Franks Zomertour

Gebruikersavatar
gerard
Berichten: 141

Re: Franks Zomertour

Bericht#61 » 07 aug 2019, 22:37

Zonde van Claire en het einde van je tour , namens mij bedankt voor je super verhalen en mooie foto,s die ons het gevoel gaven mee te rijden met jou en Claire

Veilige thuiskomst , groetjes gerard uit Brabant
0 x

Gebruikersavatar
Rolinda
Berichten: 336
Contacteer:

Re: Franks Zomertour

Bericht#62 » 08 aug 2019, 01:18

Ai Frank wat een avontuur en jammer dat het zo moet eindigen alhoewel met zeer slecht weer het zeker geen pretje is om te rijden dus misschien een geluk bij ongeluk dat het zo heeft moeten lopen.
Ik heb genoten van je verslag en bedankt dat we mee mochten genieten.!
0 x
..HappyCaferacer..

Afbeelding
Van 24-03-2017 tot 22-11-2018 caferacer raw 50
22-11-2018 A Rijbewijs, Mash 250 Scrambler
Totaal 1888 km gereden
Dag record 280 km
Volg onze avonturen op FB!https://www.facebook.com/groups/288962908449615
Brommervakantie Zwitserland 2018 https://youtu.be/tJqMS_vEOy8

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: Franks Zomertour

Bericht#63 » 08 aug 2019, 11:16

Hoi Frank
Bedankt voor je verslag en een voorspoedige terug reis naar Nederland
Wel jammer dat het zo gegaan is met Claire
Groet Martin
0 x

Gebruikersavatar
hanskleij
Voormalig STN Lid
Berichten: 550

Re: Franks Zomertour

Bericht#64 » 08 aug 2019, 11:46

Hoi Frank,
Je hebt wel een prachtige reis gemaakt met Claire, wel heel jammer dat ze heeft moeten staken noodgedwongen.
Ik alles bijgelezen en fijn voor je dat je vader de moeite heeft genomen om jullie beide weer op te halen.
Veilige terugreis
Groet Hans
0 x

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Franks Zomertour

Bericht#65 » 08 aug 2019, 14:03

Balen dat je scooter het heeft begeven. Toch fijn dat je hebt kunnen regelen dat jij en je scooter thuis komen. Alsnog een paar fijne dagen gewenst
0 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Franks Zomertour

Bericht#66 » 08 aug 2019, 17:08

Hoi Frank,

Ik kan me het gevoel nog herinneren toen we op onze vakantie 2018 een technisch probleem hadden.
Balen met een grote B
Wij mochten achteraf eigenlijk niet klagen, het gebeurde op onze laatste vakantiedag en eenmaal thuis bleek het euvel zonder financiële aderlating te verhelpen.
Maar de stres op dat moment....breek me de bek niet open, ik kan me jouw gevoel goed voorstellen Frank.
Hopelijk loopt jouw debacle ook met een sisser af en kun je toch terugzien op een mooi avontuur!

Groetjes, Jo
0 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
Ruud_B
Berichten: 561

Re: Franks Zomertour

Bericht#67 » 08 aug 2019, 18:11

Hey Frank,

Bizar einde van je mooie tour , ik heb genoten van je verslagen op Polarsteps en op Instagram.

Maar wat ik me dan toch afvroeg is waarom je ipv een auto geen scooter gehuurd hebt? Jij als tourbuffel pur sang . En Italië is toch ook wel een scooteristisch land....

Vrgr Ruud
0 x
" IK ACCEPTEER U, ZOALS IK BEN "

Gebruikersavatar
vp50
Berichten: 268

Re: Franks Zomertour

Bericht#68 » 08 aug 2019, 22:15

Hoi Frank ,
Echt balen met deze pech ,maar je bent een aardig eind gekomen ,volgende keer beter
Bedankt dat we hebben mogen genieten van de reis en de foto,s.

Groeten
Peter
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Franks Zomertour

Bericht#69 » 09 aug 2019, 03:29

Ruud_B schreef:Hey Frank,

Bizar einde van je mooie tour , ik heb genoten van je verslagen op Polarsteps en op Instagram.

Maar wat ik me dan toch afvroeg is waarom je ipv een auto geen scooter gehuurd hebt? Jij als tourbuffel pur sang . En Italië is toch ook wel een scooteristisch land....

Vrgr Ruud


Omdst het vanaf bdrgamo per scooter best een heel grote reis is om of het garda meer of het como meer te verkennen.
1 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Franks Zomertour

Bericht#70 » 09 aug 2019, 17:02

8 landen en 1393.3km

Intussen ben ik dankzij de auto en trailer weer thuis met Claire, en die staat zelfs al bij de monteur. Het probleem is zelfs al geconstateerd. De uitlaat, die bij de laatste controle lichtelijk verstopt werd bevonden zit nu nagenoeg dicht. Dit heeft er voor gezorgd dat er in overmaat koolaanslag op de zuiger is gekomen wat er dan weer voor gezorgd heeft dat de zuigerveren vast zijn komen te staan. De zuiger en cilinder zijn nog helemaal in orde en er is een imitatieuitlaat besteld. Een imitatieuitlaat omdat een originele Kymco uitlaat zelfs op de goedkope Duitste site bijna 400 euro kost. Later deze week of begin komende week (de monteur heeft het erg druk en ik heb de scooter momenteel toch niet echt nodig. Dan maar op de fiets) zal alles dus weer gemonteerd gaan worden en kan ik weer lekker rijden.

En ondanks dat het dus vroegtijdig afgesloten is ben ik zeer tevreden over de reis. Ik zou deze reis over een paar jaar op de motor bijna exact zo nadoen, op misschien een paar wegen of campings anders, maar dat zijn details. Ik heb echt 6,5 dag genoten, mede dankzij het weer natuurlijk. Sinds een paar buien in Nederland op de eerste dag heb ik geen regen meer gezien. Althans, niet terwijl ik op de scooter aan het rijden was of in de tent lag. In Bergamo heb ik genoeg regen meegemaakt wat zelfs het Nederlandse nieuws gehaald heeft.

In vergelijking tot de scooter ben ik gisteren in sneltrein vaart naar huis toe gekomen. Om 7 uur zijn we gaan ontbijten, om 7.30 Claire op de trailer gaan zetten en al mijn spullen in de auto leggen en zijn we gaan rijden. En we konden het niet laten om in eerste instantie nog even echt mooi te gaan rijden. Dus de Splugenpass heb ik nu ook vanaf de zuidkant beklommen, maar dit keer met een auto en trailer. Wat het avontuur toch weer heel anders maakt. Maar gelukt is het en na vele snelweg kilometers gemaakt te hebben zijn we om 3 uur 's nachts weer thuis aangekomen.

Maar nu ben ik weer veilig thuis, en zal ik me wanneer ik Claire weer terugheb in Nederland nog maar even gaan vermaken.
8 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2020”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer