Rondje Noord Holland

Ons Archief van alle tours en meetings van alle jaren vind je hier! Snuffel eens rond!
Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Rondje Noord Holland

Bericht#11 » 12 jun 2022, 12:53

Sjaak, bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag, ik tank ook altijd Euro 98 (E5), ook voor de auto.
Maar het verschil in prijs E10 en E5 begint nu wel erg groot te worden, was het eerst 6 cent maar nu al 17 cent.
Misschien ga ik voor de auto E10 tanken maar voor de 50cc 4takt scooter met zijn 5 liter tankje blijf ik E5 tanken.
1 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Rondje Noord Holland

Bericht#12 » 12 jun 2022, 17:41

Sjaak schreef:
Heinz schreef:Lijkt me heerlijk om de rust en tijd te hebben om zoveel van dit soort tochten te maken. Misschien van de zomer een weekendje...

Hobby's kosten tijd, en dan vindt jr dan wel:-)

De tijd glipt als zand door m'n vingers...

Mijn scooter rijdt al 2 jaar prima op e10, maar de meesten durven het niet aan. Dan gewoon e5 blijven tanken, dan zit je altijd safe.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Rondje Noord Holland

Bericht#13 » 12 jun 2022, 19:34

0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Sjaak
Berichten: 539

Re: Rondje Noord Holland

Bericht#14 » 12 jun 2022, 19:44

Jan-H schreef:Als Google Maps Sjaak een GPS Antenne op zijn helm zet, dan hebben we voor heel Nederland een prima navi voor de bromscooter. :sct1: :D

Google Maps is veel te goed, dan kom je op fietspaden waar je niet wilt zijn met je scooter, bijvoorbeeld op de Veluwe was mijn tomtom kapot gegaan en ben toen op Google Maps gaan l rijden met oortje in.
Ik blijf het liefst met een Tomtom rijden, niet feilloos was voor mij goed genoeg
2 x

Gebruikersavatar
Sjaak
Berichten: 539

Re: Rondje Noord Holland

Bericht#15 » 12 jun 2022, 19:45

Brute-Force schreef:https://motorscooters.kymco.nl/e15-brandstof-leidt-tot-schade-aan-kymco-scooters/

Gelukkig heb ik geen Kymco
0 x

Gebruikersavatar
Victor-San
Berichten: 676

Re: Rondje Noord Holland

Bericht#16 » 13 jun 2022, 16:28

:thumbsup: top gedaan Sjaak :worshippy:
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Rondje Noord Holland

Bericht#17 » 16 jun 2022, 11:59

Wadway :rlol: Assendelft is inderdaad heel mooi rijden.

Texel is inderdaad niet veel bijzonders, behalve dan dat het een Waddeneiland is. dat dan weer wel. De oostkant is helemaal ingepolderde klei en de westkant ziet eruit als Zeeland. Wel mooi maar niet extreem bijzonder.

Wat dat betreft vind ik in het algemeen Noord-Holland niet veel bijzonders. Het landschap is plat en saai. West-Friesland inderdaad, met maar een paar noemenswaardige plaatsen (Amsterdam niet meegerekend, dat is niet noemenswaardig in enige positieve zin). Tussen dat openbare riool heb je dan nog Alkmaar en eventueel Schagen recht naar boven maar daar houdt het dan ook wel mee op. Als stad is Enkhuizen nog mooi en leuk om te bezoeken. Maar voor de rest... ? ;-)
1 x

Gebruikersavatar
Pimo
Berichten: 203

Re: Rondje Noord Holland

Bericht#18 » 02 jul 2022, 21:36

Wadway :rlol: Assendelft is inderdaad heel mooi rijden.

Texel is inderdaad niet veel bijzonders, behalve dan dat het een Waddeneiland is. dat dan weer wel. De oostkant is helemaal ingepolderde klei en de westkant ziet eruit als Zeeland. Wel mooi maar niet extreem bijzonder.

Wat dat betreft vind ik in het algemeen Noord-Holland niet veel bijzonders. Het landschap is plat en saai. West-Friesland inderdaad, met maar een paar noemenswaardige plaatsen (Amsterdam niet meegerekend, dat is niet noemenswaardig in enige positieve zin). Tussen dat openbare riool heb je dan nog Alkmaar en eventueel Schagen recht naar boven maar daar houdt het dan ook wel mee op. Als stad is Enkhuizen nog mooi en leuk om te bezoeken. Maar voor de rest... ? ;-)






Noord Holland kan echt wel heel mooi zijn.
Ik kom zelf uit Heerhugowaard en zelfs dat heeft hele mooie stukken hoor.
Wel eens in Blokker geweest of Annapalona zijn echt leuke plekken hoor.
Ja er is wel erg veel polder en dat is vlak en winderig.
Soms moet je er ook wel een beetje bekend zijn om de mooie plekken te kunnen zien.
gr Hans
1 x

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Rondje Noord Holland

Bericht#19 » 03 jul 2022, 12:33

Sjaak schreef:
Brute-Force schreef:https://motorscooters.kymco.nl/e15-brandstof-leidt-tot-schade-aan-kymco-scooters/

Gelukkig heb ik geen Kymco


Het gaat niet om het merk scooter maar om het verschil tussen E5 en E10 of hoger!
Ook ik vaar wel (rij het best) met E5
1 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van Tourritten, Meetings & Evenementen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer