Spontaan tourtje naar de Posbank

Ons Archief van alle tours en meetings van alle jaren vind je hier! Snuffel eens rond!
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Spontaan tourtje naar de Posbank

Bericht#1 » 25 feb 2021, 08:27

Omdat dit uiteindelijk een tourclub is, zal ik nog maar eens een verslagje delen. Gisteren was het weer zo goed dat ik besloot een spontaan dagje vrij te nemen om eens een mooie tourtocht te maken. Vorig jaar was ik met een groepje andere motorrijders naar de Posbank geweest. Maar omdat het die dag een feestdag was (ik meen Hemelvaart), leek het wel of half Nederland op de Posbank reed. Fietsers, motorrijders, automobilisten, geen doorkomen aan. En de Posbank is juist zo leuk omdat er een paar haarspeldbochten in de weg zitten. Die vind je in Nederland bijna nergens. Dus vrij baan is gewenst.

Dus met goede hoop op de motor gestapt en na 1,5 uur buffelen over de snelweg was is op de Posbank.
Afbeelding

Gelukkig was het vandaag niet zo heel druk, maar er was toch behoorlijk wat verkeer. Ik zat al snel vast achter drie auto's, dus na het parcours de eerste keer gereden te hebben, heb ik de motor omgekeerd en toen had ik gelukkig wel vrij baan! De kunst is niet perse om zo hard mogelijk te rijden, maar wel om de bochten vloeiend te nemen. Auto's in de weg helpen daar zeker niet bij. En omdat sommige bochten erg krap zijn, is dat soms best een uitdaging. Hier en daar nog iets bijgeremd met de achterrem, maar het ging niet onaardig.

Ook op een doordeweekse dag was ik zeker niet de enige motorrijder. Het blijft me verbazen met wat voor mooi en duur spul sommige mensen hebben. En dan doel ik op die dikke BMW R1200GS op de achtergrond en niet op mijn Bandit. :schater: Al is het nu wel een trouwe en fijne motor na wat reparaties en aanpassingen. Inmiddels ruim 82.000 km op de klok. Ik wil minimaal de 100.000 km halen met deze motor.
Afbeelding

Daarna nog even van het uitzicht genoten. Veel mensen zaten te picknicken, maar ik was alleen en had bovendien geen eten bij me. Dus na een paar minuten kijken heb ik de rit maar weer vervolgd.
Afbeelding

Afbeelding

Omdat ik geen zin had om weer het hele stuk over de snelweg terug te rijden, heb ik getracht wat stukjes binnendoor te gaan. Eerst geprobeerd om via Culemborg al binnendoor te steken, maar dat ging niet helemaal volgens plan. Bij Lopik was het weer bekend terrein, en ben ik via de Lekdijk en Gouda weer terug naar Zoetermeer gereden. In totaal bijna 300 km.

Best een leuk tochtje, maar toch een behoorlijk stuk rijden voor dat kippeneindje over de Posbank. Volgende keer (met wat meer voorbereiding) ga ik kijken of ik de hele route toeristisch kan maken, zodat ik niet eerst 1,5 uur over de snelweg hoef. Aan de andere kant, beter op de motor dan thuis achter de computer mailtjes beantwoorden voor de baas. :darulez:

Wat mij betreft plannen we voor de liefhebbers binnenkort weer eens een rondje op de scooter of motor! :moto2:
3 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Spontaan tourtje naar de Posbank

Bericht#2 » 25 feb 2021, 10:54

Je hebt groot gelijk. Het is inderdaad een mooi hoekje om even lekker te touren als ik dat zo zie.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Spontaan tourtje naar de Posbank

Bericht#3 » 25 feb 2021, 18:42

Rijden....niet persee naar 'n doel maar de reis is de bestemming, helemaal mijn ding!

:crazy: Jo
0 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
Sjaak
Berichten: 539

Re: Spontaan tourtje naar de Posbank

Bericht#4 » 25 feb 2021, 21:42

:sct1: :sct1: :sct1: :sct1:
Laatst gewijzigd door Sjaak op 25 feb 2021, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
Sjaak
Berichten: 539

Re: Spontaan tourtje naar de Posbank

Bericht#5 » 25 feb 2021, 21:43

Mooi verhaal, tocht maken is zo heerlijk.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van Tourritten, Meetings & Evenementen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer