Verslagen van de STN Maastoer Editie 2021 17-7-2021

Ons Archief van alle tours en meetings van alle jaren vind je hier! Snuffel eens rond!
Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 818

Verslagen van de STN Maastoer Editie 2021 17-7-2021

Bericht#1 » 17 jul 2021, 19:45

Om kwart voor 8 op zaterdagmorgen drukte ik op de startknop van de New Dink. De koeltas met drankjes en broodjes in de topkoffer, Nellie achterop en rijden maar. Via Arnhem Oosterbeek over de brug bij Heteren en via het industrieterrein naar de brug bij Ewijk. Eenmaal over die brug kwamen we in Bergharen aan waar ik een stop had gepland. Tijdens de stop kon ik eerst kijken of de pont bij Afferden nog wel in de vaart was. Dat was namelijk niet zeker vanwege het hoge water en in Bergharen konden we nog afslaan naar de brug bij Ravenstein. De pont bij Afferden was echter nog in de vaart. Helaas vertrok hij 5 seconden voor onze aankomst en bleef ook nog eens erg lang aan de overkant liggen. Toch zagen wij kans om na volgetankt te hebben in Oss om 10:15 bij Roel aan te komen waar wij werden ontvangen door Roel en zijn vriendin en Kokiem die de lange aanreis naar Oss al had volbracht.
Nadat na enig wachten ook Amendoin met Sandra en Victor waren gearriveerd konden we na nog een bak koffie gedronken te hebben de tour aanvangen. Eerst naar een van de toeristische hoogtepunten in Oss: de Action alwaar Amendoin een geheugenkaart kocht om de camerabeelden te kunnen maken. Snel hierna zette Roel de toertocht weer op het juiste spoor.

Er waren al veel maatregelen genomen vanwege het stijgende waterpeil en sommige stukken waren met borden afgesloten waardoor Roel soms een flinke aanpassing moest doen maar door zijn prima kennis van de omgeving kwamen we toch elke keer weer op de mooiste stukken dijk terecht. Na een pauze en een oversteek via de brug bij Grave en later via de brug bij Ravenstein terug kwamen we bij de Speciaalbierbrouwerij Oijen terecht. Hier gezellig gezeten lekker in de schaduw, Nel en ik aan de koffie, heerlijk allemaal. De scooters werden weer opgestart en we kwamen op de route bij een stuk ondergelopen fietspad terecht. De omleiding was kort en makkelijk maar dat weerhield Amendoin met Victor achterop en Kokiem er niet van om de oversteek door het water te wagen. Gelukkig bleven de motoren lopen.

Om half 5 stonden we weer bij Roel achter het huis en werd het voor ons tijd om de terugtocht te aanvaarden. Deze keer namen we de brug bij Ravenstein in plaats van de pont bij Afferden. Deze brug zijn we dus deze dag ook in beide richtingen overgestoken. In Bergharen sloten we weer aan op de bekende route van de heenreis. Na nog een stopje in Oosterbeek centrum kwamen we om 19:00 weer veilig thuis aan in Apeldoorn. In totaal hebben we 257 km gereden.

Bedankt @Roel voor de organisatie en de anderen voor het meedoen en de gezelligheid.
5 x
Groeten van Marc & Nel

Piaggio MP3 500 HPE (2021-)
Kymco New Dink (2015- 2021)
AGM VX50 (2014-2015)
Aprillia Habana (2000-2014)
Solex Oto (1983- )
Yamaha DT 50 (1982-1985)
Tomos 4 TL (1981-1982)

Langste rit solo op 1 dag: 473 km (09-08-2015)
Langste rit met Nel achterop op 1 dag: 346 km (24-07-2016)

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 630
Contacteer:

Re: Verslagen van de STN Maastoer Editie 2021 17-7-2021

Bericht#2 » 18 jul 2021, 12:46

Het was een hele mooie en gezellige dag. Zo zie je maar dat gezelligheid niet zit in het aantal mensen maar in de mensen zelf. Dit jaar de rit iets anders gedaan dan de voorgaande jaren.
Victor nog blij kunnen maken met een paar visjes van mijn kweek.
Iedereen bedankt voor de gezelligheid.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
4 x
Langste rit op 1 dag 310 km

Huidige scooter:
Sym fiddle 3 02-07-2020 nieuwe

Eerdere scooters:
Peugeot elystar
Peugeot kisbee sportsline
Kymco New Dink 2013 zwart (black Betty)
Kymco Grand Dink 2008 champagne (Klara)(helaas ongeluk gehad)
Yamaha Neo's
Kymco Grand Dink 2008 antraciet
Peugeot buxy rs
Kymco k12
Peugeot tkr
Tomos

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Verslagen van de STN Maastoer Editie 2021 17-7-2021

Bericht#3 » 18 jul 2021, 16:44

Mooi man! Leuk dat jullie schik hebben gehad.
1 x

Gebruikersavatar
Victor-San
Berichten: 676

Re: Verslagen van de STN Maastoer Editie 2021 17-7-2021

Bericht#4 » 18 jul 2021, 17:24

Wij hadden super leuke dag gehad!!! Het was zo'n prachtig weer... Wij hebben heel mooie plekken gezien en het was voor mij heel bijzonder om zoveel water overaal te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dankjewel @Roel voor een geweldig dag en voor je initiatief om een super leuke tour te organizeren. We hadden lekkere worstenbroodjes met koffie gehad!!!
Het was gezellig en wij waren erg blij om iedereen weer te zien en uitendelijk Senna ontmoeten!!!

Dankjewel ook voor Victor's nieuwe huisdier :thumbsup: Hij is super blij mee!!!

Afbeelding
4 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Verslagen van de STN Maastoer Editie 2021 17-7-2021

Bericht#5 » 20 jul 2021, 03:25

https://youtu.be/mEOjV0vDW28

Een klein stukje van de "Maastour Editie 2021" van de Scooter Tourclub Nederland, gereden zaterdag 17 juli 2021 in de regio Oss gedurende de overstromingen. Met een kleine uitdaging... die alleen twee Grand Dinks hebben gehaald ;-) (muziek: Händel - Water Music Suite 1 in F (Allegro, Andante)) :-D
6 x

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 818

Re: Verslagen van de STN Maastoer Editie 2021 17-7-2021

Bericht#6 » 20 jul 2021, 21:58

De beeldkwaliteit is prima, weinig resonantie, ziet er goed uit.
2 x
Groeten van Marc & Nel

Piaggio MP3 500 HPE (2021-)
Kymco New Dink (2015- 2021)
AGM VX50 (2014-2015)
Aprillia Habana (2000-2014)
Solex Oto (1983- )
Yamaha DT 50 (1982-1985)
Tomos 4 TL (1981-1982)

Langste rit solo op 1 dag: 473 km (09-08-2015)
Langste rit met Nel achterop op 1 dag: 346 km (24-07-2016)

Gebruikersavatar
KoKiem
Berichten: 235

Re: Verslagen van de STN Maastoer Editie 2021 17-7-2021

Bericht#7 » 21 jul 2021, 15:33

Het was nog donker toen mijn wekker piepend verzocht om uit bed te komen. Er staat me een behoorlijke tourdag te wachten en na de ochtendrituelen, een boterhammetje en kop koffie, hijs ik me in het motorpak en loop naar de garage. Stilletjes open ik de deur en daar staat Mycko, mijn Kymco Gran Dink, klaar om de reis aan te vangen. Onregelmatig kuchend draait de motor als ik hem start alsof hij daarmee zeggen wil nog niet echt wakker te zijn. De scooter is niet de enige..... Na een halve minuut loopt het motortje als een zonnetje en weet ik dat de scooter er klaar voor is. Inmiddels heb ik de GSM en benodigde laadsnoeren bevestigd en ben er ook klaar voor. De buurt ligt er nog stil bij om 05.00 uur. Ik sluit de garagedeur weer stilletjes, maar één kant schiet niet in het slot. Ik ben genoodzaakt om dit met enige kracht te doen en dat maakt wel een serieus lawaai. Er zullen vast en zeker buurtbewoners zijn geweest die dit hebben gehoord. Sorry buren...... :bang!:

Al snel verlaat ik mijn woonplaats richting de havens en in deze donkerte is het fijn verstralers (met dank aan Alibaba) op de scooter te hebben. De lichtopbrengst is prima en tot plm. 15 meter voor de scooter uit heb ik zicht op het wegdek.
De eerste 65 kilometer is bekende weg. Via Nieuwdorp, Heinkenszand, 's-Gravenpolder, Krabbendijke naar Bergen op Zoom. Een rit die op dit tijdstip 5 kwartier in beslag zal nemen. Vanaf Bergen op Zoom rij ik verder op google maps via Roosendaal en Zevenbergen naar Raamsdonk. Vanaf hier neem ik het halve zolenpad tot Waalwijk. Het halve zolenpad is de bijnaam voor het spoorlijntje dat op dit tracé heeft gelegen. Deze spoorlijn was belangrijk voor de aanvoer van benodigdheden voor de schoenenindustrie en uiteraard voor de afvoer van gereed product. Het bijna kaarsrechte (brom)fietspad heeft enkele gevaarlijke kruisingen waarvoor even afgeremd dient te worden. Voor de rest zijn er nauwelijks fietser of wielrenners op dit pad, dus de snelheid zit er goed in. Even voor Waalwijk wordt het bromfietspad een fietspad en neem nu de paralelstraten. Zodra ik Waalwijk uit ben ga ik via Drunen en Nieuwkuijk naar 's-Hertogenbosch. In deze stad was ik twee weken geleden met de brommer naar toe gereden voor de Bosschebollen meeting. :bighug: Denkend aan deze fantastische meeting bemerk ik niet eens dat google mij al in de richting van Rosmalen heeft geloodst. Vanaf daar naar Nuland en Oss, maar besluit te stoppen bij de McDonald in Geffen. Het is inmiddels 08.45 uur en in 10 minuten ben ik op de startplaats van de Maastour. Ik besluit een second-breakfast te nemen en enkele minuten later zit in met een McMuffin bacon and egg en een koffie in het zonnetje op het terras.
De rit is voorspoedig gelopen 4 volle uren rijden op het rijdende bankstel en ik zit 185 km ver van huis. Wat een fantastische ervaring. :moto2:

Onderweg heb ik kleine dorpjes gezien, de mooie Nederlandse natuur in al haar facetten. Bosgebieden, heidevelden, vergezichten en rivierlandschappen. De akkerbouwgronden en veeteeltgebieden, bruggen, sluizen, vaarwegen en natuurlijk ook industrie en welvaart. Roofvogels die al hoog in de lucht zweven op zoek naar hun McMuizin.... Een eenzame visser aan de kant van de Mark en de koetsier op de bok van een koets die onderweg is naar elders. Allemaal zaken die aan mij voorbij zouden zijn gegaan als ik met de auto zou zijn.

Het is bijna half tien als ik weer op de brommer stap en naar Roel rij. Hij zit al in de poort van zijn tuin klaar om zijn gasten te ontvangen. Op typisch Brabantse wijze (koffie met worstenbroodje) wordt ik verwelkomd en al snel babbelen we over scooters, 50 cc, de club enzovoorts. Even later horen we het geluid van een 4-takt brommer en komen Marc en Nellie om de bocht heen gereden. De gesprekken gaan over kleine dingen en grote rampen en alles wat er tussen zit. Veel gesprekstof en uiteindelijk komen ook Victor, Sandra en Amendoim en sluiten zich aan.
De scooters worden gestart en de Maasroute begint. Zodra we eerste dijk oprijden zien we de hoge waterstand in de Maas die veroorzaakt is door de watersnoodramp van een dag daarvoor. Over de zuidelijk gelegen dijken rijden we naar Grave om daar de brug over te steken naar de andere kant van de Maas en dan in oostelijke richting. Onderweg stoppen we bij bierbrouwerij Oijen voor versterking van de innerlijke mens. :cheers:

Speciaalbierbrouwerij Oijen is een voortzetting van de in 1989 in Oss opgerichte Bierbrouwerij Den Osche Brouwer. Op de huidige plek werd tot 2018 het bier gebrouwen waarna de brouwerij is verhuisd naar Lith. In de mestput van de locatie aan de Maasdijk, waar wij even pauzeren, wordt nog wel Jan Limoen gedistilleerd. Een soort limoncello. :nono2:

Zodra de innerlijke mens sterk is geworden (het vlees blijft echter zwak) stappen we weer op de 50 cc's om de tourtocht voort te zetten. Via de brug bij Ravenstein nemen we afscheid van de Maas en touren binnendoor naar de startplaats terug. Rond half vijf zijn we daar en zijn nog lang niet bijgepraat. We blijven nog wat kletsen en gaan dan langzaamaan weer aan de terugreis denken. Volgende keer zullen we de gesprekken wel afronden ! :feestje:
Om en nabij 17.00 uur sta ik aan een benzinestation om Mycko vol te gooien en verlaat Oss via Geffen in de richting van Den Bosch.
De reis zal nu via de N65 naar Tilburg gaan. Dit heb ik al eerder gereden en is vrij snel en gemakkelijk, ware het niet dat de Tilburgse kermis de eerste dag open is. Een drukte van jewelste, waarbij ik met afvraag hoe ver 1½ meter in Tilburg is. :kgb: Maar goed het verkeer wordt omgeleid en natuurlijk is er geen rekening gehouden met brommerrijders. Dus soms tussen de auto's (wat niet mag) en soms op het fietspad (wat ook niet mag). Helaas wordt niet verteld hoe je wél moet. Dus wil je Tilburg uit, dan zal je 'burgerlijk ongehoorzaam' moeten zijn. :darulez:

Ik vervolg de reis via Rijen, Breda, Etten-Leur en stop in Roosendaal om bij een snackbar wat te eten en drinken. Het is inmiddels al iets over zevenen, dus de maag wil gevoed worden.
Na deze maaltijd stap ik weer op voor het laatste traject door Roosendaal via Heimolen naar Bergen op Zoom. Daar aangekomen de Antwerpsestraatweg afrijden en rechtsaf richting Zeeland. Bekende weg dus dat "zit" wel goed, ondanks de zadelpijn.
Het is nog heerlijk en rij in mijn spijkerjasje door naar huis. Daar kom ik om 21.15 uur aan en heb dan totaal 454 kilometer gereden die dag. Een nieuw persoonlijk record. Thuis ga ik op de bank zitten en drink nog een lekker sapje. Ik ben niet erg vermoeid; althans niet zo vermoeid als dat ik een dag met de auto weg ben.

Ik wil de STN bedanken :thumbsup: voor het mogelijk maken van deze rit en in het bijzonder Roel bedanken voor het uitzetten en organiseren van de Maastour :flowers: . Graag tot een volgende keer.
6 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink en Honda NSC 50R.
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

www.brommerreizen.nl

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Verslagen van de STN Maastoer Editie 2021 17-7-2021

Bericht#8 » 28 jul 2021, 11:34

Ja, uit ervaring weet ik dat Roel zijn tours prima voorbereid en je veel van het rivierenlandschap te zien krijgt.
De koffie met de worstenbroodjes bij aankomst ben ik ook niet vergeten. :thumbsup:
En met het weer zat het deze keer ook helemaal goed.

Fijn dat jullie allemaal genoten hebben.
groet,
Jan.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Verslagen van de STN Maastoer Editie 2021 17-7-2021

Bericht#9 » 28 jul 2021, 11:41

Oh, en Edwin en Ko hebben "U-boot" gespeeld in dat ondergelopen stuk weg. :help2:
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 818

Re: Verslagen van de STN Maastoer Editie 2021 17-7-2021

Bericht#10 » 28 jul 2021, 19:23

De scooter van @KoKiem heeft al een naam, Mycko. De Grand Dink van @Amendoim heet vanaf nu de U96. :thumbsup: Ik zal de volgende keer plakletters/cijfers meebrengen.

En bedankt Jan. :rlol:
3 x
Groeten van Marc & Nel

Piaggio MP3 500 HPE (2021-)
Kymco New Dink (2015- 2021)
AGM VX50 (2014-2015)
Aprillia Habana (2000-2014)
Solex Oto (1983- )
Yamaha DT 50 (1982-1985)
Tomos 4 TL (1981-1982)

Langste rit solo op 1 dag: 473 km (09-08-2015)
Langste rit met Nel achterop op 1 dag: 346 km (24-07-2016)

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van Tourritten, Meetings & Evenementen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer