Roadtrip naar Schaffhausen op de CafeRacer en weer terug! 2 tot 15-9-2018

Gebruikersavatar
hanskleij
Voormalig STN Lid
Berichten: 550

Re: Roadtrip Schaffhausen op de CafeRacer! 2 tot 15-9-2018

Bericht#121 » 12 sep 2018, 10:33

Wat maken jullie toch een mooie reis, ik volg met veel plezier jullie verslagen.
Ga zo door en doe voorzichtig en heelhuids aankomen is erg belangrijk.
Groet Hans
1 x

Gebruikersavatar
Rolinda
Berichten: 336
Contacteer:

Re: Roadtrip Schaffhausen op de CafeRacer! 2 tot 15-9-2018

Bericht#122 » 12 sep 2018, 13:45

Dennis97 schreef:Prachtig Rolinda en Gerard!

Elke dag geniet ik weer van jullie verslagen. Ga zo door! :thumbsup:
Geniet van de laatste dagen :D

Groeten Dennis!


Zo genoot ik van jouw verhalen!!
Dat werkte zo aanstekelijk :schater: en zie waar wij nu zijn. Ik moet jou (en Henk) eigenlijk bedanken.
Jullie hebben ons geïnspireerd!
:lol2:
2 x
..HappyCaferacer..

Afbeelding
Van 24-03-2017 tot 22-11-2018 caferacer raw 50
22-11-2018 A Rijbewijs, Mash 250 Scrambler
Totaal 1888 km gereden
Dag record 280 km
Volg onze avonturen op FB!https://www.facebook.com/groups/288962908449615
Brommervakantie Zwitserland 2018 https://youtu.be/tJqMS_vEOy8

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Roadtrip Schaffhausen op de CafeRacer! 2 tot 15-9-2018

Bericht#123 » 12 sep 2018, 16:50

volgende keer niet een beetje vals spelen , had graag geweten hoe de Hanway standaard zich gedragen had :schater:

maar een hele mooie route hopelijk mag ik zelf ooit ook nog zo iets gaan beleven
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Rolinda
Berichten: 336
Contacteer:

Re: Roadtrip Schaffhausen op de CafeRacer! 2 tot 15-9-2018

Bericht#124 » 12 sep 2018, 22:46

Dag 9, maandag 10 sept.

Gisteravond op het balkon had ik een prachtig uitzicht op de heldere sterrenhemel.
Wat kan ik daar van genieten. Goed bed en heerlijk geslapen. Het ontbijt verraste me dat was zeer goed. Spullen gepakt en om 10.30 uur reden we weg. De b500 een stuk gereden en nu met zon. :D

De Schwarzwaldhochstrasse – een hoog gelegen panoramische weg
Deze 65 kilometer lange panoramische weg loopt van Baden-Baden door het noordelijke Zwarte Woud naar Freudenstadt en is een must voor elke bezoeker in het Zwarte Woud.
https://www.zwartewoud.info/Zwarte-Woud ... mische-weg

Nu konden we de omgeving zien van in plaats de wolken, mist en regen.
Prachtig. We hebben een paar stops gemaakt en het is zo jammer dat je het niet op de foto's kunt zien.

Afbeelding

Afbeelding

Het hoogste punt. :thumbsup:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


De weg vervolgde zeer goed en we schoten flink op. Achter ons ligt het Zwarte Woud en de Fogezen voor ons. Na de rijn zijn overgestoken waren we weer in Frankrijk het is een vlak stuk en hier kunnen we km maken.
Haguenau richting Lembach het begin van de fogezen. Heerlijk door de bos want het is knap warm!!
Ik zag onderweg een bord met 31 gr. Pffff geen wonder dat ik zweet en steeds zo'n dorst heb.
Met moter pak aan rijden is eigenlijk te warm.
Lembach richting Schonau en yessss we gaan de bergen weer in. Stuk of wat hellingen gehad tussen de 8 en 15 %. We reden een helling van 10 km lang en 8% dalen. Gas hoefden we niet te geven. De zwaartekracht deed zijn werk wel. Mijn tel loopt leeg dus ik zet mijn internet ook maar uit.
Ik had de plaatsnamen opgeschreven die toetste Gerard in de tomtom.
Totdat!! :taz: tomtom kon 2 dorpen niet vinden dan vertrouw je op de tomtom en bij het 3e plaatsje stuurt dat kreng ons de autobaan op. :2guns:
Dus zo reden we op de autobaan B10. Toen we erop gingen stond er geen autobaan bord maar toen ik zag dat we op de B10 reden. :shock:
Auto's reden hard en sommigen toeterden. Gerard reed voor me en ik dacht... NEEEE!!!
ik schreeuwde van Kerelllll gooi die gashendel los!!
We reden met 70 over de autobaan en ik vond het maar niks!! En natuurlijk geen afslag, er kwam geen eind aan.
De afslag die kwam ging Gerard voorbij. Ik hoopte zo dat hij van de weg zou gaan. Dit rijd niet fijn. :oops:
Ik verwachte elk moment dat de politie ons zou aanhouden......
Eindelijk ging Gerard van de B10 af. Yeeeehh wat een opluchting.
Waar moeten we heen vroeg Gerard? Ik kijk op google zie ik dat we veeeeel te ver zijn.
We moeten terug en ik vertik om weer over de B10 te rijden zei ik. Het is weer zover hoor!! Laatste km zullen wel weer tegen zitten. :neh!:
En ja hoor!!
De ene wegafsluiting na de andere wegafsluiting volgt. :taz: dat hebben wij weer. :cry:

We konden geen kant meer op. Wat nu?
Zo dichtbij en toch zo ver weg.
Toen zagen we een scooter voorbij komen!!
Die moet haast wel weten waar wij langs kunnen

De jonge man op de scooter aangehouden.
Hem alles uitgelegd. Hoe zijn jullie hier gekomen vroeg hij. Toen hij hoorde dat wij over de b10 gereden zijn zei hij dat wij mazzel hadden gehad want er rijd veel politie zei hij en de boetes zijn heel duur. Vooral voor buitenlanders.
Pffff hebben wij mazzel gehad. :rlol:

Toen hij begreep dat wij naar Speyerbrunn wilde heeft hij ons uitgelegd hoe we moesten rijden. Het hele stuk terug naar Johanniskreuz totaal 3 dorpen door en 20m voor de afzetting door het woud rijden dan kwamen we weer op de openbare weg uit en konden we onze weg vervolgen.

Daar gingen we dan!! Bij de afzetting het woud in. Fietspad! :?
We gaan maar en rijden voorzichtig over het fietspad.
En waar komen we uit?? :x
Juist! Waar we begonnen zijn. Archhh!!! :aaah:
Wat nu?? We gaan het proberen zegt Gerard en zien wel hoever we komen. Zo gezegd zo gedaan. Tijdens het rijden nemen we de weg (waar de weekenden geen motoren mogen komen ivm ongevallen) ik vraag mij onder het rijden af waarom dat zo is. De weg valt wel mee en is geweldig om te rijden. :moto2: Dan schrik ik mij kapot!!! Komt er een moter aan gescheurd niet normaal meer!!
Plat door de bocht met een snelheid van misschien wel 100!! GEK!! Komt er 1 vanachter ons aan scheuren.
Niet normaal meer!!! Die hebben een dood wens! Halloooo wij rijden hier ook nog! Ik sta doodsangsten uit stel dat ze ons niet zien!! Nemen ze met deze snelheid een te ruime bocht. Dan is het einde verhaal voor ons. :angel:
Ik zie het al voor me. :skull2: Doodeng!!
Daar doemde de weg afzetting voor ons op. De hele straat was opengebroken en idd 20 'm ervoor was een noodweg door het woud aangelegd.
Een zandpad met grind.
Gerard baalt maar we hebben geen keus.
Voorzichtig gereden en gelukkig ging het goed en kwamen we eindelijk op de openbare weg terecht. Die jongeman had gelijk maar we hadden het verkeerd begrepen. Daar waar de weg opengebroken was moesten we het woud in en niet bij de laatste wegafzetting. Zucht. :crazy:
De hele weg gaat voorspoedig maar die laatste in dit gevalruim 40 km is het altijd feest bij ons. Alles zit dan tegen. Wegafzettingen. Autobanen. Hoe komen we op de plek van bestemming? Het leek onmogelijk maar op de 1 of ander mannier lukt het ons toch!!! :lol:
Yessss net voor 8 uur ingecheckt net op tijd.
We hebben het weer geflikt!! :yahoo:

Jullie begrijpen vast wel dat we geen fotostop gemaakt hebben. :schater:

Aangekomen in het biker's hotel net iets voor achten.
In een dalletje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu maar hopen dat we nog een warme hap kunnen krijgen.
De hoteleigenaar komt vol ongeloof naar buiten. Nog een man komt naar buiten.
Geweldige machines hebben jullie. De hoteleigenaar lacht en zegt dat hij dit nog nooit meegemaakt heeft. In zijn hotel komen zoveel moter clubs te overnachten. Prachtig vond hij dat! Mag ik foto's voor de site maken vroeg hij. Ja natuurlijk mocht dat. Hij had veel respect voor ons!
Hij zei dat het niet "groot" hoeft te zijn om hier te komen, Wij zijn het bewijs. :bsmile:

Zo eerst de stinkkleren uit. Heerlijk douchen en dan lekker eten. 9 uur pas gegeten.
De 2e man die ook buiten was bleek ook met zijn vrouw in het hotel te overnachten. Een echtpaar uit Dortmund. Gezellige mensen. Heerlijk geklets onder het genot van een wijntje en een biertje. Hoteleigenaar deed gezellig mee en trakteerde op een schnaps. :cheers: Best pittig zo'n schnaps!! haha. Bij Gerard sloeg de 2e wijn al aan en hij ging naar de kamer. Hahaha. Ik heb nog geprobeert een route uit te stippelen maar ik had amper bereik en besloot het morgen te proberen.
Ik zit zo nog na te mijmeren over de dag en oh man o man wat zijn wij de laatste kilometers illegaal bezig geweest.
Gelukkig dat alles goed gegaan is!! Ook vandaag hebben wij weer geluk gehad. ::-

Vandaag 210 km gereden. :lol:

Na nog een peuk gerookt te hebben bood de eigenaar mij nog een schnaps aan. Ik besloot dat ik dat wel verdiend had. Proost!! en gooide die in 1x achterover en sloot de avond af met de woorden...

Danke fur de schnaps, gute nacht en bis morgen!!
:saufen:
Laatst gewijzigd door Rolinda op 19 sep 2018, 00:34, 3 keer totaal gewijzigd.
6 x
..HappyCaferacer..

Afbeelding
Van 24-03-2017 tot 22-11-2018 caferacer raw 50
22-11-2018 A Rijbewijs, Mash 250 Scrambler
Totaal 1888 km gereden
Dag record 280 km
Volg onze avonturen op FB!https://www.facebook.com/groups/288962908449615
Brommervakantie Zwitserland 2018 https://youtu.be/tJqMS_vEOy8

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Roadtrip Schaffhausen op de CafeRacer! 2 tot 15-9-2018

Bericht#125 » 12 sep 2018, 22:55

Yeah, the B10. Did you ride through the tunnels as well?
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Roadtrip Schaffhausen op de CafeRacer! 2 tot 15-9-2018

Bericht#126 » 12 sep 2018, 22:58

Respect en wat een lef hebben jullie toch in jullie donder knap dat het toch weer gelukt is toppers zijn jullie .
1 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Roadtrip Schaffhausen op de CafeRacer! 2 tot 15-9-2018

Bericht#127 » 12 sep 2018, 23:01

LOL dat stukje van die "hier waren we een uur geleden ook al" :schater:
ooit met iemand achter op gehad , dat je verkeerd rijd en dan zelf denkt van ... mmmmm hier was ik toch een uur geleden ook al langs gekomen , en dan de persoon achter op: ......... hier hebben wij net ook gereden ??? ...
ja wrijf het er maar nog een keer in ............. :hammer:


Maar dat stukje illegaal rijden ach ... moeten ze het maar goed aangeven ... heb al diverse keren gehad dat ik denk van .... mag ik hier wel rijden..
of gewoon even het boord niet gezien :schater:
en trouwen die weg is wel met een mooi stukje geschiedenis

LEESVOER:
https://www.wegenwiki.nl/B10_(Duitsland)

maar dan die reacties bij het Hotel maken je dag dan wel weer hele maal goed
daarom blijf ik het ook leuk vinden om op de Hanway te rijden ...
je blijft van mensen dat soort reacties houden :worshippy:

maar geniet er maar van :-) voor je het weet ben je weer thuis
Laatst gewijzigd door ravw op 12 sep 2018, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Roadtrip Schaffhausen op de CafeRacer! 2 tot 15-9-2018

Bericht#128 » 12 sep 2018, 23:06

Valsspelen valt wel mee .50 cc viertakt heeft hier niks te zoeken alles rijd hier miniaal 125 .
En denk je echt met 50 cc 16 % te pakken nee niet hier ook nog ergens 18 gehad ging prima
1 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Roadtrip Schaffhausen op de CafeRacer! 2 tot 15-9-2018

Bericht#129 » 12 sep 2018, 23:13

gerard lift schreef:Valsspelen valt wel mee .50 cc viertakt heeft hier niks te zoeken alles rijd hier miniaal 125 .
En denk je echt met 50 cc 16 % te pakken nee niet hier ook nog ergens 18 gehad ging prima


Ik vind 50 CC hier al haast niet meer wenselijk , en dan zeker niet in de bergen en heuvels
hoop ook dat ze 70 / 80 cc snel gaan vrijgeven voor brommers

want als je op Marktplaats kijkt zie je nog maar weinig 50 CC brommers :schater:
de meeste hebben al 70 er onder hangen ( zeker als het gaat om brommer zo als wij die hebben of andere ( motor look a likes )
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Roadtrip Schaffhausen op de CafeRacer! 2 tot 15-9-2018

Bericht#130 » 12 sep 2018, 23:23

Erg vervelend dat je elke keer die opstoppingen hebt. Wanneer ik weer eens naar Duitsland ga, neem ik een navigatiesysteem en Google Me en Osmand mee om in ieder geval zeker te weten dat ik de plaats van bestemming bereikt. Nou, in ieder geval succes nog met jullie terug reis. Is het niet handig om een communicatie setje te kopen voor in de helm. Dan kun je Gerard wat makkelijker corrigeren :D :lol:
3 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2018”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer