Kouwe Klavieren Tocht

Ons Archief van alle tours en meetings van alle jaren vind je hier! Snuffel eens rond!
Gebruikersavatar
KoKiem
Berichten: 235

Kouwe Klavieren Tocht

Bericht#1 » 16 jan 2022, 17:42

Vandaag, 16 januari 2022, de scooter opgestart om een test te doen. De buitentemperatuur is 6ºC, de gevoelstemperatuur 3ºC. De test omvat twee vragen nl:
1. Fietsnavigatie maakt gebruik van de LF routes. Zijn deze ook geschikt voor brommers?
2. Voldoet een skibroek onder een motorbroek voor de kou?

In mijn omgeving (Vlissingen) start de Schelde-Rijn route. Een lange afstandsroute voor de fiets vanaf Vlissingen via Venlo naar Duisburg. Dus dacht ik: "zou een LF route ook geschikt zijn voor de bromfiets?". Misschien is het dan wel een idee om een dergelijke route eens te rijden.
Ik heb de route vanaf Vlissingen (station) opgepakt en ben er over verbaasd hoe ver ik kon doorrijden zonder verkeerstechnisch in de problemen te geraken. Ik moet zeggen dat ik de route eenvoudig kon volgen door simpelweg bordjes te volgen en deze wel een hele mooie indruk bij mij hebben achter gelaten. Ik heb de route gevolgd tot Hansweert, waar ik met de brommer niet verder mocht. Even wat sfeerbeelden van de route.

Afbeelding

In de buurt van Nieuwdorp waar d.m.v. een paalhoofd wordt aangegeven dat hier twee eeuwen geleden nog water stond.


Afbeelding

Deze foto is in de buurt van Nisse. In het midden staan twee bomen die nogal opvallen. Dit zijn zg. grensbomen die in de vorige eeuw de grens van bepaalde landerijen aangaven. Op de Zuidbevelandse dijken kom je dergelijke bomen (dikwijls lindebomen) veel tegen.


Afbeelding

Een toegangshek naar een kasteel, maar het kasteel is al sinds mensenheugenis er niet mee.

Vanaf Hansweert ben ik richting de Vlakebrug gereden en dan via Kloetinge, Goes, Lewedorp, Nieuw- & Sint Joosland weer naar huis. De rit duurde 2½ uur en heb in totaal 82 km gereden.

De antwoorden op mijn tweede vraag kan ik ook geven. Een skibroek onder de motorbroek is niet handig, maar beschermd wel tegen de koude. Een gewone (spijker)broek onder de motorbroek is ook niet handig. Dus dit blijft hetzelfde. Alleen heb ik wel ervaren dat een skibroek toch meer warmte vasthoud. De voeten en de handen bleven echter wel koud. Voor de voeten zal wellicht een dubbel paar sokken een beetje helpen en voor de handen probeer ik eens regen(over)wanten.

Volgende week is er een wintertocht. Deze ben ik niet van plan om mee te rijden, maar wil wel aanwezig zijn op het pauzepunt in Hoek van Holland. Of ik met de auto ga of op scooter weet ik nog niet. Maar wellicht........ wordt vervolgd.
5 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink en Honda NSC 50R.
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

www.brommerreizen.nl

Gebruikersavatar
Sjaak
Berichten: 539

Re: Kouwe Klavieren Tocht

Bericht#2 » 16 jan 2022, 18:14

Leuke rit en mooi foto's, dank voor de tip met de fietsbordjes.
1 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Kouwe Klavieren Tocht

Bericht#3 » 17 jan 2022, 08:18

Mooie trip! Tijdens het voorrijden van de wintertour merkte ik dat het behoorlijk koud wordt na een kilometer of 30. :mrgreen:

Ik had toen ook geen goede schoenen aangedaan en dat was best een essentiële vergissing. :schater:
2 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Kouwe Klavieren Tocht

Bericht#4 » 17 jan 2022, 14:56

Mooie rit, Ko! Maar waarom kon / mocht je niet verder bij Hansweert?

Ik rij in een spijkerbroek met dit weer met eventueel een maillot eronder (heel sexy ja). Die kan je halen bij de HEMA (de damesmodellen passen net zo goed, neem alleen een maatje groter :-) ) maar de beste heb ik gehaald bij een motorzaak. Schijnt er speciaal voor gemaakt te zijn. Kost wat, maar dan heb je ook wat. MegaLight 140 - Polyamid/Polyester staat erop.

Met mijn waterdichte motorschoenen heb ik eigenlijk nooit echt koude voeten gehad (AlpineStar). Koude handen wel, dat voorkom je bijna niet, al heb ik gehoord dat echte wollen handschoonen, dunne dan weliswaar, in je motorhandschoenen prima werkt. Echte wol houdt het beste warm, zelfs als het nat is; blijkbaar kan daar geen kunstmateriaal tegenop.
1 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van Tourritten, Meetings & Evenementen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer