Verslagen van de STN Groene Hart tour 28 augustus

Ons Archief van alle tours en meetings van alle jaren vind je hier! Snuffel eens rond!
Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Verslagen van de STN Groene Hart tour 28 augustus

Bericht#1 » 29 aug 2021, 16:03

Na nachtdienst :yawn: toch besloten om uiteindelijk op het laatste moment mee te doen aan de "Groene hart tour". 's-Morgens snel eten en wassen en nog een broodje gehaald voor eventueel onderweg. Zo tegen 9:00 vertrek ik richting Bleiswijk. Reis gaat voorspoedig totdat ik er bijna ben en de N 209 is afgesloten. Borden wijzen een alternatieve route aan maar dit levert wel 7 min. extra reistijd. Wel ben ik nog voor 10:00 op de afgesproken plek. De groep is bijna compleet en na elkaar begroet :bighug: te hebben wachten we nog op @Marc en @Nel die samen op één :sct1: helemaal uit Apeldoorn komen :o "wat een eind". Binnen 10 min. arriveren ze. Na de begroeting en ze hun regenkleding hebben uitgedaan gaan we van start. Het weer is redelijk en voorlopig is het droog met een aardig briesje. We zien veel groene veengebieden en ook de "Hollandse geur" :crap: die hier bij hoort is te ruiken. Natuurlijk kruisen we aardig wat overwegen waarvan we er voor één moeten we wachten voor een Regiopersonentrein. Op een gegeven moment zijn we ook voor een geopende hefbrug waar tol betaald moet worden, maar na het sluiten van de brug rijden we allemaal door :lol: . (Ik dacht dat scheepvaart moest betalen voor een opening) In de middag lunchen we in Cafe Custwijc in Driebruggen. Na de :feestje: :slurp: nemen we afscheid van @Marc en @Nel en gaan wij weer verder naar de Reewijkse plassen. Daarna gaan we weer naar het startpunt in Bleiswijk. Het is leuk dat ik toch nog een tourtocht hebben kunnen maken dit jaar en waar ik met plezier op terug kan kijken. @Heinz bedankt voor de leuke rit. :thumbsup:
5 x

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 818

Re: Verslagen van de STN Groene Hart tour 28 augustus

Bericht#2 » 29 aug 2021, 17:50

Bij ons ging om 5.45 de wekker en om 6.30 zijn we vertrokken. De route naar de KFC in Kruisweg is niet makkelijk zonder navigatie. Daar is ten eerste al het beruchte Utrecht, totaal niet ingericht voor bromfietsen, en ook de fietsers komen er qua bewegwijzering bekaaid af. Met de nodige moeite en hier en daar gebruik makend van het fiestpad kwamen we toch op de juiste route via Harmelen naar Woerden. Ook Woerden en Bodegraven waren niet eenvoudig. In Waddinxveen reed ik op richtinggevoel in 1x goed naar Moerkapelle en toen was het niet echt moeilijk meer. Met een kleine 10 minuten vertraging kwamen wij bij de KFC aan. Daar werden wij hartelijk ontvangen door organisator @Heinz en de rest van de meerijders.

@Heinz had een mooie route in elkaar gezet, veel kleine weggetjes met mooie bochten en veel om te kijken. Onderweg viel gelukkig praktisch geen regen, wel hadden we even een kleine stop omdat er bij @Amendoim een nieuwe bougie in de GD geschroefd moest worden. Gelukkig reed de U96 https://youtu.be/mEOjV0vDW28?t=231 daarna meteen weer zoals het hoort.

Tegen lunchtijd kwamen wij aan in Driebruggen bij Café Custwijc. De kroketten met friet smaakten prima. Meteen tijd om gezellig een beetje bij te kletsen. Dit was het meest oostelijke punt in de route en daarom besloten wij na afloop van de lunch terug te rijden naar Apeldoorn. Het was ongeveer het zelfde gevecht door de grotere plaatsen maar we hebben rustig gereden en om 17.15 met 289.5 km op de dagteller was Apeldoorn weer bereikt.

Alle deelnemers bedankt voor de gezelligheid en voorop @Heinz bedankt voor de organisatie en de mooie route.
5 x
Groeten van Marc & Nel

Piaggio MP3 500 HPE (2021-)
Kymco New Dink (2015- 2021)
AGM VX50 (2014-2015)
Aprillia Habana (2000-2014)
Solex Oto (1983- )
Yamaha DT 50 (1982-1985)
Tomos 4 TL (1981-1982)

Langste rit solo op 1 dag: 473 km (09-08-2015)
Langste rit met Nel achterop op 1 dag: 346 km (24-07-2016)

Gebruikersavatar
KoKiem
Berichten: 235

Re: Verslagen van de STN Groene Hart tour 28 augustus

Bericht#3 » 29 aug 2021, 21:23

Tsja, als er een tour georganiseerd wordt in Bleiswijk, en je woont zelf in Vlissingen, kan je drie dingen doen.

1. Je staat vroeg op, pakt de 50cc scooter en rijd naar Bleiswijk,
2. Je verhuist naar het midden van het land zodat je niet zo vroeg je bed uit hoeft,
3. Je gaat gewoonweg niet.

Optie drie is de gemakkelijkste en wordt door heel veel mensen gekoesterd. Optie twee is eigenlijk te zot om te benoemen. Dus blijft voor mij optie één over. Het is dan ook 05.45 uur als ik de scooter uit de garage rij.
Het is nog donker dus de verstralers aan, even langs de pomp en hupsakee over de Veersegatdam, de stormvloedkering, de Brouwersdam en Haringvlietdam om via Hellevoetsluis en Spijkenisse bij Hoogvliet aan te komen. Ik heb 2 uren gereden en de kop koffie van thuis met een boterham is dan vergeten. Even Mac'en met een McMuffin double eggs and bacon en een laffe cappuccinno om een half uurtje later weer voldaan er tegenaan te kunnen gaan.
Een kwartier later duik ik de Beneluxtunnel buis C in en rij via Schiedam en Rotterdam-The Hague airport (Zestienhoven) de N209 op naar Bleiswijk.
Het leuke is dat Jan Oldy niet over deze weg kan i.v.m. werkzaamheden. Gelukkig rij ik 50cc en ondervind op de bromfietsstrook geen oponthoud. Soms moet je gewoon geen motor of auto willen rijden..... :rlol:

Om half tien sluit ik mij aan bij de KFC Bleiswijk en parkeer mijn GranDink tussen de andere tweewielers. Hoewel, bij nader inzien ik ook drie- en vierwielers zie. :oops: Verkeerde groep...... Eerst koffie dan maar.
Na een nog beroerdere double Mccappuccinno (dubbel zo flauw) sluit ik me aan bij de STN groep en ontwaar ik weer het warme en prettige onthaal van de leden. :bighug:

Koetjes, kalfjes, lammetjes en schapen passeren weer de revue en als iedereen er is rijden we in colonne van een kleine tien scooters het groene hart van Nederland in.
Prachtig om te zien hoe tussen stedelijke bebouwing de natuur toch zo mooi kan zijn. Inmiddels hebben al enkele deelnemers de route uiteengezet en eigenlijk ben ik meer bezig met alle indrukken tot mij te nemen dan bezig te zijn met positionering.
Onderweg wordt er even gestopt voor een maaltijd en omstreeks 14.45 uur zijn we weer terug aan het beginpunt.

Met enkele STN leden besluiten we nog even verder te kletsen op een terras in de buurt. Enorm gezellig en voordat ik het in de gaten heb, heeft de klok al het eerste avonduur geslagen. Om 18.45 stap ik weer op mijn trouwe 50cc-er die mij in 2 uren en 3 kwartieren weer veilig en zonder haperingen op 110 km van huis, thuis brengt.

Het was vandaag weer een :rock!: . Voldaan thuisgekomen wissel ik de ervaringen van die dag nog even uit en dan..... :slaap:

STN bedankt voor het wederom mogelijk maken van een tourrit en in het bijzonder @Heinz bedankt voor de prachtige rondrit in het groene hart. Ook mijn dank aan alle deelnemers voor hun gezelligheid en bijdrage hieraan. Tot een volgende keer..... oh ja, kiest u dan ook voor optie 1......
3 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink en Honda NSC 50R.
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

www.brommerreizen.nl

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Verslagen van de STN Groene Hart tour 28 augustus

Bericht#4 » 30 aug 2021, 08:16

Leuke verslagen! Ik vond het zelf ook een geslaagde dag. Dank voor ieders aanwezigheid! :sct1:

Afbeelding
2 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Victor-San
Berichten: 676

Re: Verslagen van de STN Groene Hart tour 28 augustus

Bericht#5 » 30 aug 2021, 22:42

:thumbsup: @Heinz, bedankt voor gezellige tour!!! Het was erg leuk!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
2 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van Tourritten, Meetings & Evenementen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer