bezoek aan leiden

Ons Archief van alle tours en meetings van alle jaren vind je hier! Snuffel eens rond!
Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 432

bezoek aan leiden

Bericht#1 » 08 aug 2021, 09:10

gisteren bezoek gebracht aan leiden. weerverwachting was redelijk hier in de rijp als in leiden.
verwachtiing was bewolkt en namiddag wat regen.

maar over de snelweg heen om vlot in leiden te zijn en als weer mee zou zitten via kust terug.

Het was tot de A4 redelijk rustig. de A4 leek wel of het een werk dag was, gelukkig vanaf de A44 rustiger. gekozen voor deze route omdat ik eigenlijk nooit via warmond had gereden. In leiden scooter op een van de grachten geparkeerd en spullen opgeborgen.

Ik ben Alkmaar gewend dus qua gebouwen wel redelijk gelijk maar qua beleving wat een gezelligheid. veel jonge mensen, markt, tarrasen op boten, etc.

Gelopen naar oude V&D daar langs de gracht en via een van de kerken naar de burcht.
Hier beleef je de geschiedenis. ook een paar oude gebouwen die met moderne accenten zijn gerenoveerd.
Lessen van het vak bouwkunstgeschiedenis hebben nu plots hun plek gevonden.

na 3 uur door deze mooie stad gewandeld te hebben even buienradar controleren en die geeft aan over een uur begint het te regenen. scooter opgestart en binnendoor richting noordwijk gereden, via zandvoort, bloemendaal, naar velsenbroek en daar snelweg gepakt. De buien barsten los toen ik achterdeur dicht deed thuis.

Genoten van Leiden, ga hier zeker nog een keer heen. jammer genoeg geen foto's gemaakt.

Bouke
2 x
kymco xtown 300i, 2018
sym joymax z 300i, 2019
mash dirt track 650, 2019

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: bezoek aan leiden

Bericht#2 » 08 aug 2021, 17:16

Mooi verhaal Bouke van een geslaagde dag solotour.
Groet,
Jan.

Leiden.
Afbeelding
Haarlemmerstraat.
Afbeelding
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van Tourritten, Meetings & Evenementen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer