Vakantie naar Italië en Oostenrijk

B.R.

Re: Vakantie naar Florence, Italië

Bericht#51 » 13 aug 2018, 22:25

Leuk om ook jouw reisverhaal te volgen. De route is dan wel lastig zoeken en het weer zit niet altijd mee, maar je komt door mooie omgevingen. Geniet ervan, ik doe het ook!
1 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Vakantie naar Florence, Italië

Bericht#52 » 13 aug 2018, 23:28

Respect Henk.
Ik moet nog naar Millingen aan den Rijn en ik kijk er nu al tegenop.
Jij doet het gewoon effe.
Met pokkenweer op de koop toe.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Rolinda
Berichten: 336
Contacteer:

Re: Vakantie naar Florence, Italië

Bericht#53 » 13 aug 2018, 23:51

Het zit je niet echt mee hé Henk. Dat van die autowegen is idd vervelend ik ken dat, daar hadden wij ook problemen mee (toen wij in juni in Duitsland waren met de club en wij eind van de week naar huis gingen) Echt vervelend!
Zo heeft elk pluspunt ook een minpunt. Pluspunt je mag op de wegen rijden wat op zich geweldig is! ::-
Minpunt zijn dus de wegen die zomaar overgaan in autowegen. :taz:
Nah ja kleinigheidje houd je toch altijd!! :schater:
Je kunt beter met een slechte start beginnen en met een perfecte finish eindigen, daar gaan we dan maar voor!!
Heel veel plezier morgen :sct1: en vooral gaan genieten het weer wordt alleen maar beter!! (dus je humeur ook ;) )
:yahoo: HAVE FUN!! :saufen:
3 x
..HappyCaferacer..

Afbeelding
Van 24-03-2017 tot 22-11-2018 caferacer raw 50
22-11-2018 A Rijbewijs, Mash 250 Scrambler
Totaal 1888 km gereden
Dag record 280 km
Volg onze avonturen op FB!https://www.facebook.com/groups/288962908449615
Brommervakantie Zwitserland 2018 https://youtu.be/tJqMS_vEOy8

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Vakantie naar Florence, Italië

Bericht#54 » 14 aug 2018, 08:04

Nee, het weer zit niet mee, jou gemoed daarentegen blijkt wel op peil te blijven. Het is een goeie manier om de leuke dingen die gaan komen in het vooruitzicht te stellen.
Je maakt mooie sfeervolle foto's, ik voelde zelfs de nattigheid toen ik ze bekeek.
Ik blijf volgen. :thumbsup:
1 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Vakantie naar Florence, Italië

Bericht#55 » 14 aug 2018, 08:21

Nee dit zijn geen prettig lezende verslagen als het niet helemaal mee zit met o.a navigeren en zeker niet met
toeterende en kwade automobilisten.
Wel weer moedig van Henk om door te gaan, hopelijk gaat de reis verder voorspoedig. :)
1 x

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Vakantie naar Florence, Italië

Bericht#56 » 14 aug 2018, 08:59

I can sometimes see a 50cc rider on the Autobahn from Mannheim to Heidelberg. (20€ fine if caught.)
For short distances and if the detour is uncomfortable/unknown, I take this risk too.
4 x
Afbeelding

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Vakantie naar Florence, Italië

Bericht#57 » 14 aug 2018, 11:31

Je treft het niet.met het weer Henk.
Maanden is het prachtig weer en net nu jij vertrekt krijg je dit.
Ik hoop voor jou dat het beter word.
Ook hoop ik dat de navigatie wat beter mee gaat werken.
Ik blijf je reis volgen
1 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Vakantie naar Florence, Italië

Bericht#58 » 14 aug 2018, 16:20

thomas schreef:I can sometimes see a 50cc rider on the Autobahn from Mannheim to Heidelberg. (20€ fine if caught.)
For short distances and if the detour is uncomfortable/unknown, I take this risk too.


Should they not do this here in the Netherlands ... then you only see 50 cc driving on the highways

then I think I would go and pay that 20 euros if I would be somewhere half an hour faster.

as my brother says, as long as I just pay the fines for breaking rules,
I keep doing it, when you just pay the bill afterwards and it's done
I am a fast user and I pay every month for that ... (they send no bills then I'm lucky :worshippy:
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Vakantie naar Florence, Italië

Bericht#59 » 14 aug 2018, 17:55

Dag 4

Mijn verblijf in het Selweiger hotel in Ulm, was niet slecht.
Alleen het matras was voor mij wat aan de zachte kant, maar ja, als je het wil hebben zoals thuis, moet je nooit op vakantie gaan.

Vanochtend was ik om half 7 wakker, en ik werd verblijd met een zonnetje. Er hingen dan wel grote witte wolken, maar toch, het zag er goed uit.
Dus snel douchen en aankleden, en naar de ontbijtzaal, waar een grote keus aan gerechten klaar stond.
Dat is voor mij een must om de dag goed te beginnen.

Daarna heb ik de spullen gepakt, afgerekend, en ben vertrokken.
Er stond een reis van maar 190 km op de planning, en ik moest voor 6 uur s'avonds ingecheckt hebben.

De zonnestralen verwarmden mijn hele lichaam, en dat kwam zeker ook mijn humeur ten goede.
Al zingend begon ik aan deze reis.

Afbeelding

Natuurlijk stopte ik regelmatig om even rond te kijken, en een fotootje te maken.

Afbeelding

Vandaag ook geen moeizame verkeerslichten, ik ben dwars door Ulm gegaan, zonder een centje pijn.
De route liep richting Memmingen, Ottobeuren, Oberganzburg en Marktoberdorf verder naar Grainau.
En ook vandaag natuurlijk veel klimmen en dalen.

Afbeelding

Afbeelding

Wat is Duitsland toch een weids, en prachtig land. Zeker met dit aangename weer, is het dubbel genieten.
De weg die ik volgde liep dwars door de dorpen heen, die vroeger gebouwd waren met een lintbebouwing.
Dat wil zeggen, je bouwde de huizen aan de doorgaande weg. Later werden er meerdere straten bijgebouwd, omdat er al snel meer behoefte aan woningen kwam.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rond de klok van half 12 begon de lucht toch wel weer wat dicht te trekken.
Dus heb ik maar besloten om niet uitgebreid koffie te gaan drinken, maar ben ik bij de plaatselijke supermarkt een
fles verse jus 'd orange gaa kopen, en een paar bananen.
Die wilde ik dan ergens op een rustig plekje verorberen.

Maar toen ik de supermarkt uit kwam lopen, kwamen de eerste druppels alweer uit de hemel vallen.
Nu smelt ik niet van een beetje water, dus in eerste instantie ben ik gewoon verder gereden.

Een paar kilometer verderop ben ik wel gestopt, bij een bushokje, en heb het even aangekeken.
Het zette niet echt door, dus, zonder regenpak aan, maar weer verder gereden.

Het begon er zelfs op te lijken dat ik de regen wel voor zou blijven.
Het zonnetje was weer even zichtbaar, en het zag er weer mooi uit.

Afbeelding

Maar helaas, dit was van korte duur.
Met nog maar een kilometer of 60 voor de boeg, begon het opnieuw te regenen.

Dus, tijd voor mijn regenkleding. Ik ben weer naar een bushokje gereden, en heb daar mezelf omgekleed.
Lang leve de bushokjes..

Afbeelding

Ik had de regen ook even af kunnen wachten, maar het zag er behoorlijk dreigend uit, in de richting die ik moest gaan.
Want voor mij doemde de echte bergen al op, de Alpen. Grootse bergen, voor een deel geheuld in de wolken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met regenoverall aan, ben ik weer verder op pad gegaan.
En gelukkig, ik heb maar weinig regen gehad, het is allemaal meegevallen.

Een klein probleempje had ik op de route over wegnr 23 in Duitsland.
Er waren een paar stukken waar de weg aangemerkt wordt als autoweg, om vervolgens een paar kilometer verderop weer gewone doorgaande weg te worden. Maar op deze plaatsen kon ik nu heel eenvoudig via de omliggende dorpen weer op de juiste route komen.

Vandaag was dus gewoon een ouderwetse dag, vol met adembenemende vergezichten, goede wegen, en lekker weer.

Tegen het einde van mijn tripje kwam ik nog over het riviertje de Lech.
Het zag er niet erg imposant uit, maar het schijnt toch een belangrijke rivier te zijn voor de electricteitsvoorziening van Duitsland.
Er staan namelijk diverse stuwdammen in, met bijbehorende stuwmeren.

De Lech is een zijriviertje van de Donau, en stroomt zowel door Duitsland, maar ook door Oostenrijk.
Dit is ook het riviertje wat door de beroemde wintersportplaats Lech am Arlberg stroomt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook de brug heeft al een hele geschiedenis meegemaakt.
Al in 1316 was er de eerste brug.
Later is deze verschillende keren vervangen, is er een tijdje tol geheven, is de brug in de oorlog opgeblazen, kortom, een kleine brug met een grote geschiedenis.

Afbeelding

Afbeelding

En ook Sint Johannes, schutspatroon van de rivieren en bruggen, heeft al deze ellende niet kunnen voorkomen.
Soms lijken die heiligen net echte mensen geweest..

Een stukje voor Garmisch Partenkirchen, kwam ik door het plaatsje Oberammergau.
Vol met toeristen en druk met verkeer.
Iedereen wilde de mooie schilderingen op de woningen bekijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na een laatste flinke afdaling ben ik in Farchant terecht gekomen, een kleine 6 km van mijn bestemming.
De zon was volledig terug, en mijn reis voor vandaag liep op zijn einde.


Afbeelding

Afbeelding

Ik ben aangekomen in mijn hotel, aan de voet van de Zugspitze, een berg van 2962 mtr hoog
Tijd voor een lekker hapje en een drankje, en me mentaal voorbereiden op de reis van morgen.

Afbeelding


Tot morgen
Laatst gewijzigd door henkhouet op 25 aug 2018, 16:01, 2 keer totaal gewijzigd.
11 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Vakantie naar Florence, Italië

Bericht#60 » 14 aug 2018, 18:01

Respect @henkhouet
1 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2018”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer