Vakantie naar Tsjechie en Polen 2019

Gebruikersavatar
Victor-San
Berichten: 676

Re: Vakantie naar Tsjechie en Polen 2019

Bericht#31 » 04 aug 2019, 11:47

Wow... wat een avontuurlijke reis... gelukkig is alles goed gekomen.
Veel plezier :sct1:
2 x

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Vakantie naar Tsjechie en Polen 2019

Bericht#32 » 04 aug 2019, 16:09

Oef Henk en Kees.. vanuit Bergen lezen we jullie verslagen en gelukkig is alles goedgekomen! Geniet van jullie reis en we kijken uit naar de foto's en de verslagen! :)
1 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
gerard
Berichten: 141

Re: Vakantie naar Tsjechie en Polen 2019

Bericht#33 » 04 aug 2019, 17:46

Twee oude en ervaren rotten , die geven niet zo gauw op , veel plezier en een veilige vakantie.


groetjes van gerard uit Brabant
1 x

Gebruikersavatar
Ruud_B
Berichten: 561

Re: Vakantie naar Tsjechie en Polen 2019

Bericht#34 » 04 aug 2019, 19:42

Henk en Kees,

Omg wat een scenario zeg, dat verzin je gewoonweg niet.
Desondanks was je verslag weer zeer levendig geschreven en ik zag het al helemaal voor me.
Hopend op een betere start morgen.

Vrgr Ruud
1 x
" IK ACCEPTEER U, ZOALS IK BEN "

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Vakantie naar Tsjechie en Polen 2019

Bericht#35 » 04 aug 2019, 19:47

Wat een avontuur
Gelukkig toch op pad
En ik heb mazzel.met 22 liter tassen en dan.nog ruimte genoeg tussen tas en.uitlaat
Fijne rit verder
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Vakantie naar Tsjechie en Polen 2019

Bericht#36 » 04 aug 2019, 22:38

Sterke actie van jullie (en de vrouw van Kees) om zo snel weer en-route te zijn.
De eerste 275 km zitten er op en hopelijk nog veel mooie routes te gaan.
Groet,
Jan.
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Vakantie naar Tsjechie en Polen 2019

Bericht#37 » 04 aug 2019, 22:43

Zondag 4 augustus.



Wat heb ik lekker geslapen.
Hoewel het matras wat aan de slappe kant was, ben ik toch goed in slaap gevallen, en werd vanochtend om half 7 wakker.
Na het ritueeltje, zijn we naar de ontbijtzaal gegaan, waar allerlei lekkere dingen voor ons klaarstonden.

En zo waren we dan om precies 9 uur weer op pad.
Het weer zag er bewolkt uit, maar echt koud was het niet en het was droog.
Kees verzekerde mij dat het ook droog zou blijven. Dus als het toch zou gaan regenen, zou ik hem de schuld van het slechte weer geven.
Kees had niet lekker geslapen, was al een keer om 2 uur s'nachts wakker geworden, en al voor 6 uur opgestaan.

Misschien toch nog een reactie op de hectische dag, waar ik nu wel de spaarzame foto's kan laten zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens onze eerste rit kwamen we ook nog langs de Kuiperberg.
Hier bevindt zich een prachtig uitkijkpunt en een monumentale Israelische begraafplaats.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

En zo gingen de oude mannetjes dus toch samen op pad, om er nog een mooie vakantie van te gaan maken.

Afbeelding

Vandaag zou alles goed gaan.

De route liep van Zersen naar Freyburg, en hierbij zijn alle grotere wegen vermeden.
Daardoor was het de hele dag door bergje op en bergje af.

Om half 11 hebben we even aangelegd om een kopje koffie te drinken.
Nou ja, kopje koffie, Kees zou wel even halen bij de Burger King, en ik moest maar vast buiten op het terras gaan zitten, waar het onder het genot van een opkomend zonnetje inmiddels goed toeven was.
Komt ie terug met twee "emmers" vol koffie, volgens mij van die bekers waar normaal een halve liter milkshake in past.

Tot de rand gevuld.

Niettemin, het smaakte goed, en we hebben lekker zitten kletsen tijdens onze koffie-brake.
Want ja,we kletsen ook wat af samen.
We zijn echt 2 oude mannekes, want het gaat bijna allemaal over "vroeger".

Rond de klok van 11 zijn we weer opgestapt voor het vervolg van onze rit.
Het weer liet zich van haar beste kant zien, een lekker warm zonnetje, maar zeker niet te heet.

Totaal moesten we vandaag 249 km rijden.

Toen we onderweg nog een keer even stopte, wilde Kees een actiefoto maken, dus moest ik een stukje terug rijden, en dan opnieuw aan komen rijden, zodat ik zelf een keer op de foto kwam.

Afbeelding

Duitsland is echt prachtig om doorheen te rijden,zo wijds, en vol bezienswaardigheden.

In de middag hebben we bij een Italiaans restaurant nog even op het terras gezeten met een alcoholvrij biertje en Radler, en om kwart voor 5 waren we op de plaats van bestemming.

Het hotel is echt prachtig gelegen, vanuit onze kamers kijken we kilometers ver uit over de velden.
Dit is ook een wijngebied.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als eerste na inchecken, even heerlijk gedoucht, en daarna buiten zitten eten, met een paar biertjes, en koffie na.

En alweer een dag voorbij.
Morgen verlaten we Duitsland, en gaan we Tsjechie in.

Nu eerst maar genieten van onze welverdiende rust, en morgen gezond weer op.

gr, Henk
Laatst gewijzigd door henkhouet op 05 aug 2019, 07:08, 1 keer totaal gewijzigd.
8 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Vakantie naar Tsjechie en Polen 2019

Bericht#38 » 04 aug 2019, 22:54

Die vent die bij Kees achterop zat, is volgens mij zo hard geschrokken van dat binnenbrandje, dat hij bij het afspringen van de scooter, zijn klompen heeft laten staan. :schater:
Gr, Marco.
2 x

Gebruikersavatar
scooterkees
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 18

Re: Vakantie naar Tsjechie en Polen 2019

Bericht#39 » 04 aug 2019, 23:04

Hier even een klein berichtje van de zoon van Kees.
Ik lees stiekem een beetje mee.
Over hoe het jullie vergaat en of ik jullie niet weer te hulp moet schieten :thumbsup:

Mannen geniet van jullie reis.
Bij deze wat foto's van hoe jullie vol goede moed de eerste x vertrokken.

En een foto van de schade van mijn vader zijn scooter.
Maar dat word wel weer gerepareerd als hij er weer is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
8 x

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Vakantie naar Tsjechie en Polen 2019

Bericht#40 » 05 aug 2019, 21:59

Maandag 5 augustus

De stilte in de omgeving van ons hotel heeft ervoor gezorgd, dat we allebei heel goed geslapen hebben.
Dus konden we uitgerust plaatsnemen aan de ontbijttafel, en ons tegoed doen aan de lekkernijen.

Om iets voor negenen waren we klaar om te vertrekken, en begonnen we aan onze rit naar Tsjechie.
De rit was niet zo lang, slechts 170 km.
Het weer werkte weer volledig mee, een wazig zonnetje, bijna geen wind, en natuurlijk DROOG.

Afbeelding

Afbeelding


We zouden weer zoveel mogelijk wegblijven van de drukkere wegen.
In een klein uurtje tijd kwamen we in de eerste grotere stad aan, namelijk Zeitz.
Hier hebben we even op de markt gekeken en natuurlijk even een plaatje geknipt.
Al in de 12e eeuw werden hier weekmarkten gehouden.


Afbeelding


In de 14e eeuw heeft een grote brand een groot deel van de stad verwoest, onder andere ook de mooie vakwerkhuizen rondom de markt.
Een deel is in de 15e eeuw herbouwd, om dienst te doen als woonruimte.

Bij archeologische opgravingen zijn delen van vakwerkhuizen met een kelder terug gevonden.

Na Zeitz ging de route verder naar de Tsjechische grens,.
Hierbij hebben we heel wat klimmen en dalen moeten doorstaan.
Dat werd de scooter van Kees eventjes teveel, want het motertje liep nog wel. maar produceerde te weinig vermogen, zodat het klimmen steeds moeilijker ging.
Dit leidde dan ook zo nu en dan tot onoverkomelijke files, omdat er ook wel wat vrachtverkeer onderweg was.

Op een wat rustige plek zijn we toen maar even gestopt om de scooters wat rust te geven, en het blokje wat af te laten koelen.
Helaas was dit niet de oplossing. Toen Kees zijn scooter even vervloekte , leek het te helpen en liep hij weer beter.
Niet ver van de grens, in de omgeving van Chemnitz werden we een erg drukke weg opgestuurd.
Twee keer tweebaans, met behoorlijke hoogteverschillen. Dus soms kruipen naar boven en boze blikken van alles en iedereen die achter ons zaten. Sommige auto's haalden in met zo weinig tussenruimte, da ze de vouw uit je broek reden.
Figuurlijk dan, want Kees en ik hadden een spijkerbroek aan, waar al helemaal geen vouw inzat.

Om half 3 stonden we aan de Tsjechische grens, waarschijnlijk de kleinste grensovergang die ik ooit meegemaakt heb.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Van hieraf was het nog een kleine 17 km naar het hotel, en die weg liep door het bos, met sterke pieken en dalen, waarbij de snelheid varieerde van 20 km/uur tot wel 65 km/uur.
En over dit hele stuk hebben we niemand gezien.

En dan het sluitstuk, we komen aan bij het hotel.
Dit is een kasteel uit 1675, wat aan de buitenzijde nog helemaal in de originele staat is.
Kees kon zijn ogen niet geloven.

Afbeelding

Afbeelding

Dus , inchecken en gauw de kamer bekijken.
In een woord prachtig, alles in de kamer is keurig onderhouden ,met een moderne badkamer, veel ruimte en een goed bed.
De foto's laten een stukje zien van ons verblijf.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

We zijn eerst even gaan wandelen, en daarna gaan zitten op het terras in de binnenplaats, en hebben een paar biertjes gedronken, en zijn daarna heerlijk gaan eten in het restaurant.

Afbeelding

Afbeelding

Om de spijsvertering hebben we toen nog een keer het kasteel rondgelopen, en zijn toen naar onze kamers gegaan.

Afbeelding
Afbeelding

Ja, 2 oude mannetjes moeten nu eenmaal hun rust nemen, dus we gaan op tijd slapen, en morgen vertrekken we naar Praag.

Tot morgen
10 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2019”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

Aanmelden  •  Registreer