Zevenentwintig januari. Na een vorstperiode en periodes van regen staat vandaag de uitgestelde nieuwjaarsrit op het programma. De schaatsen mogen inmiddels weer in het vet, maar de isobroek nog niet. Het is 4,5°C als ik om half acht op de bromscooter stap. Maar met motorkleding, een dubbel paar sokken en drie lagen onderkleding maak ik de rit van Vlissingen naar Bleiswijk (122 km). Een rit die ik al vaker heb gereden en normaliter ongeveer drie uren vergen.
Ik rijd de mij bekende weg over de dammen (Veersegatdam, Oosterscheldekering, Brouwersdam en Haringvlietdam) via Hellevoetsluis en Spijkenisse en bij Pernis even een bakje doen, dan door de Beneluxtunnel en Schiedam naar Berkel & Rodenrijs. Dan is het nog een kleine tien kilometer naar het obesitasplein van Bleiswijk. Ik was er om 10.45 uur en even later kwam ook @Heinz. Nog even een bakje doen en terwijl de koffie genuttigd wordt komen de andere rijders binnendruppelen.
Enkele rijders hadden zich afgemeld maar het clubje was mooi genoeg om weer even lekker te babbelen. Als je elkaar een tijdje niet gezien hebt, is er weer veel de revue gepasseerd.
Rond twaalven begon de korte route waarbij de motoren een andere weg gingen dan de brommers/snorders. De route voor brommers was ruim 35 kilometer door de Haaglanden. Polder en stedelijk gebied wisselen elkaar af. Inmiddels was het kwik al ruim 7°C en een ietwat waterig zonnetje maakte dat het aangenaam was. Het eindpunt was de Dobbeplas in Nootdorp. Daar kwamen motorrijders en brom/snorrijders weer bij elkaar.
Gezelligheid kent nauwelijks tijd, maar op een bepaald moment moeten we toch weer afscheid nemen. Na enige drankjes en een prima lunch was dat moment aangebroken. Ieder ging weer individueel zijn weg naar huis. Voor mij nog een kleine drie uur naar Vlissingen. Rond zes uur hadden mijn trouwe tweebander en ik weer een mooie dag achter de rug.
@Heinz bedankt voor de wederom goede organisatie en succes de komende tijd. Ieder die aanwezig was ontzettend bedankt voor de gezelligheid en tot de volgende keer.