Tourtje: de weg naar Appeltern

Ons Archief van alle tours en meetings van alle jaren vind je hier! Snuffel eens rond!
Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 818

Tourtje: de weg naar Appeltern

Bericht#1 » 20 jun 2021, 18:14

Onze tweede tocht dit seizoen is eigenlijk een vervolg op de eerste rit Eerste tourtje dit seizoen

Na de tocht over de brug bij Heeteren was nu de brug bij Ewijk aan de beurt. Eerst van Apeldoorn via Arnhem en Oosterbeek over de brug bij Heeteren. Via Indoornik en Andelst naar Herveld alwaar de oprit van de brug over de Waal makkelijk is te vinden. Eenmaal over de brug had ik nog drie plaatsen in mijn hoofd: Bergharen, Horssen en Appeltern. Deze plaatsen liggen niet erg ver uit elkaar en zijn makkelijk te vinden door simpel op de borden te rijden. Tussen Bergharen en Horssen was het tijd voor een pauze. Nellie had de koeltas weer goed gevuld met eten en drinken.
Afbeelding

Daarna was het laatste stukje naar de pont bij Appeltern een makkie.
Afbeelding

Afbeelding

Tijd om de terugreis te aanvaarden. Het liep tegen drie uur. Eerst moest de brug bij Ewijk nog op de foto:
Afbeelding

Eenmaal over de brug ben ik naar Elst gereden en niet via Heeteren. Helaas was de weg tussen Elst en Arnhem afgesloten en de omleiding ging door een giga nieuwbouwwijk. Via de aloude Joh Frostbrug konden we toch het goede spoor naar Apeldoorn weer oppakken en waren we om 17:00 weer thuis en aan de koffie. Tijdens 145 km tourplezier hebben we veel moois gezien en heb ik weer een paar wegen en straten erbij geleerd. Ik rijd alles zonder navigatie. De pont bij Appeltern is vanuit Apeldoorn gezien de beste weg om in Oss terecht te komen. Deze rit was dan ook niet zonder reden want nu ik weet hoe ik er moet komen gaan wij ons opgeven voor de tourtocht van @Roel de STN Maastoer Editie 2021 17-7-2021

Maar dat is weer een ander verhaal met zijn eigen verslag
3 x
Groeten van Marc & Nel

Piaggio MP3 500 HPE (2021-)
Kymco New Dink (2015- 2021)
AGM VX50 (2014-2015)
Aprillia Habana (2000-2014)
Solex Oto (1983- )
Yamaha DT 50 (1982-1985)
Tomos 4 TL (1981-1982)

Langste rit solo op 1 dag: 473 km (09-08-2015)
Langste rit met Nel achterop op 1 dag: 346 km (24-07-2016)

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Tourtje: de weg naar Appeltern

Bericht#2 » 22 jun 2021, 13:42

Die Tacitus-brug lijkt me een hele mooie :thumbsup: Ik heb wel iets met bruggen.

Als we iets geleerd hebben gedurende de zogenaamde pandemie, alhoewel noodgedwongen, dan is het dat we an sich geen terrasjes nodig hebben onderweg. De lokale supermarkt in combinatie met een mooi plekje onderweg voorziet in alle behoeften. Jullie "picknickmand" bewijst dat maar weer.

En toch... en toch... ;-)
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1651

Re: Tourtje: de weg naar Appeltern

Bericht#3 » 23 jun 2021, 11:30

Hey, je was bij ons in het land van Maas en Waal!

Ook een mooie route is om de dijk helemaal rond te rijden, dus helemaal om Maas en Waal heen via de Maas en de Waaldijken.
Ik doe dat minstens een keer per jaar, en dan rij ik achter Nijmegen door aan de oostelijke kant.

Ook een mooi rondje is om via de bruggen bij Beneden-Leeuwen (de brug van niks naar nergens) en de snelbinder in Nijmegen de Waaldijken heen en weer te rijden.
Die is korter dan de vorige, en goed te doen zonder caferacerzadelpijn... (33x woordwaarde)

Hebben we eigenlijk een topic om mooie routes te delen?
1 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Tourtje: de weg naar Appeltern

Bericht#4 » 23 jun 2021, 15:23

Mooie rit en foto's.
Ik ben altijd jaloers op jullie regio, waar je nog redelijk rustig kan toeren.
Ik ben al 38 km verder voor er wat groen verschijnt tussen de bebouwde kom.
Maar ja, je moet het doen het met wat er is.
Wel, als ik met de pont van Maassluis over de waterweg richting de Zuid-Hollandse en Zeeuwse eilanden ga, dan ben ik de stad gauw kwijt. :thumbsup:
Met groet,
Jan.
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1651

Re: Tourtje: de weg naar Appeltern

Bericht#5 » 23 jun 2021, 16:15

Ja dat is dan aan jullie kant van het land weer mooi hè.

Wij hebben de rivieren, maar bij jullie is de zee.
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Tourtje: de weg naar Appeltern

Bericht#6 » 24 jun 2021, 10:20

Allemaal nix dat zand en zoute water @Janvb, moet je alleen maar meer door poetsen tegen de roest :-)
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1651

Re: Tourtje: de weg naar Appeltern

Bericht#7 » 24 jun 2021, 11:26

Roest heb je toch wel met een Chinees... :-D
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Tourtje: de weg naar Appeltern

Bericht#8 » 24 jun 2021, 12:37

Dat komt door die zoetzure saus. Dat vreet in als de pest.
1 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van Tourritten, Meetings & Evenementen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer