Verslagen STN Westland Wintertour 28-11-2020

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Verslagen STN Westland Wintertour 28-11-2020

Bericht#1 » 28 nov 2020, 18:32

We zijn Heinz voorop met zes rijders gestart vanaf de Jadestraat in Bleiswijk voor een rit naar Hoek van Holland.
De bromscooters volgens de route van Heinz en ik via de de N autowegen naar Schipluiden. Daar via Maassluis naar de Maasland Kering bij Hoek van Holland met uitzicht over het havengebied en de polders van het Westland.
Dan naar het HvanH strand voor een snack en deze lekker in de zon op een bank gegeten.
De groep ging via Delft, Pijnacker weer richting Zoetermeer en ik via Maasdijk naar huis met 102 km op de teller.
Heinz en allen dank voor de gezelligheid en het flesje Bokbier van Kokiem uit Oost-Souburg. :thumbsup:
Groet,
Jan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het leek wel voorjaar aan het strand.
Afbeelding
Uitleg over de werking van de deze kering die bij storm en hoogwater Rotterdam en omstreken droog houdt.
8 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Verslag Herfst-Wintertourtje van Heinz

Bericht#2 » 28 nov 2020, 20:21

Het was een leuke middag heren! :thumbsup: En dank voor het biertje Ko! Tot de volgende tour. :sct1:
4 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
KoKiem
Berichten: 235

Re: Verslagen STN Westland Wintertour 28-11-2020

Bericht#3 » 29 nov 2020, 20:22

Deze toer heb ik ook weer volop genoten. De weergoden waren ons weer gunstig gezind en hoewel eind november toch een mooi zonnetje en 10 graden op de teller. Goed aankleden en rijden maar.
Vanaf Zoetermeer naar Hoek van Holland via mooie gebieden zoals de Rottemeren en het Westland. De Maaslandkering, die voor mij als Zeeuw erg aanspreekt, is boeiend en imposant. Te zien hoe de eeuwige strijd tegen het water ook voor Rotterdam en achterliggend gebied zeer van belang is.
Het Noordzeestrand van Hoek van Holland met de boulevard die in ontwikkeling is en de terugweg naar Pijnacker door Delft en de groene gebieden westelijk van Rottjeknor. Allemaal momenten van "hoe mooi Nederland is" en dat op de bromscooter. Ditmaal niet de Kymco GD (te groot voor in de caddy), maar op de oude rammelende Aprillia Amico. Desalniettemin zeer genoten van deze rit en het kompaanschap van de deelnemers aan deze toertocht.
Bedankt voor de organisatie en laat het bokje goed smaken. Jan, je houd het tegoed. :cheers:
3 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink en Honda NSC 50R.
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

www.brommerreizen.nl

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2020”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

Aanmelden  •  Registreer