namen afscheid voor het restaurant en Jan T en ik gingen voor de flinke rit naar Ouddorp.
Was nog even spannend vanwege de grote dorst van mijn Medley. Nog voor afslag Brielle gaf de meter een lege tank aan en alle streepjes van de zeven liter inhoud waren op.
Gelukkig was een station bij Goedereede de redding want er was nog maar circa 0,25 liter over.
Na Bella weer in winterslaap gebracht te hebben de laatste etappe naar de Oostkant van het eiland en nu in een warme auto.
Bij thuiskomst hete soep en een warme douche om de kou uit het lijf te krijgen.

Met sportieve groet,
Jan-H.
Laatst gewijzigd door Jan-H op 28 jan 2024, 12:09, 2 keer totaal gewijzigd.
4 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Lutz

Bericht#3 » 28 jan 2024, 09:28

Mijn Honda toonde een verbruik van gemiddeld 2,3l per 100km. Dat zou theoretisch goed zijn voor 300km.
Met een beetje tegenwind worden het makkelijk 2,7l per 100km, dan kom je maar 250km ver.
Mocht je met volle tank zijn gestart dan heb je gisteren geschat 240km gereden.

Klopt dat een beetje?
2 x
You meet the nicest people on a …

Heinz

Bericht#4 » 28 jan 2024, 09:40

Afbeelding
3 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Jan-H
STN Verkeersveiligheid

Bericht#5 » 28 jan 2024, 11:03

Goedemorgen scootervrienden,
@Lutz
Tankinhoud was minus een 70 km rit in september 2023 over het eiland Goeree-Overfakkee.
Daarna heeft Bella niet meer gereden tot deze tour. :angry2:
Gereden +/- 140 km aan en thuisreis, plus motor tourtje rondom Delft, Oud- verlaat, Pijnakker, Bergschenhoek en Nootdorp circa 70 km = 210 km + 70 km = 280 km / 7 liter = 1 liter per 40 km en dat is precies dat de Medley gemiddeld verbruikt.
Dus klopt het redelijk.
Groet,
Jan.

@Heinz
Dank voor de leuke foto met de twee Jannen.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Social Media

Terug naar “Verslagen van Tourritten, Meetings & Evenementen”