Koude scooter voelt aan alsof er een aanhangwagen achter hangt

Ons Archief van alle tours en meetings van alle jaren vind je hier! Snuffel eens rond!
Anouke

Re: Koude scooter voelt aan alsof er een aanhangwagen achter hangt

Bericht#11 » 01 feb 2025, 17:31

René K schreef:Ik ben benieuwd, krijgen we het nog te lezen?

Natuurlijk, wat er aan gedaan is en de kosten.
0 x
Heb nooit genoeg brommers/scooters :scoot:

Brute-Force
Contacteer:

Bericht#12 » 02 feb 2025, 00:57

Bandje wisselen laat ik doen , dat ivm beschadiging aan de velgen te voorkomen , en gelijk Balanceren .
Daar heb ik de apparatuur nog niet voor
0 x
2 x Gilera Runner op Motorplaat .

René K

Bericht#13 » 02 feb 2025, 08:54

De kosten gaat mij niets aan en krijg je daar weer commentaar over, nee gewoon leerzaam wat de storing was.
0 x

boukeent

Bericht#14 » 02 feb 2025, 09:22

gelukking heb ik dit nog niet gehad met mijn 300. hopelijk word oorzaak gevonden en opgelost. ik heb alleen andere problemen gehad zoals bougiedop die stuk ging door vocht. tevens loopt mijn 300 veel touren als hij koud is maar dan laat ik hem gewoon even draaien.
0 x
kymco xtown 300i, 2018
sym joymax z 300i, 2019
mash dirt track 650, 2019

deusjevo

Bericht#15 » 04 feb 2025, 09:48

Anouke schreef:Hij staat al bij de dealer. Een dealer waar ik alle vertrouwen in heb. Als hij vindt "je band moet vervangen worden." Dan hoeft hij mij er niet eerst voor te bellen. Hij weet wat ik erop wil: Heidenau! Meer dan dubbel zo duur dan Michelin City grip, maar ik ben van het merk overtuigd. Een nieuwe band, ook een dure, is nog altijd goedkoper dan onderuit gaan. En hetzelfde geldt voor de remmen of iets anders wat hij ziet. Ik weet dat hij hier nooit misbruik van zal maken. Het is een kleine dealer, maar het is er altijd druk. Dat zegt wel wat over hem. Hij heeft een eigen soort humor. IK zette de scooter op het terrein en op het moment dat hij mij ziet, zegt hij luid: "Oh neee, wat heb je nu weer te zeiken. Doodziek wordt ik ervan."
En dan het liefst als er andere klanten bij zijn. Ik kan gelukkig heel goed met hem omgaan, dus trek me er niets van aan. Als de klanten weg zijn, vraagt hij wat er is. "Simpel pak de scooter de volgende dag, dan voel je gelijk wat er aan de hand is." Ik hoor het wel weer wanneer die klaar is en wat het gaat kosten."
Als het niet veel is, hoef ik niets te betalen. Hij wordt er niet rijk door, maar het klanten vertrouwen heeft hij.

Heb je hem al terug?
0 x

Anouke

Bericht#16 » 04 feb 2025, 19:00

Nee, maar hij belde mij op vanwege de kosten van de remklauw die echt muurvast zat. Het nadeel hiervan is dat er geen alternatief te vinden is dus het wordt een originele Kymco die helaas meer dan 300 euro kost. Ook de achterband moet vervangen worden. Om eerlijk te zeggen verwachtte ik dat al.
Het wordt een Heidenau 150/70-13... ook niet goedkoop. Al met al loopt het aardig op, maar is Kimmie zoals mijn vrouw haar noemt, klaar voor het seizoen.
0 x

Anouke

Bericht#17 » 14 feb 2025, 17:31

Kimmie is weer thuis. Mijn dealer heeft enorm lopen worstelen met de remklauw en het achterwiel. Nu kan ik goed met hem opschieten en hij heeft mij echt gemazzeld. Voor alle uren die hij bezig is geweest rekende hij mij 120 euro. Ik schat dat hij mij minstens 200 euro niet heeft gerekend. Typisch geval van vaste klant, ik zeur niet en luister naar zijn advies als ik een idee heb. Kimmie rijdt fantastisch, al doe ik het rustig aan in verband met mijn splinternieuwe Heidenau achterband. Maar hoop in maart op dubbele temperaturen. Dan toeren....
0 x

Social Media

Terug naar “Verslagen van Tourritten, Meetings & Evenementen”