Tochtje Zoetermeer Amersfoort heen en weer

B.R.

Tochtje Zoetermeer Amersfoort heen en weer

Bericht#1 » 26 mei 2019, 18:27

Dit weekend weer eens een heerlijk tochtje gemaakt met de Symphony ST. Het was dit weekend Amersfoort Jazz, dus een mooie gelegenheid daar vanuit Zoetermeer met de scooter heen te rijden. De tocht ging via Boskoop, Alphen ad Rijn, Ter Aar, Zevenhoven, Nieuwveen, Mijdrecht, Loenersloot, Kortenhoef, Hilversum en Soest naar Amersfoort. Na twee en een half uur bereikte ik de bestemming, waarna mij een fantastische middag en avond jazz te wachten stond. Vandaag weer terug gereden en bij Alphen ad Rijn begon het tanklampje te knipperen bij een km stand van 295. Ik kon het bijna niet geloven, maar het was echt waar: op dat moment ging er net 4,98 l benzine in de tank. M.a.w,: dit ritje gemaakt met een verbruik van 1:59. Als dit geen tourscooter is!
5 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Tochtje Zoetermeer Amersfoort heen en weer

Bericht#2 » 26 mei 2019, 18:30

:thumbsup: :sct1: :thumbsup:
1 x

Fred

Re: Tochtje Zoetermeer Amersfoort heen en weer

Bericht#3 » 01 jun 2019, 15:47

Wat een geweldig gemiddelde. Ik snap niet hoe dat kan. Met mijn Kymco Agility van 2017 haal ik een gemiddelde van 1op37 terwijl ik altijd rustig rijd. Ik ga nooit sneller dan 50 op de teller en dat is hoogstens 45 echte kilometers. De Kymco is wel begrensd. Zou het daar aan kunnen liggen? De originele begrenzing zit er nog in. Maar ja, ik rij dus nooit vol gas.
0 x

B.R.

Re: Tochtje Zoetermeer Amersfoort heen en weer

Bericht#4 » 02 jun 2019, 11:58

Mijn scooter heeft wel een dunnere varioring waardoor deze minder toeren maakt. Bij 6600 toeren rijd ik 50 km op de teller. Rond dat toerental is ook de ideale cylindervulling.
0 x

Fred

Re: Tochtje Zoetermeer Amersfoort heen en weer

Bericht#5 » 02 jun 2019, 19:19

Ik geloof dat in mijn Kymco geen afzonderlijke varioring zit maar een bus met daarop vastgezet een soort van ring. Die is wel te vervangen door een gladde bus maar dan gaat hij wellicht te hard. Ik zal eens aan de dealer vragen of hij nog een soort tussenoplossing heeft. Ik hoef dus niet harder te rijden maar ik wil wel zuiniger kunnen rijden. Ik heb overigens niet het gevoel dat hij bij 45 op de teller al heel hoog in de toeren zit maar misschien vergis ik mij.
Zijn er nog meer Kymco Agility gebruikers die iets kunnen zeggen over het gebruik van hun scooter?
0 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2019”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer