Verslag KTN Biesbosch rit zaterdag 22 juli 2017

Gebruikersavatar
MonsterlijkKPS
Voormalig STN Lid
Berichten: 1760

Verslag KTN Biesbosch rit zaterdag 22 juli 2017

Bericht#1 » 22 jul 2017, 07:59

Deze tourtocht van ongeveer 100 km (ca. drie tot vier uur rijden) kent start en finish bij McDonalds weststad (innovatiepark) in Oosterhout Noord.

Verzamelen om 10:30u --> Vertrek: 11:00u

De tocht voert onder meer langs Geertruidenberg, Hank, Werkendam, door natuurpark de Biesbosch, Dussen, 't Capelse Veer en 's Gravenmoer. Met een mooie lus onder- en door Oosterhout eindigen we weer bij McDonalds in Weststad. Ik heb een .gpx bestand van de route bijgevoegd.

Ik hoop dat jullie net zo enthousiast over de mooie plekken onderweg zullen worden als ik ben!

Arjo

Voor meer info http://www.kymco-tourclub-nederland.nl/smf/index.php/topic,15665.0.html
Afbeelding

In dit topic kan jullie verslag geschreven worden :D . Veel plezier allen!
0 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16


Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Gebruikersavatar
VincentB
Berichten: 385

Re: Verslag KTN Biesbosch rit zaterdag 22 juli 2017

Bericht#2 » 22 jul 2017, 12:40

Kon er helaas niet bij zijn. Maar veel plezier gewenst met dit prachtige weer!
0 x
Record op een dag: 660km

Gebruikersavatar
Patrick
Voormalig STN Lid
Berichten: 414
Contacteer:

Re: Verslag KTN Biesbosch rit zaterdag 22 juli 2017

Bericht#3 » 22 jul 2017, 13:45

Helaas is de tour afgebroken omdat spijtig genoeg zo ver ik gehoord heb was het Jan-H die is aangereden van achteren door een auto.
Wat er precies gebeurd is weet ik niet , hij is naar het ziekenhuis in Gorinchem gebracht.
Ik hoop dat het niet te ernstig is wat ik begreep had hij last van zijn schouders en schaafwonden in het gezicht .
Er zal wel een update komen van 1 van de mede tourrijders
Ik zelf moest na de koffie bij de Mac weer naar huis omdat ik Anny had opgesloten en alle sleutels had mee genomen van het huis . Heb haar om 13:00 bevrijd van eenzame opsluiting.

Nu maar afwachten op verdere berichtgeving van het ongeval.

Patrick
1 x

Gebruikersavatar
ceesvanwijk3081962
Berichten: 152

Re: Verslag KTN Biesbosch rit zaterdag 22 juli 2017

Bericht#4 » 22 jul 2017, 14:21

jeet je wat hoor ik nu ik hoop dat alles goed gaat met jan h laat gauw hooren hier hoe het met hem gaat gr cees v w
0 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Verslag KTN Biesbosch rit zaterdag 22 juli 2017

Bericht#5 » 22 jul 2017, 15:28

Hallo medeclubleden en KTN-leden,

Ik nam deel aan deze tour en heb het ongeval vanuit mijn linkerspiegel gade moeten slaan...
Een roekeloze automobilist heeft ervoor gekozen om in te gaan halen waar én geen mogelijkheid én geen ruimte was, de middenas van de weg bestaat daar uit een flinke wal: trottoirbanden met daartussen straatwerk...
Ik heb van plaats delict enkele foto's genomen om thuisfront en hier op het forum het ongeval te illustreren.

Ik ben nu onderweg naar huis (Amersfoort) en sta nu in Zeist dit verslag te schrijven.

Ik wens Jan-H ontzettend veel sterkte toe en een spoedig herstel!

Vriendelijke groet,
Frans

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
2 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

scooterblokkerste

Re: Verslag KTN Biesbosch rit zaterdag 22 juli 2017

Bericht#6 » 22 jul 2017, 19:59

Wij wensen Jan h heel sterkte en hopen dat zijn herstel voorspoedig zal verlopen en dat hij weer snel op zijn vriend zal zitten
Ria enJan
1 x

Gebruikersavatar
StierHerman
Voormalig STN Lid
Berichten: 1126

Re: Verslag KTN Biesbosch rit zaterdag 22 juli 2017

Bericht#7 » 22 jul 2017, 20:45

shit dat zijn de dingen die niet zouden moeten gebeuren. heel veel sterkte met je herstel jan.

groet herman
1 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Verslag KTN Biesbosch rit zaterdag 22 juli 2017

Bericht#8 » 22 jul 2017, 21:40

Verslag KTN Biesbosch rit zaterdag 22 juli 2017
Jan-H heeft mij benaderd om samen de Biesbosch rit te gaan doen. Eerst had ik aangegeven niet te kunnen ivm werk, echter ik had niet goed naar de datum gekeken. Alsnog aangegeven dat ik zin had :yahoo: en Jan-H zou richting Den Briel komen ter hoogte van het viaduct N57. Hier vandaan gaan we samen naar McDonalds Weststad. Jan-H geeft nog aan om 8 uur vandaar te vertrekken. Ik had de avond daarvoor gewerkt en was ca 1 uur thuis en Jan-H nog even een whatsapp gestuurd dat ik verwacht dat hij de pont van 7:50 uur zou hebben zodat hij 8:00 bij het viaduct staat. Toen om 7:10 mijn wekker ging zag ik dat hij de pont van 7:10 heeft genomen. Gauw wassen en aankleden en snel mijn scooter gestart. Om 7:45 zagen we elkaar bij het viaduct van de N57. Nog even de route besproken en van uit Brielle op weg naar het pontje van Hekelingen dat naar Nieuw-Beijerland vaart. Een 1/2 uur later staan we op de pont om over het Spui naar de overkant te gaan. Aan de overkant in Nieuw Beijerland gaan we via Piershil naar Zuid-Beijerland om in de buurt van Numansdorp de Haringvlietbrug en de Volkeraksluis richting Willemstad. Hier rijden we na wat zoek werk bijna het stadje binnen. Omgekeerd en meer naar de buitenkant van Willemstad gereden en daarna de weg richting Klundert gevonden. Bij Klundert moeten we richting Zevenbergen maar we komen uit op industrie terrein Moerdijk. Ik kom hier vaak als treinmachinist en loods ons door het industrie terrein. Uiteindelijk vinden we een afslag naar Zevenbergen en vandaar gaan we in een rechte lijn naar Made. Daar vinden we al gauw de weg die parallel loopt aan de A59 en steken het viaduct over en zien we de McDonalds liggen. Eerst bij de buurman onze scooters gevuld met brandstof en daarna naar McDonalds gereden waar al KTN/STN clubleden ons stonden op te wachten. Na handen geschud te hebben maar snel een bakje koffie genomen want we hebben er al twee en half uur er op zitten.
Patrick heeft echter een tegenvallende mededeling. Hij gaat niet mee daar hij de sleutels van het huis bij zich heeft en z'n partner nu opgesloten thuis zit. Hilariteit alom. :schater: De tour gaat om 11:00 beginnen en na diverse fotoshoots gaan we op pad. We gaan via het viaduct over de A59 naar Geertruidenberg. Een opdringerige autobestuurder probeert ons op de Stationsweg in te halen. Helaas wordt dit voor mijn scootermaat noodlottig en komt ten val als de auto hem van achter aantikt. Jan-H ligt op de grond met de scooter op hem. :help2: Gelukkig zijn er direct omstanders die hem eerste hulp geven. Er wordt een kussen aangedragen en er wordt later met een parasol ervoor gezorgd dat hij in de schaduw ligt. De politie is in 2 minuten ter plaatse en ook een ambulance is er snel. Helaas de tour is afgelopen. :taz: Jan-H wordt met de ambulance overgebracht naar het Beatrixziekenhuis in Gorkum. De beschadigde scooter wordt gestald bij een bewoner en Gerard van H (KTN-club) zal de scooter ophalen met zijn bus en bij hem thuis stallen tot dat er besloten is door Jan-H of zijn familie waar de scooter naar toe moet.
Na bekomen te zijn van de schrik en ieder zijner weegs gaat vraag ik aan HarryC of hij mij wil begeleiden terug richting de Randstad. We vertrekken uit Geertruidenberg richting Raamsdonkveer en steken bij Keizersveer de brug over naar Hank en via Nieuwendijk gaan we naar Werkendam. Het pontje is er niet om de Boven Merwede over te steken. We vermoeden dat er alleen fietsers en voetgangers op kunnen en besluiten om dan maar naar de brug bij Gorkum te gaan. Vanaf Gorkum richting Boven-Hardinxveld en Hardinxveld over de dijk langs de Boven Merwede naar Sliedrecht. In Sliedrecht gaan we even koffie drinken op het station. In 1986-1990 heb ik hier nog met dieselpassagierstrein gereden. Nadien vertrekken we weer en gaan via de Baanhoekbrug en steken we de Beneden Merwede over en komen we aan in het industrie gebied van Dordrecht de Staart. Hierna rijden we richting het centrum naar de brug bij Zwijndrecht over de Oude Maas. Voor het station van Zwijndrecht bedank HarryC voor zijn begeleiding en nemen we afscheid. Ik ga namelijk via het bedrijfsterrein Kijfhoek naar Heerjansdam. De lucht wordt steeds dreigender en voel af en toe enkele druppels. Wanneer ik de A15 onderdoor gaat richting de Waalhaven begint het te spikkelen. Ter hoogte van het emplacement te Waalhaven besluit ik maar te stoppen en mijn regenkleding aan te doen. Daarna richting Pernis waar het nu met bakken naar beneden komt. Bij de Botlekbrug zie ik dat het in het westen al opklaart dus blijf ik maar doorrijden naar Rozenburg. Mijn vrouw werkt opdat moment in Rozenburg en besluit maar even langs te gaan. Kan ik gelijk mijn verhaal ook even kwijt. Net voor Rozenburg stopt het met regenen en wanneer ik voor de deur staat van mijn vrouw d'r werk komt de zon al weer te voor schijn. Na een halfuur ga ik verder naar Den Briel via de Calandbrug. Natuurlijk moet er weer een schip erdoor en deze heeft veel last van de wind dus na 10 minuten kan ik weer verder. Uit eindelijk kom ik om 16:50 thuis met 198 km op de teller. Het is een hele tour geweest. Jammer dat ik m'n scootermaat Jan-H onderweg achter heb moeten laten in het ziekenhuis.
5 x
Groetjes Oldy :sct1:
Rijd Sym Symphony
Langste rit op één dag 319,5 km
van Alzey naar Krefeld via de Eifel (D) op 13 augustus 2018

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Verslag KTN Biesbosch rit zaterdag 22 juli 2017

Bericht#9 » 23 jul 2017, 07:33

Mooi verslag Oldy, inderdaad jammer dat je maatje ten val is gekomen.

Ik hoop dat het voor Jan-H allemaal mee gaat vallen.

Gr. Henk
0 x

de bazin

Re: Verslag KTN Biesbosch rit zaterdag 22 juli 2017

Bericht#10 » 23 jul 2017, 11:29

Wij wensen Jan h heel veel beterschap en dat het herstel maar voorspoedig zal zijn .

Groetjes Peter en Annelyke
1 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2017”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

Aanmelden  •  Registreer