Covid brandhaard NL!

Ons Archief van alle tours en meetings van alle jaren vind je hier! Snuffel eens rond!
Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Covid brandhaard NL!

Bericht#1 » 28 apr 2021, 16:34

Ben net terug van 'n toertje van zo'n 150 km. op m'n BMW R100RS oldtimer door het Limburgs heuvelland.
Ben daar zo'n 2.5 uur nonstop mee bezig geweest, en ik heb stom verbaasd om me heen gekeken naar wat er op de weg en vooral naast de weg allemaal gaande was.
Wat Corona...wat anderhalve meter...wat mondmasker!
Een drukte van jewelste en bomvolle terrasjes als of er in de ziekenhuizen niks aan de hand is, en dan heb ik het nog maar over ons Limburgs heuvelland.
Tel daarbij op wat het nieuws ons heeft laten zien over de "gezelligheid" op Koningsdag dan kan het niet anders als dat we straks een code-zwart aan de motorbroek hebben hangen!

Jo
2 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
Sjaak
Berichten: 539

Re: Covid brandhaard NL!

Bericht#2 » 28 apr 2021, 18:50

Was vorige week ook in Limburg, maar ik heb geen rare dingen gezien met mondkapjes of 1,5meter. Niet anders dan hier.
Ook in kerken en kloosters gewoon mondkapje op, en ook in winkels en bij tankstations.
Misschien omdat de avondklok stopt en omdat de terrassen weer open mogen?
1 x

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Covid brandhaard NL!

Bericht#3 » 28 apr 2021, 20:26

Ja niet normaal Jo wat je ziet, ik ben vandaag ook weesten rijden en zie hetzelfde onderweg.
En dan nog wat je ziet op tv gisteren en die achterlijke antwoorden die op vragen worden gegeven,
lijkt soms wel dat ze niet willen weten wat er in de ziekenhuizen afspeelt. Over 14 dagen maar eens afwachten wat dit gedrag weer voor gevolgen heeft gehad. Ik houd mijn hart vast.
1 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
vp50
Berichten: 268

Re: Covid brandhaard NL!

Bericht#4 » 28 apr 2021, 20:38

Ja het is echt niet normaal ,ze denken zeker het is alleen in India .

Groeten
Peter
1 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Covid brandhaard NL!

Bericht#5 » 28 apr 2021, 21:09

Dit is gewoon kop-in-het-zand gedrag.
"Als we net doen alsof het er niet is, hebben we ook geen probleem."
Totdat dadelijk inderdaad code zwart opgegeven moet worden, want dan is er stront aan de knikker.
Ook hier in de Peel veel wandelaars en terras gangers gezien. Net als mensen zonder mondkapjes in de supermarkt. Ik snap wel dat men het beu is, ben ik zelf ook. En ik durf te wedden iedereen hier op het forum. Maar dit is niet de manier. Ik houd mijn hart vast voor de aankomende weken.

Het vervelende is dat men dit zelf op zich afroept, maar als ze dan op de blaren moeten zitten heeft de rest van het land er last van met alle grote gevolgen van dien. Onbegrijpelijk hoe achterlijk sommige mensen kunnen zijn.

Vanmiddag had ik het andere uiterste. Ik kom bij een stoplicht en sta naast een fietser. Die vrouw begint driftig te zwaaien en te roepen dat ik 1,5 meter afstand moet houden en een mondkapje moet dragen.
Sta je dan met je systeemhelm op je snufferd.... Mooiste is nog dat ik aan de 1,5 meter voldeed.

Zoveel mensen zoveel smaken. We moeten ons maar gelukkig prijzen dat we genoeg verstand hebben om ons hieraan te kunnen ergeren. En dat we zelf het geduld nog wél op kunnen brengen.
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Covid brandhaard NL!

Bericht#6 » 28 apr 2021, 21:15

Tja, ik heb me op mijn tourtje vandaag, bewust geen terras opgezocht en op een bankje voor de Kerk in Nieuwpoort mijn broodjes en koffie genoten.
Ook op de veerponten zoveel mogelijk contact gemeden.
Hopelijk helpt het.
Groet,
Jan.
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Covid brandhaard NL!

Bericht#7 » 28 apr 2021, 22:26

Jan-H schreef:Tja, ik heb me op mijn tourtje vandaag, bewust geen terras opgezocht en op een bankje voor de Kerk in Nieuwpoort mijn broodjes en koffie genoten.
Ook op de veerponten zoveel mogelijk contact gemeden.
Hopelijk helpt het.
Groet,
Jan.


Inderdaad, zelfbewust handelen met oog op code zwart is het verstandigst. De wetenschap gooit het nu ook op berekeningen, verhouding tussen vrijheden en vaccinaties in balans houden lijkt mij een gevaarlijk spel.

Maar zo is besloten zullen we het ermee moeten doen. Stel je woont naast een alcoholist dan voelt het denk ik ook als een bevrijding dat ie na een jaar weer naar de kroeg is.

Ieder weldenkend mens ziet dat dit niet verstandig is, en kennelijk zijn we in de minderheid.
2 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Covid brandhaard NL!

Bericht#8 » 29 apr 2021, 19:57

De meeste mensen houden zich netjes aan de regels. Ook weleens goed om dat te beseffen.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Covid brandhaard NL!

Bericht#9 » 30 apr 2021, 20:57

Heinz schreef:De meeste mensen houden zich netjes aan de regels. Ook weleens goed om dat te beseffen.


Ik hoop dat je gelijk hebt, maar vandaag een oudere meneer (+/- 70) moeten wijzen op de afstandsregel, terwijl we stonden te wachten op een andere oude meneer (+/- 80) die even de tijd nam om te bukken naar het laagste schap in de (erg kleine AH) supermarkt. Meneer van pakweg 70 wilde even tussen ons door glippen.

Ik spreek 'm er op aan, hij verstaat me niet en zegt 'Ja inderdaad, hier blijven we niet op wachten'. En stapt tussendoor op 20 cm van me. Ik spreek 'm nog duidelijker aan: 'Oh ja, excuses.' En loopt met z'n mondkap onder de neus door.

Zal wel gevaccineerd zijn..
1 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van Tourritten, Meetings & Evenementen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer