Spring is in the air....

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Spring is in the air....

Bericht#1 » 08 apr 2018, 20:59

Vandaag eerst eens even flink huisgehouden op de moestuin. Rekken geplaatst voor de doperwten, capucijners en peulen.
Grondje lekker los gemaakt. Kasje opgeruimd.
En toen.... toen scheen de zon. En het werd warmer en Stoya kreeg ineens onverklaarbare kriebels.
Voor ik het wist zat ik al richting Leiderdorp.
Ik had 's ochtends The Bronze al uit zijn winterslaap gewekt. Stoffig, nukkig... meneer wil meer brandstof, en de bandjes voor het mooie iets te zacht, maar de olie op peil en roestvrij, dus niks stond ons in de weg om een ommetje te gaan maken.
Het was zonneklaar dat de hogere temperatuur een positieve uitwerking had op het loopgedrag van de motor.
De allerergste bok-neigingen waren verdwenen en met het warmer worden van het blokje begon hij steeds beter te lopen. De top wilde hij nog steeds wat moeilijk bereiken, maar dat mocht de pret niet drukken.
Nou ik toch lekker bezig was besloot ik om maar door te rijden naar Leiden.
Langs het kanaal een lekker ijsje gegeten. De ijscoman reed op een 50CC tweetakt met versnellingen. Een vreselijk oud gebakkie waar bijna geen onderdelen meer voor te krijgen zijn. Gelukkig kon hij zijn driewieler stallen bij een boerderij niet ver weg.
Vooruit met de geit; op naar Leidschendam. Behoorlijk decadent met al die geschakelde herenhuizen en zijn mooie appartementen met van die hele grote ramen met hele dunne sponningen.
Hoe ik gereden ben mag Joost weten, maar ineens zat ik in Voorburg. Mmmm... Rijswijk aanhouden dan maar.
Kom ik uit op de Broekvelden. Ik ken de omgeving daar als mijn broekzak.
Ik kon het echter niet over mijn hart verkrijgen om nu al huiswaarts te keren, dus ik ben richting Delft gereden.
Weggetjes gezien die ik nog nooit had gezien. Randje Delft gereden en vervolgens uitgekomen bij de campus.
Ik zag in de verte de kernreactor van de TU.
Die wilde ik even op de foto zetten.... dacht ik....
Sta ik daar een foto te maken. Ik keer me om, om nog even een selfie te maken. Sta ik daar met de telefoon in mijn blikveld.
Waar hij vandaan is gekomen, ik mag barsten als ik het weet. Ik word op mijn schouder getikt. Van schrik liet ik bijna mijn telefoon kletteren.
Een levensgrote bewaker en maar liefst 2 auto's versperden mij de eventuele uitgang.
Waar ik wel dacht dat ik mee bezig was ?
Poe... hoe lul ik me hier uit?
Ik kreeg ineens een helder moment.
Trots wees ik hem op de kuipruit met de sticker van STN.
"Van die club ben ik lid", vertelde ik hem.
"Wij rijden tourritjes en daar maken we dan verslagen van met foto's voor op ons forum".
Ok...maar hij wilde wel mijn telefoon controleren om te zien wat voor foto's ik had gemaakt.
Prima. Ik liet hem de fotogalerij zien, waarin maar 1 foto stond van de reactor.
Die mocht ik houden van hem, omdat die ook op internet te vinden is.
Op mijn vraag waarom al deze heisa antwoordde hij "Stel dat u hier de camera's staat te fotograferen en alle toegangswegen in kaart staat te brengen?"
Ik voelde het bloed naar mijn kop stijgen.
Nooit over nagedacht.
Ik dacht bij mezelf "eikol"...
Toch wilde ik nog iets weten van de bewaker(s).
Waar komen jullie in hemelsnaam zo snel vandaan???
Blijkt dat ze onzichtbaar opgesteld staan....
Eigenlijk best een veilig gevoel. Daarom heb ik beide heren gecomplimenteerd met hun inzet en met het feit dat ze ogen in hun achterhoofd hebben. Dat konden ze wel waarderen.
En weer door....
Kom ik uit in een plaatsje. Nooooit van gehoord!
De Zweth... volgens mij wonen er anderhalve man en een paardekop, want als je per ongeluk struikelt ben je er al doorheen.
Ik kwam uiteindelijk uit in bekend territorium. Bij Blijdorp, Overschie.
Onder de A13 door naar 16-hoven en via Berkel en Rodenrijs, Bergschenhoek en Bleiswijk naar de Rottemeren.
Langs de A12 naar Gouda. Bij Waddinxveen eraf en richting Boskoop/Alphen aan den Rijn.
En toen was ik ruim 100 km verder en weer veilig thuis.
Het ritje heeft me goed gedaan.
Ik miste mijn HTC helm met muziek en mijn Airhawk wel behoorlijk.
Begon toch een beetje een houten reet te krijgen en ik had niet het gevoel dat ik buiten was geweest omdat ik mijn helm kinstuk niet lekker omhoog kon klappen om zodoende lekker met mijn blije bek in de wind te rijden...
Maar ja... als dat alles is.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
2 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
hanskleij
Voormalig STN Lid
Berichten: 550

Re: Spring is in the air....

Bericht#2 » 08 apr 2018, 21:36

Mooi ritje heb je gemaakt, je bent vlak bij mijn huis voorbij gereden in Voorburg, langs de vliet is het prima touren.
Leuk om te bekijken.
Groet Hans
0 x

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Spring is in the air....

Bericht#3 » 08 apr 2018, 22:18

Herkende de brug bij Waddinxveen al.
Moet ik binnenkort ook weer eens heen. Mijn oudste woont daar. Is een mooie rit voor de ST.
0 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Spring is in the air....

Bericht#4 » 09 apr 2018, 11:25

Mooie rit.
0 x
Groeten Peter.

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2018”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer