Franks Zomertour

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Franks Zomertour

Bericht#31 » 01 aug 2019, 05:59

FTrotsenburg schreef:@stoyanov vis?



De graten steken door je kin....
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Franks Zomertour

Bericht#32 » 01 aug 2019, 14:38

Het was me vorig jaar ook al opgevallen op de middelste foto....toch raar hoe die belgen de naam van hun land op dat bord schrijven! :lol:

Groetjes, Jo
1 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Franks Zomertour

Bericht#33 » 01 aug 2019, 18:02

Het in slaap vallen verliep gisteravond nog wat stroefjes, dit aangezien de camping recht onder een aanvlieg of opstijgroute lag van het dichbij gelegen vliegveld en er een boer besloot dat het tarwe nog wel even geoogst kon worden van het land aangrenzend aan de camping. Maar toen ik eenmaal sliep ging het lekker.

En toen werd het weer ochtend, en mijn dag begon direct goed. Het tentzeil was niet eens vochtig, dat heb ik nou nog nooit meegemaakt. En het begon ook al goed warm te worden, en dat om 8 uur in de ochtend. Dus ik had er zin in, snel wat gegeten en alles weer opgepakt om te gaan rijden. Met als eerste doel Achouffe waar natuurlijk de brouwerij van het welkbekende biertje is. Daar eventjes rondgekeken en een lekker biertje gekocht voor vanavond, en daar hoort natuurlijk ook een mooi glas bij. Hopelijk krijg ik die helemaal heel naar huis.

Toen was het tijd om koers te zetten naar het volgende en 3e land van deze reis: Luxemburg. De grens heb ik op de gps voorbij zien komen en ik merkte het aan de nieuwe straatnaam bordjes, maar een grensbord ben ik niet tegengekomen. Dus foto bewijs heb ik niet. Maar bewijs in de zin van een goedkope tankbeurt heb ik wel, ik heb Claire kunnen volgooien met Euro98 van de Shell voor de schappelijke prijs van E1,297. I think I'm in love with this country. En toen was het nog maar 6 km naar de camping. Waar ik nu dit verslag type. Ik zit op de Woltzdal camping, een mooi rustige boscamping gerunt door Nederlanders waar ook voornamelijk Nederlanders staan. Een taalbarriere zal er straks in het restaurant waar ik om 19.00uur terecht kan dus niet zijn, dat valt weer mee.

Hopelijk willen de foto's uploaden, want buiten het wifibereik heb ik alleen maar " emergency" internet. En ik ben niet de enige, want voor het toiletgebouw zit eigenlijk op ieder moment een rijtje met mensen met hun telefoon of tablet in de hand.

Vandaag heb ik 182 km gereden wat de totaalafstand op 411km brengt. Morgen staat er een rustige dag door het Luxemburgse land met o.a. het Mullerthal gepland terwijl ik verder naar het zuiden toe rijden. Ook heb ik vandaag een leuke kmstand gehad. 22222 km.

[img]https://i.imgur.com/BTk2xeU.jpg[/img]

[img]https://i.imgur.com/YnRYcsN.jpg[/img]

[img]https://i.imgur.com/6W46H3i.jpg[/img]

[img]https://i.imgur.com/HF4TVfN.jpg[/img]

[img]https://i.imgur.com/qgNwDyU.jpg[/img]

[img]https://i.imgur.com/iOKjwBB.jpg[/img]


[img]https://i.imgur.com/keKVhDB.jpg[/img]

[img]https://i.imgur.com/kIpmRAZ.jpg[/img]

[img]https://i.imgur.com/vxW4PTc.jpg[/img]

[img]https://i.imgur.com/csz5Pyw.jpg[/img]
3 x

Gebruikersavatar
Zeeuws Meisje
Berichten: 26

Re: Franks Zomertour

Bericht#34 » 01 aug 2019, 19:19

Het mullerthal is erg mooi. Als je daar dan toch bent en je houdt van water is de waterval nog een leuk bezoekje. Verwacht er niet te veel van. Maar toch leuk om even mee te pikken.
Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Franks Zomertour

Bericht#35 » 01 aug 2019, 19:25

Mooie omgeving, Frank.
Ik heb de foto's via polarsteps bekeken, en die zien er prachtig uit.
Geniet ervan vriend.

gr, Henk
1 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Franks Zomertour

Bericht#36 » 01 aug 2019, 20:32

@Zeeuws Meisje het mullerthal pak ik zeker mee. Morgen word een korte rit van 135km dus ik heb alle tijd om de omgeving te verkennen.

@henkhouet op een of andere manier willen de fotos hier niet nee. Terwijl ze goed op imgur staan en ik ze op dezelfde manier heb ingevoerd.
1 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Franks Zomertour

Bericht#37 » 02 aug 2019, 10:24

Hallo Frank.
Ik wens je een goede vakantie toe, en veel foto's en verslagen maken, zodat we precies weten wat je allemaal uitvreet in den vreemde. En doe ze de groeten daar in Luxemburg. Kom er net vandaan.
Gr, Marco.
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Franks Zomertour

Bericht#38 » 02 aug 2019, 20:52

Ik had gepland om vandaag lekker een beetje uit te slapen aangezien de te rijden route toch niet zo heel lang was. Maar daar dacht mijn lichaam blijkbaar anders over. om 7.45uur was ik klaarwakker, en tja dan kun je wel een beetje nutteloos in je tent blijven liggen of je gaat gewoon ontbijten en rustig aan alles inpakken. Zo gezegd zo gedaan, uiteindelijk reed ik rond 9.30uur weg bij de camping. En gisteren zij ik het ook al, maar camping Woltzdal nabij Clervaux is een echte aanrader. Tenzij je niet tegen gezellige boscampings kunt natuurlijk.

Na nog geen 20 kilometer gereden te hebben snap ik al waarom men Luxemburg ook wel Het(!) motorland noemen. Jeetje wat is het mooi en zijn de wegen leuk om op te rijden. De CR320 is ook echt een aanrader om overheen te rijden. Pak hem dan wel van het noorden naar het zuiden, naar boven toe rijdend zal de weg voor brommers een stuk minder interessant zijn. Maar om in (denk ik) 1 kilomter tijd 260meter te dalen dmv prachtig vloeiende bochten is wel heel lekker! Alleen jammer dat de gopro na de 2e bocht al leeg was. Wanneer ik weer thuis ben ga ik daar meteen nieuwe accus voor bestellen. Deze hebben de beste tijd wel gehad.

En toen werd het tijd voor het hoogtepunt van deze dag, het Mullerthal. En mij was verteld dat dat heel mooi zou worden. Dus voordat ik daar aan begon heb ik snel de powerbank op de Gopro aangesloten zodat die nu tenminste aan zou blijven. En dat is hij gelukkig, ik heb alleen geen idee hoe goed ik hem gericht had staan, daar kom ik thuis pas achter.
Ik wist dat er ergens in het mullerthal ook een mooie waterversnelling/waterval te zien zou zijn, maar waar dat precies was? Ikkuh hatte gene idee, maar ik kon me niet voorstellen dat het niet aangegeven zo zijn dus ik ben op mijn dooie gemakje doorgereden. En het stond inderdaad aangegeven. Alleen jammer dat dat ongeveer 50 meter na een tijdelijk stoplicht vanwege wegwerkzaamheden was. Heb ik daar eerst minutenlang staan wachten en daarna alsnog de stoet auto's opgehouden toen ik moeizaam de stoep op reed om daar de scooter te parkeren.
En ja, het was mooi. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat de mooiste weg van Luxemburg was. Maar een ding weet ik zeker; Luxemburg ga ik nog eens terugkomen, ik ben lichtelijk verliefd op het land geworden.

ik ben terwijl ik rustig doorkachelde naar de Duitse grens onderweg nog even bij een bakkertje gestopt voor wat lekkere broodjes voor de lunch die ik net over de grens ben gaan nuttigen langs de kant van de weg. Dit keer stond er wel een grensbord langs de weg, maar ik zag geen manier om er veilig een foto van te maken. Dus ik ben intussen in het vierde land van de reis maar weer zonder bewijs.

Ondanks de paar kleine buitjes die rond het middaguur vielen kon mijn vest toch al snel onder de doorwaaijjas vandaan. De Duitsers hebben de zon blijkbaar op een hoger standje staan als de luxemburgers, maar dat snap ik ook wel met al die zonnepanelen.

Aangezien het nog heel vroeg was en ik nog maar heel weinig hoefde te rijden ben ik op de kaart gaan kijken naar een leuke bezienswaardigheid, en die vond ik. Een of andere burcht die relatief langs de route lag, dus daar ben ik naartoe gereden. Scooter op de parking gezet en gaan lopen. Totdat er na ongeveer 15 minuten een bordje stond "burg 5,5km" of met andere woorden ruim een uur lopen enkele reis over gravelpaden in de bergen. Daar had ik eerlijk gezegd geen zin dus ik ben maar weer snel omgedraaid. Duitsland heeft immers genoeg ruines om te bekijken.

Ik kwam rond 3 uur aan op "Campingplatz Siersburg" net buiten, jawel, Siersburg en daar heel rustig, want het was goed warm, de tent opgezet. Rond half zes ben ik Siersburg (of welk dorpje het precies was weet ik eigenlijk niet) ingereden om daar even wat te eten. Vandaag had ik zin in iets slechts, dus mijn keus viel uiteraard op de grote "M" langs de kant van de weg. Maar onder het eten begon het toch weer te prikkelen, het was nog wel erg vroeg en op de camping is weinig te beleven (hij is duidelijk bedoeld voor campers en caravans met eigen voorzieningen. Wat wel een pluspunt is de uitstekende wifi verbinding.) dus ik ben weer even op de kaart gaan kijken. En warempel, Siersburg heeft nog een eigen Burg(t). En die was nog vrij dichtbij ook. En zoals jullie op de foto's kunnen zien, je hebt er leuk uitzicht. En als ik het goed begrijp is de originele weg er naar toe vrij recentelijk als een lagere school project vernieuwd. Maar ik denk dat ze voor de afmetingen van de traptreden in een beetje oude boeken hebben gekeken. Want die klopte niet helemaal ;)
De toren die er nog staat is gedeeltelijk gerestaureerd en ze hebben geschat dat de originele ringmuren ongeveer 6 meter hoog en 1,5 meter dik waren, maar daar is niet veel meer van over. Wel kun je er boven lekker uitwaaien.

En dat brengt me weer naar de camping waar ik nu dit verslag zit te typen met een kopje thee en een paar lekkere koekjes. Vandaag heb ik 169km gereden wat het totaal op 583 zet. En de scooter? Die houd zich nog steeds erg goed, en die heeft vandaag zelfs twee overwinningen geboekt in mijn ogen. Als eerste stond er op een gegeven moment bergaf 90km op snelheidsmeter, en als er geen trekker was geweest die het verkeer op hiel was de 100 misschien ook nog wel behaald maar wat er daarna bergop gebeurde was nog veel mooier. Ik was niet de langzaamste!! De vrachtwagen voor mij had er nog meer moeite mee om de berg op te komen. Maar op zich mag dat wel, als brommer is Claire zelfs zonder bagage al zwaar met 140kg, maar dat tipt natuurlijk bij lange na niet aan een volgeladen vrachtwagen.

Morgen zal ik verder naar het zuiden toe rijden om midden in de Vogezen te eindigen waar het het plan was om een dag te verblijven en even rust te pakken, maar door een boekingsfoutje met het eerste hotel (mijn fout) zal die er bij in schieten aangezien ik de boeking niet meer kon verzetten :(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
5 x

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Franks Zomertour

Bericht#39 » 02 aug 2019, 21:42

En weer zo'n mooi verslag met prachtige foto's.

Keep on going.

gr, Henk
0 x

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: Franks Zomertour

Bericht#40 » 02 aug 2019, 21:50

hoi
mooi dat je tocht zo voorspoedig gaat
en ja Luxemburg is mooi om te touren wees gerust mijn peugot kwam vorig jaar overal boven dus jou scooter moet het ook kunnen
groet martin
0 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2020”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer