Verslagen S.T.N. Bossche Bollen Meeting 3-7-2021

Ons Archief van alle tours en meetings van alle jaren vind je hier! Snuffel eens rond!
Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 818

Verslagen S.T.N. Bossche Bollen Meeting 3-7-2021

Bericht#1 » 03 jul 2021, 10:19

Wij zijn nu 19:40 net weer thuis na een retourtje Den Bosch van in totaal 205 km. Bij de laatste stop kregen we een beetje regen en moesten we het regenjack aan maar gelukkig stopte het alweer snel en zijn we niet echt nat geworden. De rit was geweldig met 1 stop op de heenweg en 2 stops op de terugweg. Probleemloos bracht de trouwe New Dink ons heen en terug.

Wij vinden het erg leuk dat de Bossche Bollen Tour er nog steeds is en danken Peter en Angela voor de organisatie en de overige deelnemers voor de gezelligheid.
7 x
Groeten van Marc & Nel

Piaggio MP3 500 HPE (2021-)
Kymco New Dink (2015- 2021)
AGM VX50 (2014-2015)
Aprillia Habana (2000-2014)
Solex Oto (1983- )
Yamaha DT 50 (1982-1985)
Tomos 4 TL (1981-1982)

Langste rit solo op 1 dag: 473 km (09-08-2015)
Langste rit met Nel achterop op 1 dag: 346 km (24-07-2016)

Gebruikersavatar
KoKiem
Berichten: 235

Re: Verslagen S.T.N. Bossche Bollen Meeting 3-7-2021

Bericht#2 » 04 jul 2021, 10:01

Om 08.15 uur rij ik de Gran Dink uit de garage en start hem. Terwijl ik de telefoon in de houder plaats, mijn helm opzet en de benodigde stroomkabels aansluit, is de Gran dink een beetje opgewarmd en rij ik weg. Even langs de pomp in Middelburg rijden om te tanken en de banden iets lucht bij te blazen. De elektronische drukmeting geeft namelijk aan dat er ongeveer 0,2 Bar per band bij mag. Dan verder rijden via de bekende weg in de richting van Bergen op Zoom.
Ik rij dan langs Arnemuiden, Lewedorp, Heinkenszand, Nisse, 's-Gravenpolder, Kruiningen, Krabbendijke en Rilland en draai bij Hoogerheide de Antwerpsestraatweg op. Dan via Heimolen naar Essen (België), Achtmaal en Zundert om dan binnendoor in Ulvenhout te geraken. Onderweg neem ik even een pauze op een terras van een café aan de kant van de weg voor een welverdiende kop koffie. Ik ben nu twee uur aan het rijden en dan gaan de zitspieren wat branderig aanvoelen. Even van de scooter af en iets anders doen is dan heerlijk. Het is een prachtige route die met dit weertype van lichte bewolking en aangename temperatuur een weldaad voor scooterrijder en geest is.
Vanaf Breda rij ik door Gilze en Tilburg om via de beruchte N65 naar 's-Hertogenbosch te rijden. Omstreeks 12.30 uur parkeer ik de Kymco op de Parade met zicht op de Sint Jan. Terwijl ik mijn motorpak omruil voor wat comfortabelere kleding komen de gastvrouw en gastheer aanrijden en parkeren hun tweewielers naast die van mij. Even kletsen en elleboogje-tikken en dan nog even de stad rondlopen. Ruim een uur later ontmoet ik ze weer bij de Bosschebollen locatie.
Vanaf een uur of twee komen de twee Jannen (Jan-H en Oldie), Edwin, Sandra en Victor en Marc en Nel ook aanschuiven in 't Pumpke en kletsen we weer heel wat af. Bekende ouwe koeien worden af-en-toe uit de sloot gehaald en nieuwe verhalen doen de ronde. Gezelligheid onder het genot van koffie met een bosschebol.
Rond de klok van vieren zetten we de gezellige bijeenkomst op het terras voort en zorgen ervoor dat we niet verhongeren of dorstig zullen worden. Hoewel het telkens dreigt, blijft de regen nog weg. Maar helaas begint er toch nattigheid uit de hemel te vallen en verplaatsen we ons onder de openstaande parasols om de laatste teugen van de gezelligheid op te nemen.
Als het even droog is verplaatsen we ons naar de scooters en vertrekken rond de klok van 18.45 uur. Na het afscheid moment rij ik door een druilerige stad in de richting van Tilburg. Zodra ik de stadsgrens voorbijrijd begint het te regen en dit zal niet meer ophouden totdat ik ver voorbij Breda ben. Ik rij nu over de meest snelle wegen (N-wegen) en ook de gemiddelde snelheid ligt wat hoger dan op de heenreis. Vanaf Breda door het Liesbos naar Sprundel, Rucphen en door Roosendaal en over de Plantagebaan kom ik uiteindelijk weer op de Antwerpsestraatweg. Het is al een tijd lang droog en dat rijd een stuk aangenamer.
Bij Hoogerheide draai ik de Reimerswaalweg op en druk Google Maps uit. Haar werk zit er op, ik mag nog een ruime 60 kilometers mijn best doen.
Er zijn geen fietsers meer op de weg en zelfs geen wielrenners. Waarschijnlijk allemaal 'mooiweer-rijders'. Bij Kapelle begint het te regen en voordat ik in Heinkenszand ben, is het aan het gieten. Gelukkig heb ik dit jaar twee extra voorlichten gemonteerd die nu hun nut bewijzen. Ik heb nu beter zicht op de weg als het donker is. Het is 22.30 uur als ik Mycko, mijn trouwe tweetakt tweewieler in de garage parkeer en in de regen naar huis loop.
Een prachtige dag, een mooie route, heerlijk genoten, heerlijk gereden, een beetje moe maar voldaan. Een beetje natgeregend maar niet gesmolten en ach, ik kon thuis mijn warme bedje in.

Angela en Peter, bedankt voor jullie organisatie en gastvrijheid. Alle andere aanwezigen bedankt voor jullie verhalen, kameraadschap en inbreng. STN bedankt voor het mogelijk maken en de genoten versnaperingen. Tot ziens.
Laatst gewijzigd door KoKiem op 04 jul 2021, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
8 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink en Honda NSC 50R.
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

www.brommerreizen.nl

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Verslagen S.T.N. Bossche Bollen Meeting 3-7-2021

Bericht#3 » 04 jul 2021, 11:56

Goedemorgen allen,
Ik neem de pont van 10.50 uur naar Rozenburg om 11.15 uur bij de N57 om met Oldy te starten naar 't Pumpke in Den Bosch. Over de snelweg is de afstand circa 107 km, maar wij nemen zoveel mogelijk de binnenwegen en daardoor zal de rit leuker, maar wel langer gaan duren.
Op de beruchte Groene Kruisweg naar Rotterdam is het druk en staat de brug over de Oude Maas natuurlijk open. Jan-T kent de weg op zijn duimpje en weet via een omleiding een flink stuk file te omzeilen. Het weer is bewolkt maar met 21 graden best aangenaam om te touren.

Na ongeveer 45 km stedelijk gebied met veel stoplichten en rotondes bereiken wij bij Papendrecht de
N214 en kan eindelijk het gas erop naar 80 km/h. dan rechtsaf de N210 op naar Gorinchem.
Hierna hebben wij op de A2 behoorlijk wat kilometers gepakt. Ineens was daar 's Hertogenbosch en reden wij rond 13.15 uur de Parade op. Ongelofelijk, alle terrassen zaten bomvol met etende en drinkende mensen.
De scooters konden vanwege de uitbreiding van de terrassen niet meer voor de cafe's geplaatst worden, maar bij door de Gemeente geplaatste hekken aan de rand van de Parade. Daar stonden al een paar GD's van de club dus die van ons ernaast geparkeerd.

Na begroeten van Angela en Peter plus de hondjes en de al aanwezige KoKiem, hebben wij aan de bekende tafels in de zaak plaatsgenomen en kregen wij prima koffie met een slagroom/likeur amuse en de magistrale Bossche Bol geserveerd.
Edwin had laten weten aan Peter, dat de familie enige vertraging had vanwege het verkeer, maar gelukkig kwamen ze niet al te laat ook binnenstappen met Victor (inmiddels 10 jaar) in zijn Karatepak.

Hiermee was de kleine maar gezellige club compleet, want VespaCapo bleef zonder afmelding weg.
Het vervolg van onze meeting bij dit gezellige café, kunnen jullie prima lezen in het verslag van KoKiem.
Er waren onweer en forse regenbuien gemeld boven Brabant en aan alle gezelligheid komt een eind.

Bij dit glas bier weet ik niet meer of het echt 0% was.
Afbeelding
Foto: Edwin.
Met dank Peter en Angela en aan STN voor de heerlijke BOL, rond 17.00 uur afscheid genomen en uitgezwaaid door Victor, ben ik met Oldy aan de terugreis begonnen.
De route liep ongeveer gelijk op en als voorspeld kregen wij ook een portie onweer en regen op onze helmen. Dus bij een verlaten Tankstation in de buurt van Gorinchem droog de regenpakken aangetrokken. gewacht tot de plensbuien en windstoten voorbij waren om daarna in normale regen vooral via de A15 tot Schiedam te rijden. Daar werd het weer droog, zodat we rond 19.15 uur weer in Maassluis aankwamen. Jan-T bleef nog voor napraten met Ineke met een paar glazen thee, voordat hij de pont van 20.50 uur kon nemen naar Rozenburg en naar huis.

Al met al weer een fijne ervaring met de motorscooter in wisselende omstandigheden.
Met dank aan Oldy voor het gidsen en de kameraadschap onderweg.

Afbeelding
Bella-B2
5 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sjaak
Berichten: 539

Re: Verslagen S.T.N. Bossche Bollen Meeting 3-7-2021

Bericht#4 » 06 jul 2021, 18:29

Dank voor de mooie verslagen van jullie, hoop er volgende keer bij te kunnen zijn .
3 x

Gebruikersavatar
Victor-San
Berichten: 676

Re: Verslagen S.T.N. Bossche Bollen Meeting 3-7-2021

Bericht#5 » 10 jul 2021, 11:13

Hallo,

De foto's zijn klaar...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het lijkt wel een soort reünie, fantastisch om iedereen weer te zien!!!

Tot volgende keer :thumbsup: :bighug: :moto2:
2 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van Tourritten, Meetings & Evenementen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer