Dagtour naar Lier (B)

Ons Archief van alle tours en meetings van alle jaren vind je hier! Snuffel eens rond!
Gebruikersavatar
KoKiem
Berichten: 235

Dagtour naar Lier (B)

Bericht#1 » 08 okt 2022, 20:45

Ik bof vandaag. Ik heb een vrije dag gepland en het is schitterend weer op deze 8e oktober. Gisteren dacht ik nog aan een eilandentocht, maar vandaag moest ik ineens terugdenken aan een plaatsje dat ik op de Ardennen-Moezel-Rijn-Eifel tocht ben doorgereden. Lier, een klein plaatsje zuidoostelijk onder Antwerpen en van mijn huis af een 'goeie' honderd kilometer. Ik schat een kleine drie uur rijden, want een grote stad (Antwerpen) haalt meestal de snelheid eruit.
Ik wil de Antwerpse haven zoveel mogelijk mijden maar toch wel wat van de scheepvaart zien. Ik kies er voor om vanaf 's-Gravenpolder buitendijks te rijden tot Bath. Onderweg stop ik even op de zeedijk om de scheepvaart en de buitendijkse natuur te bewonderen. Ik heb net een dik uurtje gereden en dan is het fijn even af te stappen om de bloedsomloop weer wat te herstellen.
Vanaf Bath rij ik langs de golfbaan Reymerswael het noordelijk havengebied langs en via Stabroek, Ekeren, Antwerpen-Luchtbal, Borgerhout en Wommelgem kom ik in Lier. Ik parkeer de scooter bij een fietsenparking en loop meteen het centrum in. Het is half een, dus eerst even sanitair, iets drinken en eten.

Afbeelding

Lier is een heel charmant stadje. De Vlaamse steden Antwerpen, Gent en Brugge ken ik redelijk en heb deze meermalen bezocht. Lier kende ik tot nu niet. Het is ook niet zo bekend of toeristisch. Het is een kleine stad, maar groot genoeg om er een heerlijke middag rond te lopen. Het is uitzonderlijk mooi met prachtige trapgevel gebouwen, een Begijnhof en leuke pleintjes. Uiteraard ontbreken de terrassen en het Bourgondische van Vlaanderen niet! Dus drinken en eten is, evenals sanitair, gelukt!

Afbeelding

Op deze zonnige zaterdag is het (net als iedere zaterdag) een kleine warenmarkt op de Grote Markt. Bedrijvigheid, gezelligheid in een middeleeuwse omgeving. Achterafstraatjes, mooie doorkijkjes, steegjes en bruggetjes over de rivier de Nete. Ik heb veel foto's gemaakt en zal een deel daarvan hier laten zien. Maar meer zou ik iedereen adviseren om dit leuke stadje eens te gaan bezoeken. Het is zeer de moeite waard!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
6 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink en Honda NSC 50R.
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

www.brommerreizen.nl

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Dagtour naar Lier (B)

Bericht#2 » 08 okt 2022, 21:16

Zekers een heel mooi stadje, ben er zelf ook een keer geweest.
1 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Victor-San
Berichten: 676

Re: Dagtour naar Lier (B)

Bericht#3 » 09 okt 2022, 08:15

Wat een mooie tour Ko!!! :sct1: :drinks: Ik ben daar nog niet geweest maar is wel een mooi stad. Dankjewel voor delen van je foto's! :bighug:
1 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Dagtour naar Lier (B)

Bericht#4 » 09 okt 2022, 10:25

Goedemorgen Ko,
Leuk verslag van je dag tour naar Lier (B)
Der stad lijkt historisch op onze oude stadjes en steden, maar toch zo anders.
Zo'n poort met de wereldklok heb ik nooit ergens in NL gezien, prachtig!
Goede zondag gewenst en groet,
Jan.
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 138

Re: Dagtour naar Lier (B)

Bericht#5 » 09 okt 2022, 10:33

Mooie tocht, :sct1: mooie foto's. En niet al te ver van jou vandaan. :halo:
1 x

    Gebruikersavatar
    Heinz
    Berichten: 1643

    Re: Dagtour naar Lier (B)

    Bericht#6 » 10 okt 2022, 09:04

    Prachtige foto's, vooral het 'klokkenhuis' vind ik erg indrukwekkend. Nog nooit zoiets gezien.
    1 x
    Honda SH 300i '10
    Suzuki Bandit 1200S '06
    Kymco Agility 50 '13

    Gebruikersavatar
    BadWeather
    Berichten: 781

    Re: Dagtour naar Lier (B)

    Bericht#7 » 10 okt 2022, 22:33

    Nooit van gehoord, maar dit is wel goede reclame voor Lier. Hele mooie foto's!
    1 x
    Skyteam Classic 50
    Skyteam Scrambler 50
    AGM Devil The resurrection of Lucifer
    Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
    Zhenhua Dax
    Super Motor Company Super 50
    Skyteam PBR

    Social Media

       

    Terug naar “Verslagen van Tourritten, Meetings & Evenementen”

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

    Aanmelden  •  Registreer