Verslag Eersel-Thorn-Eersel + BBQ

Gebruikersavatar
Patrick
Voormalig STN Lid
Berichten: 414
Contacteer:

Verslag Eersel-Thorn-Eersel + BBQ

Bericht#1 » 10 aug 2019, 07:55

Hier komt ons verslag van deze rit

Afbeelding
3 x

Gebruikersavatar
gerard
Berichten: 141

Re: Verslag Eersel-Thorn-Eersel + BBQ

Bericht#2 » 11 aug 2019, 09:10

Nu zondag , een beetje bekomen van de zaterdag met de rit en alle dingen die er waren , een super rit , zwaar en overbeladen van al het eten , kwam ik gisteravond om 9 uur thuis , ik heb niet veel foto,s en nu ga ik de andere scooter uit de stal halen omdat ik die aan het inrijden ben na een totale renovatie van de scooter , en na de komende 100 km van vandaag ga ik mijn verslag af maken , want het was een grandioze tour om te rijden en te beleven , tot later,,,,,,,


Groetjes van gerard uit Brabant
2 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Verslag Eersel-Thorn-Eersel + BBQ

Bericht#3 » 11 aug 2019, 09:13

Om 09:15 kwam Peter Stupers aan bij mij in Reusel. Na een bakkie reden wij gezamenlijk naar Eersel, alwaar Patrick op ons stond te wachten. Er waren al enkele clubleden aanwezig, zodat we snel aan de koffie, met een heerlijk Brabants worstenbroodje zaten.

Afbeelding

Afbeelding

Rond 11:00 uur was het tijd om te vertrekken, en met Patrick als tourleider slingerden wij door het Brabants landschap. Onze eerste stop was bij de Sint-Antonius Abt. Dat is een windmolen uit 1865 in Borkel en Schaft. De molen is vernoemd naar de heilige Antonius, schutspatroon van de voormalige kapel te Borkel. Daar hebben wij een groepsfoto gemaakt.

Afbeelding

Na de foto reden wij verder, om een tweede stop te maken bij de Achelse kluis. De Sint-Benedictusabdij van Achel, officieel de abdij Onze-Lieve-Vrouw-van-La-Trappe-van-de-Heilige-Benedictus geheten, courant de Achelse Kluis genoemd, is een voormalige cisterciënzerabdij deels op Belgisch, deels op Nederlands grondgebied; het Belgische gedeelte ligt in de gemeente Hamont-Achel, het Nederlandse in de gemeente Heeze-Leende.

De abdij staat onder meer bekend vanwege het gelijknamige trappistenbier Achel, dat sinds 1998 in de eigen huisbrouwerij wordt gebrouwen. En dat hebben we gezien. Een winkel afgeladen vol, met de meest uitgelezen bieren die je je maar voor kunt stellen. Gradje liep gehypnotiseerd tussen de flessen door, en luisterde nergens meer naar. Hij wilde zijn zijkoffers eigenlijk wel vol met bier stoppen, maar na het debacle van een paar jaar geleden, dat alle kroonkurken van zijn bierflesjes afgeknald waren, en zijn zijkoffers vol met gerstenat stonden, vond hij het verstandiger om het maar niet te doen.

Afbeelding

Afbeelding

Na een half uur, was het tijd om weer te vertrekken. Even in Budel tanken, en toen reden we Limburg binnen. De sfeer zat er goed in, en het weer zat ook niet tegen. Het waaide wel behoorlijk, maar het was helemaal niet koud, en het zonnetje liet zich af en toe ook even zien. Echt Hollands weer dus.
Na een korte rook- en plaspauze,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kwamen we aan in het witte stadje. Thorn is bij iedereen bekend, dus het is overbodig te vertellen, dat iemand daar zijn huisje wit wilde maken, maar per ongeluk zoveel witte verf had besteld, dat ze besloten alles maar wit te maken. :schater: :lol2:
Hier hadden wij gereserveerd bij de pannenkoekenbakker, waar we onze honger gestild hebben met een overheerlijke pannenkoek.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na de overvloedige maaltijd, was het tijd om huiswaarts te keren. Op de terugweg kwamen wij bij de plaats waar de bevers gangen onder de weg hebben gegraven. Voor diegene die mij de eerste keer ook al niet geloofden, nu het bewijs.

Afbeelding

Na nog een korte pauze, waar onze gastheer trakteerde op koek en jus d'orange,

Afbeelding

Afbeelding

kwamen wij weer aan in Eersel. Daar stond een heerlijke BBQ voor ons klaar. Patrick stond als een volleerde kok het vlees te verkolen, waarna wij als uitgehongerde wolven het voedsel verorberden. Heerlijk. Nog een paar drankjes erbij, om het helemaal af te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals altijd, gaat de tijd veel te snel als het gezellig, is, dus vertrokken we langzaam aan weer naar huis of hotel, waarna deze prachtige tour op zijn einde kwam. Patrick, hartstikke bedankt voor alles, je bent een topper. Alle aanwezige leden, bedankt voor de gezelligheid. Het was mij een eer en genoegen, om met jullie mee te rijden.
Gr, Marco.
Laatst gewijzigd door Marco_61 op 11 aug 2019, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
6 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Verslag Eersel-Thorn-Eersel + BBQ

Bericht#4 » 11 aug 2019, 11:45

Mooi verslag Marco van een geslaagde tour. :thumbsup:
Met dank en groet,
Jan-H
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Verslag Eersel-Thorn-Eersel + BBQ

Bericht#5 » 11 aug 2019, 14:06

Gisteren een prachtige tocht beleefd met voor mij een record aan km-ers, uit en thuis 189 km op ene dag.
Bij Marco aangekomen gezellig ontvangen met een bakkie koffie, vandaar uit naar Eersel naar het verzamelpunt.
Patrick hartelijk dank voor deze mooie tocht en de gezellige afsluiting met de BBQ.
Verder iedereen bedankt voor de gezelligheid onderling. Heb er erg van genoten. Bedankt. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Zoiets is voor herhaling vatbaar als startpunt niet te ver weg voor mij. Het viel me mee naar gelang de km-ers dat ik verder lichamelijk nergens last van heb gehad . :yahoo: Mooi verslag Marco.
4 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Verslag Eersel-Thorn-Eersel + BBQ

Bericht#6 » 11 aug 2019, 16:31

Zo eindelijk weer eens deel nemen aan een tour. :yahoo: Gezien ik de avond ervoor nog moest werken en ik de nodige uurtjes wilde maken :yawn: :slaap: besloot ik om met de motor :sct1: te gaan. Ondanks de laatste berichten een zeer sterke stormachtige wind, wil ik niet opgeven en heb besloten het toch te wagen.
's-Morgens ging om 7:15 de wekker :bang!:
's-Nachts had het geregend maar de vooruitzichten waren goed. Géén regen tijdens de tour ideaal.
Om 8:00 wil ik weg motor :sct1: gepakt en opeens regen :darulez: Dit is een tegenvaller. M'n app geeft aan dat het droog blijft. Ik besluit om het buitje even af te wachten.
Afbeelding
Even later is het droog en ga ik op weg. Het waait behoorlijk en op de snelweg wordt je behoorlijk opzij geblazen dus tegen sturen. Vanaf Rozenburg probeert de zon z'n gezicht af en toe te laten zien. Wanneer we in de buurt van Dordrecht zijn schijnt werkelijk de zon. Bij de Moerdijkbrug is het even afzien. De :sct1: wil niet harder dan 75 km/u en kan hem haast niet op mijn baan houden. Gelukkig is het niet druk. Na Breda gaat het lekker makkelijk de wind in de rug. We liggen nog prima op schema. Bij Tilburg wil ik van de autosnelweg af en via Hilvarenbeek naar Eersel. Echter hier gaat het mis ik kom in Goirle uit. De navigatie gepakt en deze ingesteld en we rijden verder. Echter op een gegeven moment wordt ik een wel erg smal weggetje opgestuurd en op een gegeven moment heb ik het idee letterlijk het bos wordt ingestuurd.
Afbeelding
Even later een weg verboden voor auto's en motorfietsen. Nou ja dan de weg ernaast maar nemen, maar de weg wordt steeds slechter en voor m'n gevoel zit ik bijna in België. Ik keer om en laat de navigatie opnieuw de route berekenen. Nu zie ik dat deze nog op fietsmode staat :nono1: Opnieuw ingesteld en naar Eersel via Hilvarenbeek. Volgens de berekening ben ik nu wel een 1/2 uur later op de plek van bestemming :taz: Nou ja, dan maar snel een bak koffie en dan touren. Tjonge Brabant is lastig, de vorige keer met de "Lichtjes Tour" had ik ook al vertraging opgelopen maar toen door werkzaamheden en de verkeerde baan op de rondweg Eindhoven. Om 10:40 kwam ik als nog op de plek van bestemming. Ik kreeg na hartelijk :bighug: meteen koffie met een worstenbroodje.
Afbeelding
Gelukkig ik was nu niet de laatste die verscheen. Tijdens het snel omkeren van m'n motor was de rechter spiegel los gekomen. Gelukkig Gerard had steeksleutels om hem weer vast te zetten. (Achteraf niet goed genoeg dus later nog een keer en nu zit het nog steeds). Toen iedereen er was, zijn we vertrokken naar Thorn. Voor mij een totale onbekende omgeving dan het plaatsje Thorn. In Budel hadden we een tankstop waar ik dankbaar gebruik van heb gemaakt want tankje van 6 liter was haast leeg.
Afbeelding
Onderweg nog even een kleine pauze en toen door naar Thorn. Hier hebben we heerlijk gegeten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Op een gegeven moment een enorme windvlaag en bleek er een scooter te zijn omgewaaid. Gelukkig geen van onze scooters. Daarna zijn we weer vertrokken met onderweg nog een kleine pauze waar we getrakteerd werden op een pakje sinaasappelsap
Afbeelding
met een gevulde koek met een lekkere noot erop :thumbsup: Daarna kwamen bij de afgesloten weg waar de bevers zitten. (Deze mogen niet verstoort of verjaagd worden). Wij om de verbodsborden en wegafsluiting heen en een heel eind langs het kanaal. Als we op een geven moment de wegversperring aan de andere kant gepasseerd hebben staat daar een klein eind verderop een motoragent in de berm :nono2: Gelukkig hij had meer interesse voor zijn mobiel dan voor ons. Na een tijdje rijden kwamen we weer op de aanvangsplek en gelijk gaat Patrick beginnen aan de bbq. :feestje:
We hebben heerlijk kunnen eten en kunnen drinken. Na een tijdje was het tijd om weer te vertrekken. Na hartelijk afscheid genomen te hebben ging ieder zijner weegs. Ik had een B&B geboekt in GGz in Eindhoven :schater: en natuurlijk weer op de verkeerde baan op de rondweg dus kon ik weer omkeren bij afslag Best om daarna binnendoor naar de "Grote Beek" te rijden. :verstop:
Ik wil een ieder bedanken voor de gezellige tour en Patrick bedankt voor alles :thumbsup:
Laatst gewijzigd door Oldy op 14 aug 2019, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
5 x
Groetjes Oldy :sct1:
Rijd Sym Symphony
Langste rit op één dag 319,5 km
van Alzey naar Krefeld via de Eifel (D) op 13 augustus 2018

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Verslag Eersel-Thorn-Eersel + BBQ

Bericht#7 » 11 aug 2019, 19:36

Mannen, dank voor de leuke verslagen en foto's.

Fijn dat jullie zo'n leuke dag gehad hebben.

gr, Henk
3 x

Gebruikersavatar
Patrick
Voormalig STN Lid
Berichten: 414
Contacteer:

Re: Verslag Eersel-Thorn-Eersel + BBQ

Bericht#8 » 17 aug 2019, 15:41

Hallo allemaal!!!!!
Jullie hebben van mij nog een verslag te goed, door drukte kwam er even niks van.

Zaterdag morgen 10 augustus .
Ik was mooi op tijd wakker scooter stond al klaar voor deze rit en was blij me te zien :thumbsup:
Om half 10 ben ik richting de boerderij gereden waar ik in 5 minuten tijd arriveerde , nou was niet de eerste er waren twee leden al aanwezig die gelijk maar gelijk de hand geschud :bighug:

Mijn dochter was inmiddels al bezig met koffie & thee te zetten en de worstenbroodjes stonden al in de oven.
Langzaam aan druppelde de mede tourrijders binnen.

Rond 11:15 gaan we de rit beginnen naar onze eerste korte stop bij de Achelsekluis.
Via allerlei kronkel en slinger weggetjes komen we in Thorn aan.
We zoeken ons tafeltje op en gaan bestellen wat een diversiteit aan pannenkoeken zijn er toch , je kan haast geen keuze maken.
Voor mij werd het uiteindelijk dan de appel en banaan met poedersuiker pannenkoek.

Er stond trouwens behoorlijk veel wind we waaide nog net de tent niet uit maar op straat lag wel een zware scooter op zijn spiegel.
Deze was van een Belg die waarschijnlijk ook aan het toeren was.

Na dat iedereen zijn maaltijd op had zijn we weer richting Eersel gegaan, we komen bij de beruchte afzetting ( niet verder vertellen hoor aan onze verkeersveiligheid inspecteur van STN :schater: ) Waar Ed en Willem Bever met graaf werkzaamheden bezig zijn.
Deze 7 km hebben we volgas ( tenminste ik ) afgereden stel je voor dat Ed & Willem net druk aan het graven zijn en een sinkhole veroorzaken dan ben je mooi de klos.
Maar gelukkig is iedereen er veilig en heelhuids overheen gekomen :thumbsup:

Na nog een stop kwamen we rond de klok van half zes weer op de boerderij aan waar mijn schoonzoon de BBQ klaar had gezet.
We hebben er lekker van genoten met een drankje er bij JAJAJA allemaal alcohol vrij is maar dat je het weet inspecteur ;)

Een ieder ging zijn eigen weg weer terug naar huis behalve John.
John heb ik naar zijn hotel in Bergeijk gebracht na inchecken is hij nog even een paar uurtjes mee naar ons huis geweest.
Toen ik Jonh zat was ( of hij mij ) heb ik hem terug gebracht naar zijn hotel.
Ik neem nog een drankje en ga ook voldaan en tevreden naar bed.

Zondag had ik om Half acht met John afgesproken bij het hotel, Hij zit nog lekker te ontbijten nou kan jullie vertellen er stond genoeg op tafel. De serveerster brengt een extra kopje en drink ik gezellig met John een bakkie mee.

Na dat John afgerekend heeft starten we de Peoplesjes en gaan we op weg naar Vlaardingen waar John woont en mijn moeder momenteel in een zorghotel zit na een operatie aan haar heup. Ik rij voorop dat had ik belooft aan John ( weet ik zeker dat ik snel in Rotterdam zit :schater: ) Bij de Moerdijk stoppen we even voor ja ja de bekende gevulde koek en een sapje , plasje en een paffertje.

We vervolgen onze weg naar Rotterdam na de Ersmusbrug gaat John op kop rijden die brengt me in no time naar het zorghotel .
Ik rook een peukje en dan schudden wij elkaar de hand en John rijd naar huis.
Na een uurtje bij mijn moeder geweest te zijn rij ik naar Hoek van Holland ik logeer namelijk bij mijn zus en haar man.
Ook daar was het zeer gezellig , ik trakteer op chinees we drinken wat en om half elf ga ik plat.
We zijn vroeg op na het ontbijt ben ik snel gaan rijden gelukkig had ik de regenkleding al aan getrokken want net voor Maassluis kreeg ik een bak water over me heen.
Bij Rotterdam werd het weer droog , bij mijn vaste stop plaats aan de Moerdijk kon de regenkleding weer uit.
Half 1 was ik weer thuis in Bergeijk.

Ik wil iedereen bedanken voor hun komst en gezelligheid.
Gerard bedankt voor je bierpakkertje erg aardig van je :bighug:
@Spiky jij bedankt voor het spandoek met de F1 auto van Max Verstappen :bighug:

Van alle foto's heb ik klein videotje gemaakt met dank aan @Marco_61 en me zelf :schater:

Laatst gewijzigd door Patrick op 18 aug 2019, 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
3 x

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Verslag Eersel-Thorn-Eersel + BBQ

Bericht#9 » 17 aug 2019, 16:17

Jullie hebben, zo te zien, een leuke dag gehad.
Bedankt voor het verslag, en de foto's / filmpje

gr, Henk
2 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2019”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

Aanmelden  •  Registreer