Tourtocht ideetje

Gebruikersavatar
Hans52
Berichten: 206

Tourtocht ideetje

Bericht#1 » 18 jul 2019, 11:41

Hallo ,

Ik zag een aantal leuke tourtochten voorbij komen en dacht dat ik zelf hier in mijn omgeving ook wel een tochtje zou willen maken.
Nu was ik op het beruchte internet een beetje aan het struinen en kwam daar weliswaar een fietstocht tegen die met een brommer/scooter misschien ook wel leuk zou zijn. Wel zou ik dit dan in samenwerking met iemand gaan organiseren.

Wat is zag was het volgende:
https://www.fietsnetwerk.nl/fietsroutes ... d-holland/

Qua kilometers ( boven de 100 ) een behoorlijk ritje en qua omgeving ook wel mooi. En een biertje smaakt altijd wel :saufen:

Laat maar weten of hier interesse voor zou zijn ( of dat deze tocht misschien al een keer gedaan is )?
1 x
:saufen: Nobody is perfect,........ My name is....

Gebruikersavatar
Patrick
Voormalig STN Lid
Berichten: 414
Contacteer:

Re: Tourtocht ideetje

Bericht#2 » 18 jul 2019, 14:12

Is een super leuk idee.
Maar rijden en drinken wordt wel even een ander verhaal ;)
Of ze moeten ook 0.0. brouwen :cheers:
Het is een aardig stukje rijden van uit Bergeijk .
Maar als je een datum hebt en eventueel een leuk B&B of hotel weet is het te overwegen om mee te rijden.

Suc 6
0 x

Gebruikersavatar
Hans52
Berichten: 206

Re: Tourtocht ideetje

Bericht#3 » 18 jul 2019, 15:10

Je hoeft niet bij elke brouwerij een biertje te proeven :lol2: :lol2: :lol2: :lol2:
0 x
:saufen: Nobody is perfect,........ My name is....

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Tourtocht ideetje

Bericht#4 » 18 jul 2019, 15:32

Leuke omgeving.

Als het niet in mijn vakantie valt, heb ik zeker interesse.

Hou er wel rekening mee, dat de meeste fietspaden NIET toegestaan zijn voor scooters en brommers,
Je zal dus wel een keer de route goed uit moeten zetten, zodat hij geschikt is voor scooters.

gr, Henk
0 x

Gebruikersavatar
Doolsmurf
Berichten: 116

Re: Tourtocht ideetje

Bericht#5 » 18 jul 2019, 18:54

henkhouet schreef:
Hou er wel rekening mee, dat de meeste fietspaden NIET toegestaan zijn voor scooters en brommers

gr, Henk


Dat klopt. Dat zijn de zogenaamde ‘onverplichte’ fietspaden. Dat zijn vaak wel de mooiste fietspaden. Ik neem ze continue hier in de Haarlemmermeer, ook al zijn ze voor snorders ook officieel verboden.

Als jullie een pitstop maken in de buurt van de ringvaart, kom ik graag even hallo zeggen op mijn snor :)
0 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Tourtocht ideetje

Bericht#6 » 19 jul 2019, 13:02

Als lid met de rang "verkeersveiligheid" moet ik even negatief reageren op het willen rijden op het verplichtte fietspad.
Als STN trachten wij zoveel mogelijk vrijheid van mening en handelen toe te staan, maar zowel het opvoeren van onze voertuigen, alsmede het openbaar promoten van rijden op voor snor en bromfietsen verboden paden valt buiten de tolerante opstelling.
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 630
Contacteer:

Re: Tourtocht ideetje

Bericht#7 » 19 jul 2019, 15:50

Jan-H schreef:Als lid met de rang "verkeersveiligheid" moet ik even negatief reageren op het willen rijden op het verplichtte fietspad.
Als STN trachten wij zoveel mogelijk vrijheid van mening en handelen toe te staan, maar zowel het opvoeren van onze voertuigen, alsmede het openbaar promoten van rijden op voor snor en bromfietsen verboden paden valt buiten de tolerante opstelling.

Denk dat iedereen wel eens ergens rijd waar dat officieel niet mag, heeft meer te maken met de idiote regels hier in Nederland.
In mijn ritten zitten er ook weleens stukjes tussen die niet helemaal kloppen, ik zou hier dan ook rekening mee houden wanneer men zich opgeeft voor mijn ritten. Het is hier in Brabant gelukkig wel zo dat er hier in mijn omgeving geen boa's zijn die daar staan te controleren.
0 x
Langste rit op 1 dag 310 km

Huidige scooter:
Sym fiddle 3 02-07-2020 nieuwe

Eerdere scooters:
Peugeot elystar
Peugeot kisbee sportsline
Kymco New Dink 2013 zwart (black Betty)
Kymco Grand Dink 2008 champagne (Klara)(helaas ongeluk gehad)
Yamaha Neo's
Kymco Grand Dink 2008 antraciet
Peugeot buxy rs
Kymco k12
Peugeot tkr
Tomos

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Tourtocht ideetje

Bericht#8 » 19 jul 2019, 15:59

Roel schreef:Denk dat iedereen wel eens ergens rijd waar dat officieel niet mag, heeft meer te maken met de idiote regels hier in Nederland.


Er zit een verschil tussen ergens gewoon rijden omdat je het een mooie weg vind en of ergens komen waar je onbekend bent en dat het bromfietspad na 10km opeens een fietspad word of in je eigen stad een stukje meepakken omdat je weet dat dat eigenlijk veiliger is voor jou en de andere weggebruikers.
0 x

Gebruikersavatar
Hans52
Berichten: 206

Re: Tourtocht ideetje

Bericht#9 » 19 jul 2019, 17:27

Uiteraard is het niet mijn bedoeling om me niet aan de verkeersregels te houden en uiteraard wordt er naar een alternatief gezocht daar waar nodig. De fietsroute is een voorbeeld van hoe de route eventueel zou verlopen. Ook ben ik niet van plan om er een zuipfeest van te maken, er zijn bij de brouwerijen mogelijkheden om bijvoorbeeld een rondleiding te krijgen, deze dingen zullen allemaal uitgezocht gaan worden
1 x
:saufen: Nobody is perfect,........ My name is....

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Tourtocht ideetje

Bericht#10 » 19 jul 2019, 17:36

Prima Hans,
Ik las in je aankondiging duidelijk dat je gezellig tussen de fietsers wilde touren en dat is in een openbaar medium niet verstandig. Je weet nooit wie mee leest.
Succes en plezier met de scooterhobby.
Groet,
Jan.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2019”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer